Onko vaatteitesi merkillä väliä?
Ostatko vain laadukkaita merkkituotteita, vai ostatko kaupasta kuin kaupasta sen mukaan, mistä itse tykkäät? Voitko pitää esim. LIDL:in shortseja, jos hyvät sattuisivat löytymään? Vai kuuluuko vaatteesi olevan Stockmannilta? Onko tärkeää että merkki on esillä? Jos esim. sinulla on vaikkapa Hilfigerin neule tai muu vastaava tuote, käyttäisitkö sitä enää, jos merkki irrotettaisiin ja vaate muuten olisi vauriomaton? Siinäpä vähän tuli kysymyksiä :D
Kommentit (28)
Merkillä ei ole väliä mutta laadulla ja eettisellä tuotantotavalla on.
Voin ostaa sekä Lidlistä että Stockalta kun löydän mieluisen vaatteen. Ostopaikalla ei ole mitään väliä, mutta laadun katson aina tarkkaan. (ja usein laatu sattuu maksamaa enemmän)
Lidlistä minulla tosin on hyviä urheiuvaatteita jotka ovat n. 5 vuoden jälkeen edelleen priimakunnossa. :)
Ei mitään väliä, enkä halua että vaatteitteni merkkiä tunnistetaan. Valitettavasti vain halpakaupoista harvoin löytyy laatuvaatimukseni täyttäviä vaatteita.
Ei ole väliä. Ostan mitä haluan. Mieluummin ostan vaatteita joissa ei mikään merkki ole esillä. Merkin esittely on hiukan junttia, vaikka suunnittelijoiden valmisvaate/kakkosmallistossa niitä valitettavasti näkyy. En halua olla minkään merkin kävelevä mainos joten räikeästi merkilliset ovat boikotissa.
Ostan yleensä laadukkaita merkkejä, jotka oon hyväksi havainnut. Mutta irrotan merkit sekä sisältä että ulkopuolelta. Siksi, että ne kutittaa ja ovat ärsyttävän näköisiä. En myöskään halua, että joku metallilätkä kolisee pesukoneessa. En ikinä ostaisi esmes paitaa, jossa on merkki printattu rintaan. En ole mikään mainosteline.
Ei ole väliä sillä en ole tuotemerkkien mainos kyltti.
Väliä on vain sillä miltä näytän vaatteessa.
Nyt kun minulla on varaa niin ostan harvoin vaatteita ja tosi laadukkaita. Tosin aikoinaan lastenkin vaatteet on ns. merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä. Ostan mitä haluan. Mieluummin ostan vaatteita joissa ei mikään merkki ole esillä. Merkin esittely on hiukan junttia, vaikka suunnittelijoiden valmisvaate/kakkosmallistossa niitä valitettavasti näkyy. En halua olla minkään merkin kävelevä mainos joten räikeästi merkilliset ovat boikotissa.
Mikä laukku sinulla on?
En osta alle 50 euron vaatteita, no okei sukat ja kalsarit ei o niin kalliit.
Merkillä on väliä ostan Hilfigerin, Ralph Laurenin tms vaatteita. Ja kaikki jotka sanoo että vain halpiskaupoista löytyy hienoja on väärässä
En valitse vaatteitani merkin mukaan, vaan sen mukaan sopiiko se minulle. En koreile vaatteilla ja voin ostaa vaikka Lidlistä vaatteen, jos se on tarkoitukseensa sopiva. Tänäänkin olen kävellyt 10 km Lidlin lenkkareissa ja hyvät ovat. Kengissä olen tarkka ja en osta kenkiä jos ne epäilyttävät yhtään. Vaatteiden eettisyys ei merkitse valitettavasti mitään, vain se ovatko ne hyvän näköisiä vai ei merkitsee.
Ostan sen perusteella, miltä ne näyttävät päälläni, en koskaan merkin.
Olen löytänyt ihan hm:ltäkin joitain hyviä. Itseasiassa yksi suosikeista on sieltä.
