Särkeekö teillä päätä ukkosen aikaan?
Täällä on eilisaamusta asti ukkostanut 24/7 ja koko ajan päätä särkenyt sietämättömästi. Ei auta vedenjuonti, Burana tai ulkoilu. Ärsyttää. Äidilläni myös särkee päätä aina ukonilman aikaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
https://www.smithsonianmag.com/science-nature/lightning-may-trigger-mig…
Martin said. “Electromagnetic waves emitted from lightning could trigger headaches. In addition, lightning produces increases in air pollutants like ozone and can cause release of fungal spores that might lead to migraine.”
Särkee. Otan aspiriinia 1-2 tabl. Burana ei minulla auta ollenkaan sen enempää päänsärkyyn kuin kuukautisiinkaan, mutta viimeksi mainittuunkin aspiriini on hyvä.
Joo ja täydenkuun aikaan ei tule uni ja hississä menee korvat lukkoon. Liittyykö toisiinsa.
Kyllä, tällä viikolla on särkenyt joka päivä viime pe lähtien. Ensin oli kk-migreeni ja sen jälkeen helle/ilmanpaine/ukkonen tms.
tiistaina alkoi tosi kova päänsärky, varsin tuttu oireiltaan, olen joskus ristinyt päänsäryn ukkospäänsäryksi, ei vaan ukkosta näkynyt, vaikka oli painostava ilma. nyt yöllä sitten jytisi ja salamoi ja samalla kun ukkonen alkoi, päänsärky hellitti. Äidilläni on tämä sama vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oireilen päällä monesti ukkosta. Esimerkiksi nyt.
Ei se siitä ukkosesta johdu, vaan juuri ukkosta ennen vallinneesta kovasta korkeapaineesta. Ukkonen ja sade päinvastoin helpottavat noita oireita, kun korkeapaineen aikaansaamat jännitteet purkautuvat pois ilmakehästä sateina ja salamointeina.
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama!!!
Uskomatonta. Toisaalta tiede ei ole ainakaan vielä löytänyt selitystä miten ukkonen aiheuttaisi päänsärkyä. Ehkä se onkin joku muu kuin ukkonen mutta joka ilmenee ukkosen kanssa samaan aikaan?
Sähkömagnetismista johtuu. Kaikki tässä maailmassa käy sähköllä, myös ukkoset ja sinun pääsi.
Minulla ei ikinä ole ollut päänsärkyä ja olen jo yli 60. Outoa kai tämäkin!
Välillä. Riippuu luultavasti siitä kuinka matalalla pilvet on. Joskus heräsin yöllä ihan järkyttävään painostavaan oloon. Tuntui kuin en olisi saanut henkeä vedettyä ja päässä kamala paine. Välähti salama ja tämä "paine" loppui myös päästä. Tämä tapahtui muutamaan otteeseen. Erikoisin tilanne koko elämäni aikana.
Mutta jotenkin sitä voisi ajatella että kun on sähköä taivaalla ja aivoissa myös sähkösignaaleja niin jotenkin ne sitten reagoivat keskenään.
Meneekö teillä viina/lääkkeet paremmin päähän ukkosen aikana?
Minulla särkee päätä ukkostavalla säällä ja mitä lähempänä ukkonen on, sen voimakkaampi ja siihen ei minulla auta särkylääkkeet ja vedenjuonti.. useimmiten vain yritän joko nukkua sen ohi, tai kärvistelen siihen saakka, kunnes se ukkonen on oikeasti lähellä ja möykkää oikein kunnolla
Auttaisiko jos olisi sisällä koko ajan ennen ukkosta?
Myös minulla alkaa päätä särkeä sateisella ilmalla, olen päätellyt että johtunee matalapaineesta.
Tuo päänsärky on erilaista mitä "normaali" päänsärky, ja se liittyy selvästi säähän, ja usein sen tuntee ennen kun huomaa sään muuttuneen. Myös isoäidilläni on tämä sama piirre, liekö sitten perityvä juttu?
Joku kirjoitti korvien lukkoon menemisestä, minulla menee korvat herkästi lukkoon (varsinkin lentokoneessa) ja usein ne eivät aukea kovin helpolla vaan menee pitkään. Ja mitkään keinot, syö purkkaa/juo vettä etc. eivät auta.
Muuten asia ei haittaa, mutta välillä on aika tukala olo jos matakalaipne jatkuu pitkään, kuten nyt on jatkunut :(
Yleensä särkee polvia ennen ukkosta, välillä niin pahasti että käveleminen sattuu. Olen ne kolauttanut nuorena ilkeästi, sen jälkeen oireilleet aina ukkossäällä.
Särkee ja nykyään myös väsyttää. Nuorempana vain särki päätä. Äitini nukkuu tajunnan rajamailla ukkosilmalla :D niin näköjään sekin tapa periytyy
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko jos olisi sisällä koko ajan ennen ukkosta?
Ei ainakaan auta mua.
Taas tämä sama!!!
Uskomatonta. Toisaalta tiede ei ole ainakaan vielä löytänyt selitystä miten ukkonen aiheuttaisi päänsärkyä. Ehkä se onkin joku muu kuin ukkonen mutta joka ilmenee ukkosen kanssa samaan aikaan?