Kertokaapa meikkaamisniksejä
Täällä tosi tumpelo kotiäiti odottelee niksejä helpon ja nopean meikin tekoon (lue:olen meikannut tosi vähän ;) Esim. silmien alukset tuppaavat olemaan tummat liian lyhyiden yöunien takia. Valokynästä olen kuullut, mutta miten sitä käytetään?
Kommentit (3)
Voit tietysti itsekin treenata, mutta näin netitse on mahdoton antaa esim. tyhjentävät poskipunaohjeet, kun ei tiedä kasvojesi mallia.
Valokynällä voi peittää tummat silmänaluset, mutta se ei sovellu, JOS sinulla on myös silmäpussit, sillä valokynä korostaa/kohottaa eli jos sitä sivelee silmäpusseille, ne näyttävät entistäkin pullottavammilta.
Mutta muuten valokynä on hyvä tuote. Kuten tavallistakin peiteväriä, sitä sipaistaan silmänalusille ja häivytetään rajat sormin/meikkisienellä.
Siitä, pannaanko ensin peiteväri/valokynä ja sitten vasta värivoide vai päinvastoin, on molempia koulukuntia. Itse tykkään ensin laittaa värivoiteen ja vasta sitten peitellä ne kohdat, jotka eivät ohuemmalla värivoiteella peittyneet. Muista ostaa ihonvärillesi sopivat tuotteet, ei liian tummia (mikään ei ole niin karsan näköinen kuin meikinrajat ohimoilla ja leualla).
Nuo kiinnität sitten irtopuuterilla, jota sudit puuteisudilla kasvoille OHUEN kerroksen.
Poskipunaa laitetaan poskien korkeimmalle kohdalle eli poskiluun päälle, tukanrajasta about silmiesi pupillien kohdalle (kun katsot eteenpäin) häivyttäen. Voit sipaista hiukan poskipunaa myös kulmakarvojen alle kulmaluulle ja leualle.
Ripsiväriä vielä ja luomille luonnonväristä pohjustusta. Itse en meikkaa tuon enempää arkisin, mutta voit toki lisätä vielä rajauksen yläripsien tyveen ja hiukan sopivaa huulipunaa (siveltimellä saat kestävämmän lopputuloksen)
kannattaa katsoa peiliin sen jälkeen ja todeta omin silmin, tuliko hyvä vai ei. Kaikki " ammattilaiset" ei todellakaan osaa meikata, saati neuvoa erilaisia tyylejä (päivä/ilta) tai huomioida persoonaasi tai pyyntöjäsi siitä, mitä haluat.
Joskus näitä vertailuja on ollut lehdissäkin, mutta ei-suomalaisissa. Ilmeisesti suomalaiset meikkaajat vetäis herneet nenään jos lehdissä naurettaisiin.
http://www.mtv3.fi/helmi/