Milloin vauva omaan huoneeseen?
Missä iässä olette siirtäneet vauvan omaan huoneeseen? Täysimetyksellä oleva vauvamme on 5 kk ja on nukkunut jo pitkään omassa kehdossaan meidän makuuhuoneessa. Yö/aamusyötön jälkeen vauva on yleensä jäänyt minun viereeni nukkumaan. Nyt vauva nukkuu jo 7-8 tuntia putkeen ja ensimmäinen " yösyöttö" saattaa olla vasta klo 7 tai 8 aikoihin (hän menee nukkumaan vasta puolenyön aikoihin...). Alunperin ajattelin, että siirtäisimme hänet viereiseen huoneeseen vasta paljon myöhemmin, mutta menisiköhän siirto tässä vaiheessa helpommin? ennen eroahdistuskausia? Onko kokemuksia?
Kommentit (4)
Me siirrettiin esikoinen 7 kk iässä ja tää uusi vauveli 3 kk iässä. Eikä ongelmia ollut !
Meillä syynä oli lähinnä aivan älyttömän ahdas makuuhuone, eli edes yöpöydät eivät mahtuneet makkariin kun vauvan sänky oli siellä. No mitään ongelmia ei kuitenkaan ollut ja ensin pidin vielä itkuhälytintä varuiksi vieressäni:)
Pisti muuten silmiini tuo että vauvanne nukkuu vielä kehdossa... Suosittelisin kyllä pian siirtymistä pinnikseen, ettei käy hassusti sen kehdon kanssa, jos et välttämättä heti kuule kun vauva herää huoneessaan. Muutenhan tuollainen kehto onkin tosi söpö, mutta jotkut vauvat nousevat pystyyn/kontilleen todella varhain, ja ihan yllättäen.
Tsemppiä äidille, vauva ei varmaankaan edes huomaa huoneen vaihdosta (jos et nukuta viereesi)
...kun vauva oli itse lopettanut yö-syömisen. Aiemmin en halunnut, koska en olisi jaksanut nousta toiseen huoneeseen asti syöttämään (ja lähes aina nukahdin itsekin syötön aikana/heti jälkeen että vauva jäi viereen nukkumaan loppuyöksi). Siirtäminen kannatti, yöunet rauhoittuivat täyspitkiksi eikä itsekään tule ihan joka risahdukseen herättyä. Meille tuo oli hyvä ajankohta, luulen, että myöhemmin olisi ollut hankalampaa. Minullakin oli ekana yönä varulta itkuhälytin sängyn vieressä =), ihan niinkuin ei muutenkin kuulisi jos vauvalla seinän takana hätä tulee =). Taisi siis muutto omaan huoneeseen olla äiteelle isompi asia kuin vauvalle... =)
ja se oli tosi kiva ratkaisu kun sai omaa vapautta ja vauvakin nukkui hyvin omassa huoneessa.imetin vuoden ja hain aina viereen kun imetin ja sitten vein takas.toisenkin lapsen siirrän aikaseen.poika on nyt 2 vuotta eikä tarvitse nukuttaa häntä,eikä ole tarvinnut.ite kannatan et aikasin omaan huoneeseen kun meil toimi hyvin.