Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irlannista Suomeen perhettä tekemään!

Vierailija
01.08.2016 |

Olen asunut ulkomailla vuosia, ensin opiskelut Lontoossa ja sitten miehen kanssa Australiassa ja nyt viimeiset viisi vuotta miehen kotona Irlannissa.

Me ollaan nyt siinä iässä, että perhe pitäisi perustaa, jos sen aikoo tehdä. Ajateltiin että perheen perustaminen Suomessa olisi järkevämpää kuin täällä Irlannissa, missä ei ole juuri mitään tukia ja miehelläkin huonosti töitä.

Mihin kaikkeen tukiin ja avustuksiin me ollaan oikeutettuja, jos muutetaan Suomeen? Minä siis tekisin lapsia ja olisin kotona, mies ensin opiskelisi esim Applied Arts Collegessa ja sitten hakisi töitä.

Millaiseksi meidän kuukausitulot muodostuisi kaikki avustukset, tuet ja opintorahat? Mies varmaan pääsee johonkin englanninkieliseen koulutusohjelmaan helposti kun on EU-kansalainen.

Kertokaa vähän millaiseksi tulot muodostuisi. Asuttaisiin mielellään pääkaupunkiseudulla. Mies voisi tehdä keikkaa baarissa ja djeinä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämä on, toivottavasti, mutta asenne ja tiedot Suomesta kyllä 90-luvun alusta. Töitä ette saa täältä kumpikaan, pääkaupunkiseudulta ehkä jotain, mutta täällä ei ole asuntoja. Väärän koulutuksen saaneille ei ole kysyntää ja vielä vähemmän suomea osaamattomalle kouluttamattomalle. Kaupungin asuntoon pääsette helposti jossa syrjäseudulla. Jos miehesi sattuisi pääsemään opiskelemaan niin ette pääsisi sossun luukulle vaan se hoidettaisiin opintolainalla. Olet ainakin 35 v. joten sinun on mietittävä mitä haluat, mitään helppoa Suomeen paluuta ei ole tarjolla.

Vierailija
42/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan unohda sitäkään että irkkumiehelläsi tulee olemaan kova kysyntä nuorten suomityttöjen kesken ja mies varmasti haluaa pelata jalkkista tai sählyä muiden ulkomaanvahvistusten kanssa, siihen kuuluu treenien jälkeiset bisset baarissa.  Sulla voi olla yksinäistä...

Oih, tulipa mieleen muistoja 20 vuoden takaa, jolloin minulla oli Helsinkiin jo kotiutunut irkkupoikakaveri (oikeasti olin numero 3 tai 4, mutta en tiennyt sitä ennen kuin asetelma valkeni kaikessa rumuudessaan). Jalkapallon peluu irkkukavereiden ja muutamien muiden kanssa onnistui jopa lauantaiaamun krapulassa - tai sinne kentälle ainakin lähdettiin, tiedä sitten sitä, minne päädyttiin - ja illat kuluivat muutenkin rattoisasti sporttibaarissa jauhaessa. Ympärillä pyöri aina lukuisa joukko ulkkispoikakaverista haaveilevia suomalaistyttöjä, jotka eivät saaneet tahallisen paksusta murteesta mitään selvää ja joista voi siksi laskea raakaa ja halventavaa pilaa vasten kasvoja ja joita voi nusaista tilaisuuden tullen, vaikka kotona olikin oma parisuhde odottamassa. Mahtaako meno olla yhä samanlaista?

Kuulemani mukaan on, ex pat porukat eivät ole muuttuneet lainkaan. Osa porukasta vaihtuu, meno ei miksikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap haluaa tulla Suomeen loisimaan lisääntyäkseen.... Pysykää pummit siellä!! Jos ei ole varaa siellä lapsia tehdä, muistakaa ehkäisy.

Vierailija
44/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan unohda sitäkään että irkkumiehelläsi tulee olemaan kova kysyntä nuorten suomityttöjen kesken ja mies varmasti haluaa pelata jalkkista tai sählyä muiden ulkomaanvahvistusten kanssa, siihen kuuluu treenien jälkeiset bisset baarissa.  Sulla voi olla yksinäistä...

Oih, tulipa mieleen muistoja 20 vuoden takaa, jolloin minulla oli Helsinkiin jo kotiutunut irkkupoikakaveri (oikeasti olin numero 3 tai 4, mutta en tiennyt sitä ennen kuin asetelma valkeni kaikessa rumuudessaan). Jalkapallon peluu irkkukavereiden ja muutamien muiden kanssa onnistui jopa lauantaiaamun krapulassa - tai sinne kentälle ainakin lähdettiin, tiedä sitten sitä, minne päädyttiin - ja illat kuluivat muutenkin rattoisasti sporttibaarissa jauhaessa. Ympärillä pyöri aina lukuisa joukko ulkkispoikakaverista haaveilevia suomalaistyttöjä, jotka eivät saaneet tahallisen paksusta murteesta mitään selvää ja joista voi siksi laskea raakaa ja halventavaa pilaa vasten kasvoja ja joita voi nusaista tilaisuuden tullen, vaikka kotona olikin oma parisuhde odottamassa. Mahtaako meno olla yhä samanlaista?

