Yksin lomalle 4:ksi päiväksi. Minne ja mitä?
Eka kerran elämässäni olen tällaisessa tilanteessa.. Minulla lomaa 4 päivää (tai viikko, mutta siitä itekseni 4 päivää). Mies ei saanut lomaa tähän ja haluisin tehdä/lähteä. Mutten ole yksin mennyt ikinä mihinkään. Ideoita? Rahaa ei ihan hirveästi ole, noin 500€ olis budjetti. Koti ja ulkomaat käy :) kiitos!
Kommentit (32)
Tukholma on ihana kaupunki, mutta hotelli yöt maksaa jos siis aiot olla koko 4 pvä matkoilla.
Mikä sua kiinnostaa? Mä menisin Lontooseen kiertämään kaikki taidemuseot ja teatteriin.
Olisiko sellaista ratsastusreissua...
kiinnostaa nähtävyydet tai paikat missä en ole käynyt. Tallinna on niin nähty, sinne en tahdo. Lontoo on ehkä liian kallis, vaikka olisikin ihan perfect!
Vähän myös jännittää yksin matkustaminen.
ap
Gdansk.edulliset lennot ja hotellit/hostellit myös edullisia.ja hintataso muutenkin edullinen
Onko sinulla autoa käytössä? Maakuntamatkailua. Ajat Suomen itärajan läpi.
Kyllä Tallinna on kiva pikkuloma.
Vuokraa huoneisto airbnb:stä ja ota alle polkupyörä jostain vuokraamosta. Tallinnan keskustan ulkopuolellakin on paljon jännittäviä kaupunginosia, kuten Nömme.
Syö hyvin, hemmottele itseäsi kauneudenhoitopalveluilla tai käy hierojalla.
Pietariin en uskalla yksin lähteä.
Ja kyllä on auto!
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla autoa käytössä? Maakuntamatkailua. Ajat Suomen itärajan läpi.
Tai länsi. Kalajoen hiekat Pori Vaasa Oulu.
Rauma.
Joku kylpylä. Viroon. Tukholmaan. Joku lähikaupunki.
Mä olen itse juuri lähdössä 4 päiväksi yksin reissuun, otin lennot Budapestiin (150e, halvemmallakin löydät jos mulkkaat päivien kanssa ja varaat ajoissa!), sieltä otan junan Bratislavaan (pari kymppiä) siellä yötä (40e), seuraavana päivänä laivalla Tonavaa pitkin Wieniin (25e), siellä yö (50e), kolmantena päivänä juna takaisin Budapestiin (30e) jossa yö (50e) ja sitten takaisin Helsinkiin :) En tietenkään vielä tiedä millainen reissusta tulee kun se on vasta edessä, mutta luulen mulla tulevan oleen ihan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse juuri lähdössä 4 päiväksi yksin reissuun, otin lennot Budapestiin (150e, halvemmallakin löydät jos mulkkaat päivien kanssa ja varaat ajoissa!), sieltä otan junan Bratislavaan (pari kymppiä) siellä yötä (40e), seuraavana päivänä laivalla Tonavaa pitkin Wieniin (25e), siellä yö (50e), kolmantena päivänä juna takaisin Budapestiin (30e) jossa yö (50e) ja sitten takaisin Helsinkiin :) En tietenkään vielä tiedä millainen reissusta tulee kun se on vasta edessä, mutta luulen mulla tulevan oleen ihan mukavaa.
Tosi kivan kuuloinen reissu, varmasti tulee mukavaa ja paljon nähtävää. Hyvää matkaa!
Usein tulee lähdettyä ulkomaille, mutta itselleni tuli mieleen, että aika hauskan kaupunkiloman saisi aikaan myös Helsingissä. Eriasia tietysti, jos itse asuu siellä, silloin ei välttämättä olisi niin hohdokasta. Itse käyn pääkaupungissamme usein, mutta yleensä vain jossain tietyssä paikassa tai vähän kaupoilla. Lomalla voisi yöpyä hotellissa, vierailla museoissa ja istua kahvilla rauhassa. Olisi sielläkin vaikka mitä nähtävää ja tehtävää!
Rahaa siinä ei kyllä luultavasti säästä, koska hotelli ja ruoka saattavat olla paljon kalliimpia kuin muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua kiinnostaa? Mä menisin Lontooseen kiertämään kaikki taidemuseot ja teatteriin.
4pvää ja 500e, Lontooseen.. just.
Vierailija kirjoitti:
Gdansk.edulliset lennot ja hotellit/hostellit myös edullisia.ja hintataso muutenkin edullinen
Gdanskia minäkin olisin ehdottanut. Riika on toinen edullinen kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4pvää ja 500e, Lontooseen.. just.
Onnistuu hyvin, jos vaan saa edulliset lennot. Tosin "kaikkia" taidemuseoita ja teattereita silloin ei kierretä. Edullisia majoituspaikkoja kyllä löytyy.
Eri asia kannattaako Lontooseen matkustaa näinä aikoina, kun terrorismin uhka näkyy ilmapiirissä.
Tallinna. Kierrä kaikki nähtävyydet ja rahat riittävät tuliaisiinkin.