Silloin jos/kun ruokaostoksesi ovat vegaanisia tai vaikuttavat siltä, miten tuot ilmi, ettet todellakaan ole joku vegaani?
Minulle vakioksi on muodostunut kyläpuhelu. Eli puhelin äänettömälle, sitten "puhelu" "kyläpaikkaan" ja selvästi artikuloitu tiedustelu, että olihan siellä varmasti kunnon lihaa tarjolla. Tarkennan vielä, että niin siis porsasta, kanaa... Lopuksi oikein iloinen ja innostunut reaktio, ja "tulen niin pian kuin mahdollista, en malta odottaa :)"
Mites sinä toimit?
Kommentit (24)
Mitä mä just luin? Ei mua kiinnosta mitä muut mun ostoskorin sisällöstä ajattelevat. Miksi tehdä siitä ongelma?
AP, keksi jotain oikeaa tekemistä.
Mitä helvettiä? :D
yleensä menen kauppaan ja ostan mitä tarvitsen/haluan.
jos ostan vegaanisia tuotteita, en koe mitään tarvetta selitellä yhtään mitään.
selitteletkö ap samalla tavalla jos ostat kasviksia tai vihanneksia?
hyvin usein ostan yhtä aikaa vaniljasoijajuomaa ja atrian nakkeja, kaksi lemppariani.
Kerrotko ap miksi minun pitäisi alkaa selitellä näitä vegaanisia ostoksia kenellekään?
Aina, kun aion ostaa soijarouhetta, pukeudun paitaan jossa lukee "a-luokan lihansyöjä". Kerran meinasin kuolla häpeästä, kun tajusin että ostoskassiini päätyi vain vegaanista tavaraa. Nykyään ostan vaikka väkisin edes paketn liivatelehtiä ja korostan sitä sijoittamalla sen ostosteni päälle kuin torniksi linnaan.
Mutta minäpä olen tosimies, toisin kuin sinä AP, ja ostokseni koostuvat vain ja ainoastaan miehekkäistä liha- ja maitotuotteista. (Joskus ostan perunaa.)
Vierailija kirjoitti:
Aina, kun aion ostaa soijarouhetta, pukeudun paitaan jossa lukee "a-luokan lihansyöjä". Kerran meinasin kuolla häpeästä, kun tajusin että ostoskassiini päätyi vain vegaanista tavaraa. Nykyään ostan vaikka väkisin edes paketn liivatelehtiä ja korostan sitä sijoittamalla sen ostosteni päälle kuin torniksi linnaan.
Tuo on muuten fiksu veto. Mistä hommasit paidan? -ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta minäpä olen tosimies, toisin kuin sinä AP, ja ostokseni koostuvat vain ja ainoastaan miehekkäistä liha- ja maitotuotteista. (Joskus ostan perunaa.)
No naisena en halua olla mikään tosimies. -ap
En usko että kukaan epäilisi minua vegaaniksi missään olosuhteissa, mutta vaikka epäilisikin niin ei se kiinnosta pätkääkään.
Jäystän kuivalihaa purukumin asemasta ja piereskelen lihapullapieruja. *Röyh*
Aina kun olen Siwan kassalla klo 9.01 ostamassa 12 olutta aamupäiväksi, kailotan puhelimeen että on tämä raittius niin hieno asia ja olen niin onnellinen kun en ikänäni ole alkkomahooliin kajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Jäystän kuivalihaa purukumin asemasta ja piereskelen lihapullapieruja. *Röyh*
*pröt*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No naisena en halua olla mikään tosimies. -ap
No nainen minäkin olen. Ja eläinsuojelutyössä. Mutta silti. Että ei kukaan vain luule vegaaniksi...
T. "Tosimies"
Ostoksistani huolimatta minut on helppo tunnistaa ei-vegaaniksi.
Minä en suureen ääneen julista omaa ruokavaliotani ainoaksi oikeaksi ja siinä se selkeä erottuminen vegaanista tulee kaikille selväksi.
Olen huomannut erään lauseen herättävän hilpeyttä ympäristössä, varsinkin kun käytän sitä mitä epäsopivimmissa tilanteissa. Lause on "muuten, minä olen vegaani".
Viimeistään kassalla kailotan kovaan ääneen - en puhelimeen - olevani naapurin asialla, sillä naapuri on täysin hurahtanut veganismiin. Jos olisin omalla asialla, niin minullahan olisi tietysti erittiän runsaasti eläinkunnasta valmistettuja tuotteita.
Ei vaiskaan, en kailota mitään, sillä en usko, että muita juurikaan kiinnostaa, mitä ostan. Kauppaa kiinnostaa vain se, että ylipäänsä ostan ja myös maksan ostokseni, oli ne sitten vaikka kivikuntaa.
Jos vaikuttaa siltä, että jollekulle kaupassa on herännyt epäilys että saattaisin olla vegaani, menen kassalta suoraan sinne infopisteeseen ja pyydän kuuluttamaan esim näin: äsken kassalla 3 asioinut nainen on sekasyöjä! näin asia tulee selväksi kaikille kaupassa oleville ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikuttaa siltä, että jollekulle kaupassa on herännyt epäilys että saattaisin olla vegaani, menen kassalta suoraan sinne infopisteeseen ja pyydän kuuluttamaan esim näin: äsken kassalla 3 asioinut nainen on sekasyöjä! näin asia tulee selväksi kaikille kaupassa oleville ihmisille.
Mutta eihän kaikissa kaupoissa ole infopistettä? Ap
mm ... Mitä?!