Kysymys niille, joilla ei ole kodinhoitohuonetta.
Missä tilassa viikkaat/lajittelet puhtaan pyykin?
Meillä ei oikein ole mitään paikkaa sille. Heitämme usein kuivausrummusta pyykin saunanlauteille. Sitten saunotaan ja pyykki viskataan nopeasti johonkin. Useimmiten vaatteet käytetään suoraan puhtaan pyykin pinosta eikä se juuri koskaan ehdi kaappiin asti.
Pesutorni on pesuhuoneessa, johon ei mahdu kahta konetta vierekkäin. Niiden päälle olisi kätevä rakentaa taso, jonka päällä pyykit voisi lajitella ja viikata. Olisiko muita ratkaisuja?
Vinkkejä odottaen!
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarttette tasoa kun viikkaatte? :O
No ne pitää laskea jonnekin... Vai otatko itse yhden vaatteen/lakanan kerrallaan ja kipaiset viemään kaapppiin.
Häh? No en. Mutta en ole osannut kaivata asiaan kodinhoitohuoneessa tasoa.
Helpointa ne sinne on laskea kuin kiikutella eestaas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pyykkiteline on olkkarissa ja siinä pyykkitelineen päällä tai sohvalla minä viikkaan. Viikatut vaatteet tietysti viedään heti kaappiin. En nyt ihan ymmärrä tätä ongelmaa. Miksi pitäisi olla erillinen huone tai tila viikkaamiseen?
Pyykkiteline olkkarissa ja pyykit sohvassa? No, no.
Eli mikä ongelma tuossa mielestäsi on? Mitä kakkaa teidän sohvalla on, jos ei siihen pyykkejä voi viikkaamisen ajaksi laskea? Ja miksei pyykkiteline voi olla olkkarissa? Ketä se siinä häiritsee? Äkkiähän sen siitä taittelee kylppäriin piiloon, jos esim vieraita tulee.
No on se teline siellä tökerön näköinen. Samaten pyykkiröykkiöt sohvalla. Haluan siistin kodin, en mitään alaluokan läävää.
Mikä siinä kodinhoitohuoneessa on niin ihmeellistä? Må en vaan käsitä.
Pesukone kylppärissä ok, puhtaat pyykit telineeltä kaappiin ok.
Mihin tarvitaan yhtä ylimääräistä huonetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla pyykkiteline on olkkarissa ja siinä pyykkitelineen päällä tai sohvalla minä viikkaan. Viikatut vaatteet tietysti viedään heti kaappiin. En nyt ihan ymmärrä tätä ongelmaa. Miksi pitäisi olla erillinen huone tai tila viikkaamiseen?
Eli mikä ongelma tuossa mielestäsi on? Mitä kakkaa teidän sohvalla on, jos ei siihen pyykkejä voi viikkaamisen ajaksi laskea? Ja miksei pyykkiteline voi olla olkkarissa? Ketä se siinä häiritsee? Äkkiähän sen siitä taittelee kylppäriin piiloon, jos esim vieraita tulee.
No on se teline siellä tökerön näköinen. Samaten pyykkiröykkiöt sohvalla. Haluan siistin kodin, en mitään alaluokan läävää.
Sama ruma pyykkiröykkiö olisi sotkemassa kodinhoitohuonettasi
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kodinhoitohuoneessa on niin ihmeellistä? Må en vaan käsitä.
Pesukone kylppärissä ok, puhtaat pyykit telineeltä kaappiin ok.
Mihin tarvitaan yhtä ylimääräistä huonetta?
Ystävälläni on valtava kodinhoitohuone ja kadehdin sitä niin paljon!
Hänellä on siellä pesutorni, kuivauskaappi, naru-/henkaritilaa, liinavaatekaapit, iso pesuallas sellaisella nyrkkipyykkilaudalla jne. Heti huoneen vieressä on myös vaatekaapit ja vaatehuone. Ja heitä asuu siellä vain kaksi aikuista. Miten kätevä tuo olisikaan lapsiperheellä. Pyykkejä ei tarvitse kuljettaa mihinkään. Kaikki pyykkihuolto tapahtuu yhdessä paikassa. Unelma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkiteline olkkarissa ja pyykit sohvassa? No, no.Eli mikä ongelma tuossa mielestäsi on? Mitä kakkaa teidän sohvalla on, jos ei siihen pyykkejä voi viikkaamisen ajaksi laskea? Ja miksei pyykkiteline voi olla olkkarissa? Ketä se siinä häiritsee? Äkkiähän sen siitä taittelee kylppäriin piiloon, jos esim vieraita tulee.
Pyykkiröykkiöt ovat sohvalla sen 10 minuuttia, kun viikkaan niitä pyykkejä. Sanoinhan, että ne viedään tietysti heti kaappiin. Miksi ihmeessä ne siihen sohvalle jätettäisiin? Pyykkiteline nyt on ruma missä tahansa. Jos se ei mahdu kylppäriin eikä ole erillistä kodinhoitohuonetta, niin mitä ehdotat? Jos pyykkiteline tekee asunnosta alaluokan läävän, niin en voi mitään. Mieluummin asun alaluokan läävässä, kuin kuljen likaisissa vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kodinhoitohuoneessa se saisikin olla röykkiöinä. Olohuoneeseen en minäkään haluaisi pyykkitelineitä tai vaatekasoja.