Sitten on niitä joitain kalliita vaatteita, joita ei aina malta oikein käyttääkään. Niitä pitää jotenkin varoa. Istuvuus ratkaisee. Ei kaikki kalliit vaatteet istu päälle= näytä hyvältä.
Musta olisi ehkä pitänyt tulla joku stailisti, olisin siinä hyvä. Näkisin heti, sopiiko vaate jollekin vai ei. Varmaan rento työ.
Ei ole.
Ostan merkkivaatteita vain kun saan niitä -70% alennuksella, esim ulkomailta outleteista. Ja vain sellaisia missä logo ei huuda. Viimeisin ostos Ralph Laurenin valkoinen t-paita jossa koristepunoksia 10€, miehellä samasta paikasta mokkakengät 25€, toiset 35€. Logoa ei näy missään näistä. Taisi mies ostaa jotain Hilfiltäkin, piken tms parillakympillä. .
Toisaalta - yksi mun juhla-asuista mikä aina saa kehuja on violettikuvioinen "silkkimekko" ja lila neuletakki Prismasta - yhteensä 22€ poistomyynnissä 4 vuotta sitten;D
Ostan tosiaan vaatteet tarpeen mukaan ja sellaisia mitkä näyttää päällä hyvältä, en muodin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ostan merkkivaatteita vain kun saan niitä -70% alennuksella, esim ulkomailta outleteista. Ja vain sellaisia missä logo ei huuda. Viimeisin ostos Ralph Laurenin valkoinen t-paita jossa koristepunoksia 10€, miehellä samasta paikasta mokkakengät 25€, toiset 35€. Logoa ei näy missään näistä. Taisi mies ostaa jotain Hilfiltäkin, piken tms parillakympillä. .
Toisaalta - yksi mun juhla-asuista mikä aina saa kehuja on violettikuvioinen "silkkimekko" ja lila neuletakki Prismasta - yhteensä 22€ poistomyynnissä 4 vuotta sitten;D
Ostan tosiaan vaatteet tarpeen mukaan ja sellaisia mitkä näyttää päällä hyvältä, en muodin perässä.
Tilaatko netistä ollenkaan tai ostatko Suomesta? Vai pelkästään ilkomaanreissuilta?
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Tilaatko netistä ollenkaan tai ostatko Suomesta? Vai pelkästään ilkomaanreissuilta?
En ole nähnyt Suomessa enkä netissä tuollaisia alennuksia (seuraan huonosti) mutta ulkomailta tulee aina mukana. Parhaat outletit tähän mennessä Barcelonan Roca, Sisilian outletvillage ja Lissabonin Freeport. Italiassa muutama vakiopaikka missä käydään mutta lähinnä paikallisia merkkejä.
Vaatteen merkillä ei ole mitään väliä. En osta vaatetta, jossa merkki on näkyvillä - en halua olla kävelevä mainos.
Valitsen vaatteeni pitkälti sekä materiaalin että itselleni sopivan tyylin mukaan. Käytän ainoastaan luonnonmateriaaleja, joten siitä tarjonnasta vielä sopivan tyylisen vaatteen löytäminen on konstikasta. Usein vaatteeni sitten maksavatkin enemmän. Onneksi halpaketjuistakin tekee silloin tällöin löytöjä, muuten olen pitkälti nettikauppojen armoilla.
Minulla ei ole yhtään ns. merkkivaatetta. En kertakaikkiaan suostu maksamaan imagohintaa vaikka olisi millainen luomus. Sama koskee laukkuja ja kenkiä - nämäkin valitsen laadukkaasta nahasta ja oman mieltymyksen mukaan, en merkin tai mielikuvan.
Merkillä on väliä - se ei saa näkyä. Siksi en osta esim. mitään Poloa missä on se heponen näkyvillä. Ostan hyvää laatua ja istuvia vaatteita. Ratkon vaatteista näkyvät merkkilaput ja tagit irti.
Ei ole väliä