Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koiralle antaa tonnikalaa ja kermaviiliä?

Vierailija
02.08.2016 |

Kämppiksellä on koira hoidossa mutta kämppis on niin krapulassa ettei kykene hakemaan koiralle ruokaa kaupasta ja rahatkin käytti kaljaan.

8-vuotias belgianpaimenkoira-uros.

Tuossa se nyt nälkäänsä itkee ja minulla olisi nappuloiden sekaan laittaa kermaviiliä ja tonnikalaa öljyssä. (öljy valutetaan pois?)

Omistajaa en saa kiinni ja minä tätä koiraa olen koko ajan hoitanut kun kämppis on kännissä/krapulassa. Eilen ainakin uskalsin antaa nappulan sekaan piimää ja koira tykkäsi paljon eikä mennyt maha sekaisin. Uskaltaisiko sille keittää puuroa? Neljän viljan hiutaletta löytyisi. Nappuloita sillä on mukana siis oma iso säkki.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa antaa. Ei tarvitse öljyäkään valuttaa pois. Tosin jos on herkkävatsainen koira tai sellainen joka yleensä syö pelkkää kuivamuonaa, voi tulla ripuli. Useimmille kuitenkaan onneksi ei.

Vierailija
2/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sille niitä nappuloita. Sitten kun saat omistajan kiinni voit antaa muuta mikäli se hänelle on ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne nappulat riittää :D

Vierailija
4/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimä, kermaviili ym. (mieluiten laktoosittomina) sopivat hyvin koiralle. Olen purkkitonnikalaakin joskus antanut. Älä kuitenkaan anna kovin paljoa, jos ei ole siihen tottunut. Saattaa mennä vatsa löysälle.

Vierailija
5/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa mutta kannattaa varoa ensimmäisen kerran jälkeen ettei lennä ripulit seinään. Koirille ylipäätään kannattaa syöttää samaa ruokaa kuin koko perhe syö, olettaen että ruoka on vähäsuolaista.

Vierailija
6/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisen koira syö raa'an lihan lisäksi just tonnikalaa, viiliä, turkkijugua, kananmunia, porkkanoita yms. Mutta tosiaan riippuu siitä mitä koira on tottunut syömään, tän kyseisen koiran maha taas ei kestäisi niitä nappuloita.

Vierailija
7/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa en antaisi omistajan kanssa neuvottelematta. Meillä oli koira, joka oksensi aina kalaa syötyään, esim. kun oli ahminut salaa kissanmakkaran joka sisälsi vähän kalaa.

Vierailija
8/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on sielä säkillinen koiran omaa nappulaa niin miks ihmeessä et sitä anna? :D 

Ei se siihen sekaan tarvii yhtään mitään, jos ei kuivana syö niin turvota vedellä.

Vierailija
9/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, no kun käy sääliksi koira-parka. Aina vain nappulaa. Halusin ilahduttaa sitä.

Ap

Vierailija
10/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalaa en antaisi omistajan kanssa neuvottelematta. Meillä oli koira, joka oksensi aina kalaa syötyään, esim. kun oli ahminut salaa kissanmakkaran joka sisälsi vähän kalaa.

Tuo on kyllä TOSI harvinaista, eli ei mitään syytä epäillä että juuri tuo koira olisi kalalle jotenkin herkkä.

Vierailija
11/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttäkää lemmikeillenne mahdollisimman monipuolista mutta turvallista ruokaa. Johan se sama vaikuttaa ihmiselläkin. Käy todella sääliksi koiria, jotka saavat koko elämänsä pelkkiä raksuja.

Vierailija
12/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8, no kun käy sääliksi koira-parka. Aina vain nappulaa. Halusin ilahduttaa sitä.

Ap

Koirat eivät ole ihmisiä, ne pärjäävät vaikka koko elämänsä nappuloilla kunhan nappulat ovat korkealaatuisia. Koira ilahtuu enemmän kävelylenkistä kanssasi, leikkimisestä ja rapsutuksesta.

