Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä toisesta nimestä..

28.06.2008 |

Eli mielipiteitä siitä, että toiseks nimeks tulee "jonkun poika", siis esim. "etunimi Villenpoika sukunimi"? Joskus näitä lehdissä näkee, ja mieli tekis antaa nyt omalle pojalle.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyhän noita aika paljonkin. Itse en ihan hirveästi tykkää, kun tykkään niin nimistä - mieluummin annan siis jonkun oman nimen! Vähintäänkin antaisin sitten kolme nimeä: Etunimi Toinennimi Villenpoika Sukunimi.

Kannattaa myös harkita, että se XXXpoika/tytär täytynee antaa sitten kaikille lapsille... koska miksi vain esikoinen olisi Villenpoika... eikö kuopus olekaan Villentytär (tai sitten Liisantytär)? Eli harkitse tarkkaan.

Vierailija
2/4 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän karsastaen katson näitä pitkiä nimiripsuja kun lyhyempikin nätimpi esim

Johannes Aleksanteri Valtterinpoika Ala-Jääskeläinen

Johannes Valtterinpoika Ala-Jääskeläinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä onkin kaikilla suvussa tämä tapa! ;oD

Tosiaan kaikilla isänpuolen sukulaisillani on isänpoika/isäntytär kolmantena nimenä. Kaikilla on 3 nimeä, joista viimeisimpänä tämä. Suvustani löytyy melkoisia "nimihirviöitäkin", osa nimiysdistelmistä on todella pitkiä. Omanikin on niin, että veroilmoituksessa siinä osoitelaatikossa ei koko nimi mahdu näkymään. Mutta se ei ole minua koskaan haitannut! Taitaa vaan olla, että ollaan kovin suvusta/traditioista ja nimistä pitävä suku ;oD

Suvun uusin jäsen, veljeni tytär, sai myös isäntytär-nimen kolmannekseen. Itse olen ajatellut, että ilman muuta haluaisin lapselleni (jos mulle lapsia suodaan) myös, mutta jos lapsen isä on ulkomaalainen (ja siihen on suuri todennäköisyys) niin täytyy vielä miettiä. Siis jos isän nimi on Paul, se vielä menettelee, Paulinpoika tai Paulintytär. Mutta entäs jos isän nimi on Giorgos... niin nimi menee liian vaikeaksi.

Suosittelen kuitenkin teille ilman muuta antamaan lapsellenne tällaisen nimen, kun kerran pidätte! Meitä on siis muitakin, jotka pitävät! :o)

Vierailija
4/4 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun katsoo uusimpia lisayksia sukututkimuksissa niihin laitetaan Jussu Villenpoika Villenpoika Jarvinen jne