saan nyt vaan ilmeisesti hyväksyä että meitä on kolme meidän suhteessa:(
enkä oikein tiedä miten reagoida, vaikeaa olla ja näyttää etten olisi mustasukkainen kun OLEN. Vaikka olen asiasta ollut tietoinen alusta asti ja tavallaan tiennyt että se mies on kuviossa mukana. Ollut yli 10vuotta. Eli tapasin naisen (itsekin olen nainen) - meille molemmille uusi asia tämä. Hänellä ollut seksisuhde miehen kanssa (joka naimisissa) yli 10vuotta - totta. Ja tämä jatkuu...hän ymmärtää että olen surullinen asiasta mutta sanoo että mun on pakko jättää se mustasukkaisuus ja minä olen number one. Muuten ihana suhde meillä. Miten reagoida...hyväksyä tai olenko väärässä kun ajattelen että hän saa jossain vaiheessa valita (jos meistä tulee tiivis pari). En todellakaan sano sitä hänelle - että joutuisi valitsemaan, mielestäni hänen pitää sen itse tajua.
Kommentit (20)
miehellä on tarjota jotain paljon parempaa....... sä olet vain huvia.
en kylllä voi ....rakastan häntä. Ja tosiaan - hän on alusta asti ollut rehellinen asian kanssa että tämä mies on olemassa ja tällä hetkellä jääkin. Ns vanhasta tottumuksesta. Miesseksi ja naisseksi on erilaista, tiedän sen mutta silti....ap
Vierailija kirjoitti:
miehellä on tarjota jotain paljon parempaa....... sä olet vain huvia.
ehkä ei välttämättä parempaa mutta erilaista....nimimerkki biseksuaalinen
Polyamoria ei sovi kaikille. Yritähän perehtyä aiheeseen enemmän niin voit ymmärtää kumppaniasi enemmän.
Teitä on liitossa 4, mihin unohdit miehen vaimon?
Unohda ja jatka elämääsi. Ihana suhde??? Ei ainakaan kovin rehellinen
Ai oletkin tiennyt koko ajan, eli miten kauan?
Nainen kuulostaa polyamoriselta, ja pisteet hänelle siitä että on rehellisesti kertonut miten asia on. Ei kannata lähteä suhteeseen polyamorisen kanssa siinä toivossa, että hän muuttuisi. Se on sama kuin joku lähtisi suhteeseen yksiavioisen kanssa,toivoen tämän muuttuen polyamoriseksi. On monia ihmisiä, ketkä hyväksyvät polyamorian. Se ei ole kyllä kaikkien juttu ja siinä rikkoo itsensä, jos ei asiaa pysty hyväksymään.
en tiedä kyllä mitä ajatella. Hän tapailee tätä miestä vain noin 5-6kertaa vuodessa (asuu toisessa maassa) joten arjet on kyllä ihan meidän mutta sattuu kun hän lähtee kotimaahansa kun tiedän...eilenkin oli niin ihana ilta kahdestaan. Tajuan myös että se on ihan erilaista kun hän on mies mutta sitli... ap
Jos sinä et halua olla polyamorisessa suhteessa, ei sellaiseen kannata jäädä. Todennäköisesti et koskaan tule olemaan täysin onnellinen tyttöystäväsi kanssa eikä tyttöystäväsi onnellinen vain sinun kanssasi. Olette vääriä toisillenne, parempi päättää suhde nyt eikä muutaman vuoden päästä.
En ymmärrä, miksi tämä asia häiritsee sinua. Minulle olisi ihan ok, jos kumppanini harrastaisi jonkun muun kanssa seksiä joka toinen kuukausi, jos hän muuten jakaisi arkeni minun kanssani. Mitä sinä muka menetät tuossa järjestelyssä?
Vierailija kirjoitti:
Teitä on liitossa 4, mihin unohdit miehen vaimon?
Ei kai niitä kaikkia ehdi omalta kiimaltaan laskea tai muistaa...viattomat kärsiköön
Kaikki eivät halua sitoa itseään yhteen ihmiseen. Olet ollut tietoinen asiasta kokoajan. Jos et pysty suhteeseen alkuperäisillä ehdoilla, eroa. Ei ole reilua vaatia/kiristää toista luopumaan jostain mistä alunperin on sovittu. Onnettomuutta siitä vain seuraa. Mustasukkaisuudesta voi oppia pois/ päästää irti, mutta se vaatii sen tosiasian tunnustamista että ei toista ihmistä voi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuudesta voi oppia pois/ päästää irti, mutta se vaatii sen tosiasian tunnustamista että ei toista ihmistä voi omistaa.
Juuri näin. Suosittelen ainakin kirjaa Opening up.
no ei ole muuta vaihtoehtoja kun jatkaa koska en pysty häntä jättmään nyt. Ehkä ajattelen toisin vuoden päästä...ap
Arvosta itseäsi. Rakasta itseäsi enemmän äläkä mahdollista elämäntapaa joka sulle ei käy. Mulle on ihan selkeätä vaikken teitä henk. koht. tunne, ettei tämä nainen rakasta/pidä sua ykkösenä. Ykkönen on se Mies josta ei voida luopua, mutta susta voidaan. Kun tunteitasi ei kunnioiteta. Parisuhde on liuta kompromisseja ja se joka vinisee jotakin kumppania ei saa muuttaa skeidaa, haluaa vaan ylläpitää omia saavutettuja etujaan. Jousto on aina molemminpuolista rakastavassa suhteessa.
Aina on myös mahdollisuus neuvotella itsellesi lupa käydä vieraissa. Se saattaa herätellä mustasukkaisuuden kautta tätä sun sankarias -tai sitten ei. Joka tapauksessa nykyinen tilanne ei oo sulle hyväksi mielenterveyden kannalta. Se tuo lisästressiä suhteeseen jonka pitäs olla vielä mannapuuroa ja mansikkaa ja lopulta tuhoaa sen. En oo kuullut yhtäkään tarinaa jossa joku olis lopulta siedättynyt omien moraalikäsitysten vastaiseen elämään ja ollut onnellinen. Sort, no happy ending for you...
Otsikossahan se jo tulikin, eli saat hyväksyä sen, että teitä on suhteessa kolme, jos haluat olla kumppanisi kanssa. Mikäli päätät jäädä suhteeseen polyamorisen kumppanisi kanssa, suosittelen tutustumaan tähän sivustoon, joka sisältää asiallisia neuvoja polysuhteita koskien:
https://www.morethantwo.com/monopoly-existing.html
Suosittelen myös tutkiskelemaan sydäntäsi sen suhteen, voitko olla tässä suhdekuviossa onnellinen. Kumppaniasi et voi vaatia ryhtymään yksiavioiseksi.
Et riitä hänelle vaikka olisitkin ykkönen, joten unohda hänet.