Kuulemani mukaan on, ex pat porukat eivät ole muuttuneet lainkaan. Osa porukasta vaihtuu, meno ei miksikään.

Miksipä meno muuttuisikaan, kun tyypeillä on juuri sellainen elämäntapa, jonka he haluavat.

Yksi mielenkiintoinen ilmiö 90-luvun alkupuolella olivat Britannian suunnasta tuodut remppamiehet, jotka pyörivät iltakaudet Helsingin pubeissa syliä etsimässä (ja joskus suorastaan vaatimassa). Siitä huolimatta, että he olivat puoliksi lukutaidottomia ja naisia alaspäin katsovia resupekkoja ja ukkomiehiä, aina jostain löytyi silmäripsiään räpsyttelevä blondi käsipuoleen. Onkohan ulkomaalainen poikaystävä yhä statussymboli vai onko nuoriso jo tottunut näkemään aksentin taakse?

37

Vierailija
45/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap? Vieläkö olet tulossa?

Vierailija
46/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiseläjät. Eikö yhtään hävetä?

Vierailija
47/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Terv. Brittimiehen exä

Vierailija
48/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannttaa opetella etsimään tietoa netistä. Asiointikin onnistuu netissä, jos on suomalaiset pankkitunnukset.  

http://www.kela.fi/muutto-suomeen.

Kiitos!! Tuohan vaikuttaa ihan selkeältä systeemiltä. Eli muutetaan Suomeen, tehdään ilmoituksen mun paluumuutosta ja miehen pysyvästä muutosta. Ainoa mikä oli vähän epäselvä, niin mies ei kai saa ekan 3 kuukauden ajan muuta kuin toimeentulotukea? (Selvitin jo et toimeentulotuki kuuluu kaikille maassa oleskeleville oleskeluperusteesta riippumatta). Mä alan saada kai työttömyysavustusta heti kun ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi.

Onko muuten niin kun haetaan kämppää niin että kela maksaa vuokran suoraan vuokranantajalle? Voisi jo kämppää hakiessa ilmoittaa tästä että vuokra tulee suoraan tilille. Ehkä näin helpompi saada vuokra asunto.

Varmaan miehen äiti muuttaa kanssa Suomeen aika pian, koska on jo sen ikäinen, että kaikkea vaivaa löytyy. Esim verenpainetauti ja muutakin sydänvikaa, mitkä pitäisi kunnolla tutkia ja hoitaa. Juuri anopin takia muutettiin takaisin Corkiin kun hän tarvitsi hoitoa. Ei pärjää yksin.

Ja kaikille, jotka olette ilkeilleet mulle. Relax! Mä vaan selvitän laillisia oikeuksiani Suomen kansalaisena.

Vierailija
49/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannttaa opetella etsimään tietoa netistä. Asiointikin onnistuu netissä, jos on suomalaiset pankkitunnukset.  

http://www.kela.fi/muutto-suomeen.

Kiitos!! Tuohan vaikuttaa ihan selkeältä systeemiltä. Eli muutetaan Suomeen, tehdään ilmoituksen mun paluumuutosta ja miehen pysyvästä muutosta. Ainoa mikä oli vähän epäselvä, niin mies ei kai saa ekan 3 kuukauden ajan muuta kuin toimeentulotukea? (Selvitin jo et toimeentulotuki kuuluu kaikille maassa oleskeleville oleskeluperusteesta riippumatta). Mä alan saada kai työttömyysavustusta heti kun ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi.

Onko muuten niin kun haetaan kämppää niin että kela maksaa vuokran suoraan vuokranantajalle? Voisi jo kämppää hakiessa ilmoittaa tästä että vuokra tulee suoraan tilille. Ehkä näin helpompi saada vuokra asunto.

Varmaan miehen äiti muuttaa kanssa Suomeen aika pian, koska on jo sen ikäinen, että kaikkea vaivaa löytyy. Esim verenpainetauti ja muutakin sydänvikaa, mitkä pitäisi kunnolla tutkia ja hoitaa. Juuri anopin takia muutettiin takaisin Corkiin kun hän tarvitsi hoitoa. Ei pärjää yksin.

Ja kaikille, jotka olette ilkeilleet mulle. Relax! Mä vaan selvitän laillisia oikeuksiani Suomen kansalaisena.

Hakekaa asuntoa julkiselta. Eipä juuri kukaan yksityinen vuokranantaja ota vuokralaista, jonka vuokran maksaa yhteiskunta.

Vierailija
50/50 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan perse! Kylläpä taas veronmaksuhalukkuuteni lisääntyi roimasti. NOT!

Ja mummukin pitää vielä tuoda suomalaisten veronmaksajieb hyysättäväksi!

Kyllä tämä tukiautomaatti nimeltä Suomi on tullut niin tiensä päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi