Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggaajan (?) kuvaussessio

Vierailija
03.08.2016 |

Törmäsin eräänä päivänä leikkipuistossa kummalliseen ja surulliseen tilanteeseen. Leikkimässä oli perhe, vanhemmat ja pieni ehkä parivuotias lapsi. Kiinnitin huomiota järkälemäiseen kameraan jota äiti raahasi mukanaan. Puiston vieressä on kieltämättä hyvin kuvauksellinen heinikko kauniiden vanhojen rakennusten edessä ja jonkin ajan päästä nainen tarpoi poseeraamaan ja mies perässä kuvaamaan. Tässä vaiheessa ajattelin että kiva, haluavat ikuistaa perheen äidin luonnon helmassa.

Mutta pian kävi ilmi että kyseessä ei ollut mikään normaali perhealbumin räpsy. Nainen poseerasi, poseerasi, poseerasi aivan loputtomiin. Heitteli hiuksiaan ees taas aivan käsittämättömällä tavalla. Lapsi odotti heinikon laidassa parinkymmenen metrin päässä todennäköisesti näkemättä vanhempiaan jotka olivat korkeammalla rinteessä ja vielä heinikossa. Lapsi huusi ja kiljui kuin syötävä ja äiti vain viskoi hiuksiaan aivan loputtomiin. Mies keskeytti kuvaamisen ainakin 4-5 kertaa ja meni käymään pikaisesti lapsen luona. Joka kerta ajattelin että no nyt ne lopettaa. Mutta ei, mies palasi takaisin ja hiusten heittely puolelta toiselle jatkui. Liioittelematta homma jatkui ainakin parikymmentä minuuttia. Yhdestä hemmetin tilanteesta! Teki niin pahaa kuunnella sitä ulvontaa. Äitiä ei tuntunut häiritsevän yhtään.

Ja minulla oli aikaa tarkkailla koska kuusivuotiaani kiipeili viereisessä telineessä ja minä istuskelin penkillä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia äitejä ei vaan kiinnosta.

Vierailija
2/2 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mutta näkeekö näitä tilanteita nykyään useinkin?

Itse tällaisena pikkukaupunkilaistollona, harvoin isommassa kaupungissa käyvänä, olen myös onnistunut kerran törmäämään kuvaustilanteeseen erään ostoskeskuksen aukiolla. Silloin mies kuvasi äitiä ja lasta. Äiti kantoi lapsen aukiolle ja sitten kävelivät kohti isää/kameraa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... Hieman jo iski myötähäpeä siinä aukion vieressä kahvilassa istuessa.

Mietin vain, että olivatko niin hetkeen uppoutuneita vai oliko tarkoitettukin esitykseksi muille. En tiedä oliko bloggaaja, se tuli ensimmäiseksi mieleen, mutta saattoihan kuvat päätyä vain kotialbumiin tai faceen.

Ehkä ihmiset kaupungeissa ovat vain niin paljon avoimempia? Itselleni ei tulisi mieleenkään mennä kuvauttamaan itseäni tai perhettäni vastaavasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla