Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei voi antaa mulle omaa lomaa? Minäkin järjestän sille vapaata.

Vierailija
02.08.2016 |

Tänäkin kesänä olen järjestänyt pari reissua vain minulle ja lapsille, jotta mies saisi olla vapaalla. Mutta en tajua miksi se nuokin haluaa pilata, toiselle reissulle tuli mukaan. Ja kauhea haloo ja pahastus, kun ehdotan että lähtisi kolmistaan lasten kanssa huvipuistoreissulle, jotta minä saisin vuorostani lomaa. Vaan ei, väkisin pitää olla kaikkien koko ajan yhdessä perhelomalla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tarttisi sanoa mitä te tahdotte lomiltanne. Sinä selvästi kaipaat omaa aikaa, mutta sun mies taas tahtoo olla koko perheen kanssa. Onko toinen sitten väärässä? No ei tietenkään! Tottakai saa tahtoa erilaisia asioita mitä toinen mutta pitää puhua noi ääneen, eikä syyttäen. Nyt sä syytät sun miestä, vaikka se vaan tahtoo olla yhdessä.

Ei tollaisia asioita voi itse päätellä mitä mieltä toinen on, vaikka olisi oltu vuosikymmeniä yhdessä. Keskustelkaa enemmän ja suunnitelkaa näitä etukäteen vaikka talvella ensi kesää.

Jos te ette käy yhdessä vaikka talviaikaa koko perheenä harrastamassa tai muuten niin kesäksi sun miehellä saattaa olla jo paljon suunnitelmia mitä teette YHDESSÄ. Ja vastaavasti jos talviaikaan sulla ei ole riittävästi omaa aikaa niin sulla saattaa olla tunne että tulee kesä, vapaa mennä ilman lapsia ja tottakai tollasessa tilanteessa tulee riitaa.

Onko sulla harrastuksia? Onko sulla tapana käydä jossain vaikka kerran kuukaudessa itseksesi?

Te tarvitsette jonkunlaisia kompromissejä. Jotain koko perheen kanssa ja jotain pienissä porukoissa.

Muttet voi vaatia miestäsi viemään lapsia yksinään huvipuistoon. Toi voi olla tosi haastavaakin jos lapset on eri kokoisia/ikäisiä ja laitteisiin pääseminen hankaloituu kun on vaan yksi aikuinen. Ehkä leffa tms voisi toimia? Muttei niin että sanot päivää ennen lähtöä ettet lähde mukaan.

Vierailija
2/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on tuollaisia. Minäkin järkkäämä miehelle omaa aikaa viemällä lapsia reissulle, pidetään rantapäivä tmv. Mulle valkeni vasta äskettäin, että mies ei tajunnut ollenkaan, että tein näitä retkiä ja reissuja jotta toisella olisi omaa aikaa kotona. Mies luuli, että ihan omista syistäni halusin päiväksi huvipuistoon (jonka laitteissa en edes voi tasapainohäiriön vuoksi käydä), puolen päivän retkelle kotieläinpihaan tai päiväksi rantavahdiksi lapsille. Mies vain oletti, että leppoisaa sohvallalöllöilyaikaa ilmestyy hänelle kuin luojan lahjana. Siksi ei ymmärtänyt toimia niin, että samaa vapaata saisin minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tästä asiasta tavallaan keskusteltu, tai pikemminkin riidelty. Me tykätään ihan erilaisista asioista, eikä perhelomailu ole oikeesti hauskaa kellekään. Minun mielestäni olisi parempi, että molemmat järkkää omien kiinnostustensa mukaan ohjelmaa lapsille ja saa vastineeksi kunnollista lomaa yksin. Silloin lomalta palattaisiin virkistyneenä ja iloisena, eikä hampaita kiristellen ja pettyneenä. Minä en enää edes suostu menemään lomilla minua kiinnostaviin kohteisiin, koska mies ja lapset vain pilaa ne elämykset. Joihinkin paikkoihin voi ottaa lapset mukaan ja ohjailla niiden käyttäytymistä ja suhtautumistaa, mutta jos mies on mukana, niin se pilaa homman lastenkin osalta. Mies ei vaan sulata tätä mun näkemystä, koska jostain syystä sen mielestä pitää mennä yhdessä kun ollaan perhe. ap

Vierailija
4/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän samanlaisia ongelmia. Olen lasten kanssa reissannut yksin milloin missäkin, koska mielestäni on tärkeää järjestää lapsille elämyksiä yms. Miehelle tämä on aivan samantekevää eikä hän käy lasten kanssa yksin missään. "Parastahan" tässä on tuo jo aiemmissa viesteissä mainittu ongelma ettei mies ymmärrä, että minäkin voisin kaivata omaa aikaa. Hänen mielestään lasten kanssa oleminen on minulle pelkkää huvittelua, vaikka hän ei itse ikinä tekisi samoja asioita. Jos haluan omaa aikaa, joudun aina lähtemään pois kotoa. Haluaisin joskus edes olla rauhassa kotona edes muutaman tunnin, mutta tätä ei ole tapahtunut yli kolmeen vuoteen. Miehelle vastaavia tilaisuuksia on lähes viikoittain. Kyllä, aiheesta on keskusteltu.

Vierailija
5/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihmiseltä, jonka ei ehkä olisi kannattanut hankkia lapsia. Myös minulle ovat oma aika ja omat jutut tärkeitä, ja lapsiperhe-elämä perhelomineen olisi lähinnä kauhistus.

Vierailija
6/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:

No jaa. Musta on ihan kiva käydä lasten ehdoilla reissussa, mutta vastapainoksi haluaisin ihan omaa aikaa, jolloin voisin täysillä tehdä sitä mistä itse pidän tai olla vaan rauhassa. ap

Vierailija
7/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä estää sinua lähtemästä ihan itse johonkin, pakkoko sen miehen on niitä lapsia mihinkään huvipuistoon viedä? Miksi sä haluat määritellä, mitä sun miehen pitää teidän lapsien kanssa tehdä?

Eli, ilmoitat vaan että milloin sinulla on vapaata ja lähdet reissuun. Jos oikein kiltti olet, voit antaa miehelle pari vaihtoehtoa. Sit menet ja annat miehen hoitaa lapset ihan omalla tavallaan.

Vierailija
8/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään , kuinka suomalaisnainen muuttuu pirttihirmuksi despootiksi saatuaan miehen nalkkiin.

Kaiken pitää mennä juuri niin kuin palstamamma omassa pienessä päässään kuvittelee, tai mies on täysi paska. Oletko koskaan edes avannut suutasi miehellesi asiasta, vai puratko muiden miestensä vihaajien tavoin mieltäsi vain miesvihapalstalle?

Vierailija
9/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Kauhea mies kun haluaa mielummin viettää vapaa-ajan perheen kanssa kuin yksin.

Vierailija
10/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: ei onnistu, kun miehen mielestä on itsekästä järjestää reissu itselleen. Lopputulos on aina koko perhe reissussa, mun alkuperäiset suunnitelmat vesitettyinä. Mun on vaikea ymmärtää tätä ajattelua. Jos ei kiinnosta mun järkkäämät asiat, niin miksi pitää vängätä mukaan ja muuttaa suunnitelmat? Ja miksi pitää mut raahata mukaan johonkin huvipuistoihin, jossa kuitenkin istun vain penkillä odottamassa muita. ap

Vierailija
11/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5:

No jaa. Musta on ihan kiva käydä lasten ehdoilla reissussa, mutta vastapainoksi haluaisin ihan omaa aikaa, jolloin voisin täysillä tehdä sitä mistä itse pidän tai olla vaan rauhassa. ap

Eikö noita voi yhdistää? Lähdette yhdessä jonnekin missä on lähellä lapsille sopiva juttu ja jotain sinua kiinnostavaa. Yhdessä lasten iloa katsomaan, aamulla/illalla sinä menet muutamaksi tunniksi sinua kiinnostavaan juttuun. Näin minä tein kun lapset oli pieniä. Toimi molemmin puolin, esim. ulkomaan lomalla yleensä kaikki yhdessä, välillä äiti karkasi museoon ja isä lenkille/yhdelle iltakaljalle tms. Kaikki oli tyytyväisiä.

Vierailija
12/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pointti ole se, ettei mies rautalangasta väännettynäkään ymmärrä, että vaimo tarvitsisi välillä rauhallisia hetkiä yksin kotona. Tämä ei ole mikään kohtuuton vaatimus puolisolle, vaan rakastava puoliso kyllä toteuttaa toiveen.

Ehkä ap:n tulisi lopettaa näiden rauhallisten kotihetkien tarjoaminen miehelle, että mies ymmärtäisi asian. Hänellehän rauhalliset hetket tulevat ilman pyytämistäkin vaimon huomaavaisuuden osoituksina.

Vierailija
13/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulta, minä olen nyt käynyt Ville-Petterin  ja Ronja-Maijan kanssa elukkapuistossa, rannalla, Meeri-serkun mökillä ja siellä ja täällä ja tuolla  ja ja järjestänyt sinulle sohvalöhöaikaa. Seuraavaksi  sinä ja kullannuput voitte lähteä vanhempiesi mökille viikoksi ja antaa minunkin hieman hengähtää tai vaihtoehtoisesti osallistua kanssani tämän asunnon suursiivoukseeen  tyyliä muuttosiivous. Saat vapaasti valita? Ai, lähdette mökille?Ok."

Vierailija
14/14 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksin käyttänyt lapsia lähes aina reissussa. En jaksa kuunnella ukon valitusta ja vittuilua kun hän ei lainkaan osaa rentoutua missään. Jos itse haluan johonkin reissuun joudun viemään lapset mummolle.