Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi ongelma estää minua hahmottamasta historiallisia tapahtumia

Vierailija
01.08.2016 |

Jos puhutaan esim Iivana Julmasta (tuli mieleen patsashankkeesta), niin minun on vaikeaa ymmärtää hänen asemaansa, sillä en tiedä kuinka paljon ihmisiä Venäjällä asui, minkälaisia kaupunkeja silloin oli ja miltä ne näytttivät, mitä teknologiaa heillä oli käytössä jne.

Tuo sama pätee aina kun alan tutkimaan historiaa, en jotenkin osaa antaa arvoa joillekin henkilöille ja tapahtumille, koska en täysin ymmärrä miltä yhteiskunnat näyttivät. Mikä opus pitäisi lukea, josta selviäsi nuo seikat hyvin? Ehkä olen jotenkin visuaalinen ja minun täytyy aina nähdä asiat mielessäni ennen kuin voi ymmärtää niitä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava että otit juuri Iivana Julman puheeksi, ap. Luin taannoin kyseistä miestä käsittelevän kirjan. Henri Troyat oli kirjoittajan nimi.

Siinä oli juuri sellaisia yksityiskohtia, joita kuvittelisin sinun kaipaavan. Kuten millaista ruokaa venäläinen ylimystö söi juhlissaan (kaalikeittoa ja muuta varsin maanläheistä), tai miksi naiset meikkasivat vahvasti.

Venäjän tapahistoria tuntuu olevan hyvin toisenlainen kuin länsimaiden.

Luin juuri vähän aikaa sitten Troyatin kirjoittaman Dostojevskin elämäkerran ja oli mielestäni erinomaisesti kirjoitettu, voin todellakin suositella kiinnostuneille! Täytyypä lukaista sitten tuo Iivana Julmankin tarina, kun kerran kirjoittajaan on syntynyt luottamus.

Ap

Vierailija
22/22 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanhistorian pikkujättiläinen on aika hyvä teos yleiskuvan saamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän