Jos vuokra asunnosta löytyy pois muuttamisen jälkeen kosteusvauriota/hometta, niin kuka maksaa?
Asuin 2vuotta 80 - luvulla rakennetussa ok-talossa. Muutin muutama viikko sitten pois. Vuokranantaja oli nyt vissiin vasta tehnyt jonkun kosteusmittauksen myyntiä varten ja kuulemma talosta on löytynyt kosteusvaurioita.
Syyttää mua niistä?! Että minun pitäisi hemmetti korvata? Ei voi olla todellista? Tuollanen vanha talo, siellähän on voinut olla vaurioita jo vaikka kuinka pitkään?!
Miten se sen todistaa, että minä olen aiheuttanut ne vauriot? :D
En ymmärrä, oon ihan sanaton. Ei tää nyt ihan näin voi mennä?
Kommentit (6)
Kumma kun eivät tehneet sitä mittausta ennen...
Et todellaan ole vastuussa. Se on hänen asuntonsa, hän maksaa jos haluaa tehdä remonttia sinne.
Ota yhteys vaikka oikeusaputoimistoon, jos ex-vuokranantaja yrittää laittaa sinulle laskua. Katsos kun joillain on sellainen logiikka, että kannattaa kokeilla kepillä jäätä... jos vaikka toinen olisi niin tyhmä, että maksaisi...
🇺🇦🇮🇱
Päivänselvä juttu että sun ei tartte korjata eikä korjata jos ei johdu todistettavasti sun selkeästä laiminlyönnistä, kuten vuotaneesta pyykkikoneesta tms. Kasarikylppärissä on takuusti kosteutta, kylppärin elinikä on 10 maks 20 v.
Mitenköhän pitää asua, että kadessa vuodessa on kämpän homeeseen?
Jos siellä oli tiensä päässä olevat kylppärit ja ne on homeessa, niin et kai voi sille mitään.
Tietty jos olet pitänyt paikkoja kosteana, etkä ole huolehtinut tuuletuksesta, niin kai sitten sullakin on joku vastuu.
No ei voi