Vierailija
13/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koiralle on parempi syödä pelkkää nappulaa, kuin ihmistenruokia. Ihmisruoat ei ole tarkoitettu koirille, nappulat on. 

Ilahduta koiraa vaikka rapsutuksilla tai leikillä, älä ruualla, koska siitä se kuitenkaan ei ilahdu.

Eniten se ois ilahtunu kun oisit heti antanu sille ne nappulat kun se itki nälkäänsä etkä tullu avlle kyselemään mitä sille voi antaa niiden kanssa!

Vierailija
14/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, annoin nappuloita muttei se syönyt vaan itki pöydän ääressä kun söin tonnikalaleipää. Ei tämä nyt minun vikani ole kun koko koiran ei pitäisi olla minun vastuullani! Ja tuo niin kutsuttu hoitaja oksentaa tuolla krapuloissaan suolistoaan ulos. Kiltteyttäni olen hoitanut, lenkittänyt ja ruokkinut koska eihän tämä koiran vika ole.

Ap

Vierailija
15/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna viljatuotteita! Voit antaa tonnikalaa, erityisesti jos hoikka koira niin tonnikala öljyssä ja laktoositon kermaviili antaa lisäenergiaa!

Vierailija
16/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulaisen koira syö raa'an lihan lisäksi just tonnikalaa, viiliä, turkkijugua, kananmunia, porkkanoita yms. Mutta tosiaan riippuu siitä mitä koira on tottunut syömään, tän kyseisen koiran maha taas ei kestäisi niitä nappuloita.

Kuulostaa hyvältä, olettaen, että he ovat tarkastaneet, että koiran kaikki vitamiini-, hivenaine-, ym. tarpeet täyttyvät.

Mutta porkkana! Jotkut koirat eivät juuri pureskele sitä, ja nielevät liian isoja paloja. Nämä eivät sula, ja voivat aiheuttaa suolitukoksen. Annan porkkanaa vain raasteena.

Ap, kuulostaa ihan hyvältä, jos koiran maha ei mene sekaisin noista. Maitotuotteet tulisi antaa laktoosittomina, mutta hapatetuissa on tietysti vähemmän sitä.

Lenkki ja leikki on varmasti tärkeämpää koiralle!

Vierailija
17/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa mutta kannattaa varoa ensimmäisen kerran jälkeen ettei lennä ripulit seinään. Koirille ylipäätään kannattaa syöttää samaa ruokaa kuin koko perhe syö, olettaen että ruoka on vähäsuolaista.

Tämähän riippuu ihan siitä, MITÄ se perhe syö. Koiran ravitsemukselliset tarpeet poikkevat kuitenkin ihmisestä, tutki asiaa vaikka googlaamalla.

Vierailija
18/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalaa voi laittaa mausteeksi nappuloiden sekaan. Joillain voi vatsa mennä löysälle hetkeksi, mutta ei välttämättä pienestä määrästä. (eikä sekään ole vakavaa, Jatkossa sitten voi välttää)  Esim muutama ruokalusikallinen hyvin sekoitettuna. Itse käytän myös voita nappuloiden maustamiseen. Keskikokoinen köntti ja hyvin sekottelet sinne nappuloihin. (Mulla kanssa iso koira) Pienemmille tietty tulee pienemmät määrät.

Ps. AP:lle propsit siitä että hoitaa koiraa kun kämppis krapulassa. Minusta toimit hienosti! 

Vierailija
19/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tonnikala liian suolaista koiralle ?

Vierailija
20/20 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koirat eivät ole ihmisiä, ne pärjäävät vaikka koko elämänsä nappuloilla kunhan nappulat ovat korkealaatuisia. Koira ilahtuu enemmän kävelylenkistä kanssasi, leikkimisestä ja rapsutuksesta.

Just. on ollut koiria 40 vuotta taloudessa ja kyllä ne kaikki ovat ilolla nauttineet kotiruokaa. On hyvin vähän mitä koiralle ei voisi antaa: avocado, suklaa, maito, valkosipuli (suurissa määrin) mut muuten periaatteessa kaikki käy, paitsi sian ja linnun luut tai kovin suuret ruodot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi