Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos morsian haluaa tietynlaiset vaatteet kaasoille ja bestmaneille niin...

Vierailija
02.08.2016 |

Kuka maksaa? Kuuluuko jokaisen itse hankkia sopivat mekot, paidat ja solmiot ym. Vai tulisiko hääparin nämä kustantaa?

Kyseessä on siis väritoive (käsky) eli mallin jokainen saisi päättää itse. Hääseurueen tulisi siis värin puoleen mätsätä yhteen

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väritoive on ok, ei tartte maksaa

Vierailija
2/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väritoive on ihan jees, jos se on helppo väri hankkia. Tietty värisävy ja puvun malli jos on hakusessa, niin sitten maksakoon se, joka vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse on miehestäni, joka toimii ystävänsä häissä bestmanina. Väritoive on sellainen, että tiedän käyttökerran jäävän miehelläni siihen yhteen. Pitäisikö miehen silti hankkia paita, solmio, taskuliina ym. omaan piikkiin toisen käskystä vain yhtä kertaa varten.

Huono ja halpa paita on hiostava ja epämiellytävä päällä, hyvä paita taas on tuhlausta. Eihän tuossa kuin se ehkä 100e menis yhteensä, mutta periaatteen vuoksi kyselen

Vierailija
4/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyse on miehestäni, joka toimii ystävänsä häissä bestmanina. Väritoive on sellainen, että tiedän käyttökerran jäävän miehelläni siihen yhteen. Pitäisikö miehen silti hankkia paita, solmio, taskuliina ym. omaan piikkiin toisen käskystä vain yhtä kertaa varten.

Huono ja halpa paita on hiostava ja epämiellytävä päällä, hyvä paita taas on tuhlausta. Eihän tuossa kuin se ehkä 100e menis yhteensä, mutta periaatteen vuoksi kyselen

Ja väritoive on oikeasti tyyliä kirkas oranssi paita ja turkoosi solmio (en halua sanoa oikeita värjejä, jos joku hääseurueesta tähän tekstiin törmää)

Ap

Vierailija
5/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tapana hankkia juhliin uusia vaatteita, eli jos vaatekaapistani ei morsianta miellyttävää löytyisi, hän kyllä maksaisi koltun. Siinä yapauksessa saisi toki halutessaan myös pitää sen juhlan jälkeen. Juhlavaatteita tarvii aniharvoin, eikä ne kulu loppuun pitkään aikaan. Pidän vaatemääräni muutenkin minimissä ja laadussa pyrin ekologisuuteen.

Vierailija
6/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omilta kaasoiltani ja bestmäneiltä vaatisin yhteensopivia vaatteita, niin luultavasti kustantaisin ne. On jotenkin töykeää käskyttää toisia pukeutumaan tietyllä tavalla, sillä häihin osallistuminen muutenkin maksaa (yöpyminen, matkat ym.)

Tuskin kyllä vaatisin mitään yhtenäistä tyyliä. Jokaisen pitäisi saada pukeutua oman makunsa ja halunsa mukaan

Vierailija
7/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kaasoltani en edellyttänyt mitään erityistä pukeutumista, mutta kampaaja teki kampauksen samalla kuin omani ja sen maksoin.

Vierailija
8/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väritoive on ok, ei tartte maksaa

Eli sulle olisi kaasona ihan ok hankkia vaikka kimaltava hopeinen mekko omilla rahoilla yhtä käyttökertaa varten? Pihistellessäsi et saa sellaista mekkoa kuin haluaisit, vaan koko ilta menee epämiellyttävässä tunteessa omista vaaatteistas. Panostaminen on taas tyhmää, koska et halua muutenkaan käyttää hopeista mekkoa.

Vierailija
9/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaja päättää. Tietysti. Haluaisin asua kartanossa, mutta minulla ei ole siihen varaa, joten voinko pyytää ystäviltäni siihen rahaa, koska kartano on ollut unelmani pienestä pitäen?

Vierailija
10/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hääpari esittää vaatimuksia, hääpari maksaa. 

Vierailija
11/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin häät väliin, joissa ois joku väritoive. No okei, jos morsian toivoisi sinistä, niin voisin laittaa siniset korvikset tms. mutta ei, ei väritoiveita.

Ja JOS nyt sitten jostain syystä kuitenkin suostuisim väritoiveeseen eli se olisi joku, jonka itse sulattaisin, niin vähän tilanteesta riippuen, saattaisin maksaa itse, mutta luultavasti sais väritoive tulla ja mennä, jos vielä joutuis itse muka maksamaan siitä, että koko juhlar menee pilalle, kun on vaatteissa, joissa ei lainkaan viihdy ja tekee vaan mieli lähteä pois.

Vierailija
12/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Jos kyseesssä olisi oma ystäväni, jolle olisin kaasona, niin varmasti yhteisymmärrys löytyisi. En laittaisi päälle mitään, mistä en itse pidä, enkä ainakaan maksaisi siitä mitään. Eli väritoivetta voisin noudattaa jos väri on helppo ja itseäni miellyttävä.

Mieheni ei vaan kehtaa/halua sanoa ystävälleen, että väritoive on kauhea ja kohtuuton. Itse en kovin hyvin hääparia tunne.

Ap

Vierailija
13/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myö maksettiin bestmänin (1), kaason (1) ja morsiusneitojen/kukkatyttöjen (2 lasta) vaatteet, kukat ja kampaukset

Haluttiin heille samaa teemaan sopivat vaatteet, joten myö ne maksettiin. Bestmänillä oli siis puku omasta takaa, mutta muut jutut. Väri ja kankaat sopi kaikille, joten se ei ollut ongelma. Häät oli muuten aika pienet, joten budjetti pysyi tästä huolimatta maltillisena.

Vierailija
14/14 |
04.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh näitä nykyajan morsiammia, ei mitään rajaa noissa naurettavissa toiveissa