Ap ohistelee
Kannellisen pyykkikorin päällä. Vaatteet olkkarissa silityslaudan päällä tai jos ei siistimmistä kyse niin sängyllä. Meillä on kissojen karvoja jokapaikka täynnä niin on varottava karvakasoja.
Pyykkitelineen päällä. Kellä ylipäätään on kodinhoitohuone, mihin sitä tarvitaan? En ymmärrä, hukkaneliöitä ne on.
Sängyllä tai sohvalla lajittelen ja viikkaan. En ole koskaan kaivannut kodinhoitohuonetta.
Toisessa "makkarissa", eli samassa jossa pyykinkuivausteline. Viikkaa sängyllä tai joskus telineen päällä.
Pyykkitelineen päällä totta kai! Asun siis yksiössä, joten ei oo paljoo vaihtoehtoja :D
Vierailija kirjoitti:
Pyykkitelineen päällä. Kellä ylipäätään on kodinhoitohuone, mihin sitä tarvitaan? En ymmärrä, hukkaneliöitä ne on.
Mun mielestä se olisi kodin tärkein huone heti keittiön jälkeen.
Joskus vielä unelmatalossa...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkiteline olkkarissa ja pyykit sohvassa? No, no.Eli mikä ongelma tuossa mielestäsi on? Mitä kakkaa teidän sohvalla on, jos ei siihen pyykkejä voi viikkaamisen ajaksi laskea? Ja miksei pyykkiteline voi olla olkkarissa? Ketä se siinä häiritsee? Äkkiähän sen siitä taittelee kylppäriin piiloon, jos esim vieraita tulee.
Siellä kodinhoitohuoneessa se saisikin olla röykkiöinä. Olohuoneeseen en minäkään haluaisi pyykkitelineitä tai vaatekasoja.
Ap ohistelee
Siis jätätkö sinä ne viikatut vaatteet sitten sinne kodinhoitohuoneeseen röykkiöiksi, etkä vie niitä kaappiin? Miksi?
Itse viikkaan rummusta tulleet pyykit olohuoneessa. Istun mukavasti matolla ja katson telkkaria viikatessani.(Pyykkiä on usein paljon, kun en niin rakasta viikkaamista.) Viikkaan ne IKEA-kasseihin ja vien kaappiin. Jos jollain on likaiset matot tai muuten ei halua pitää pyykkejä maton päällä yhtään, voi niiden alle laittaa tätä tarkoitusta varten varatun puhtaan lakanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö.. Meillä on pesutornissa koneiden välissä vedettävä taso (suosittelen! 49e) jonka vedän esiin kun kuivausrumpu on valmis. Otan vaatteen rummusta ja viikkaan tasolle omille pinoille ja vien vaatekaappiin. Työnnän tason sisään, jolloin se ei vie tilaa eikä ole näkyvissä.
Ihanan yksinkertaista.
Kiitos! Tätä meinaan todella harkita. Taso ei varmaan ole ihan kamalan suuri? Mutta jos aina pienen kasan kerralla saisi käsiteltyä, sekin auttaisi. Ovatko nuo tasot merkkikohtaisia?
Ap
Taso on hieman koneen leveyttä ja pituutta pienempi, koska menee pesukoneen ja kuivausrummun väliin piiloon. Ilmeisesti standardikokoisia. Helppo asentaa, laittaa vain pesukoneen päälle kohdilleen ja nostaa kuivausrummun siihen päälle. Kannattaa kysellä kodinkoneliikkeestä tarkemmin sopiiko teidän merkin koneisiin. Mutta suosittelen.
Pyykkiteline on työhuoneess tai parvekkeella ja viikkaan yleensä joko telineen päälle,työpöydälle tai hoitopöydälle. Meitä on vain kolme, joten kovin isoja kasoja ei vaatteista tule ja ne nyt mahtuu melkein mihin vaan. Kasat vien suoraan kaappeihin tai miehen kasan jätän joskus työpöydälle odottamaan, että vie sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ohisteleeSiis jätätkö sinä ne viikatut vaatteet sitten sinne kodinhoitohuoneeseen röykkiöiksi, etkä vie niitä kaappiin? Miksi?
Aina ei ehdi. On tehokkaampaa silti pestä pyykit ja sitten viikkailla kun ehtii. Varsinkin kesällä meillä on sitä viikkaamatonta koska käymme kotona oyykkäämässä ja pakkaamassa jne. Eli se että on erilaisia työtiloja joissa voi hommata eri asioita ja jättää ne myös kesken... Eikä silti koko kämppä näytä sotkuiselta.
Kuivaustelineen/pesukoneen päällä, sitten kasa mukaan vaatehuoneeseen. Henkaroitavat vaatteet henkareihin, sukat ja alkkarit omiin laatikoihinsa.
Yksiö