Mitä lihaa vauvan ruokavalioon ensimmäisenä?
Vauvalle 6kk tarttis aloitella lihaa tarjoamaan eikä ole hajuakaan et mitä lihaa sen pitäis olla. Ja siis että miten se sitten valmistetaan. Itse oon tehnyt soseet tähän asti. Vauvalla on myös maitoallergia epäily. Olikos naudanlihalla jotain tekemistä tuon asian kanssa? Vai olenko ihan pihalla.. Mitenkäs tuon lihan sitten saa mahd. pieneksi? Vauveli on aikamoinen sihtikurkku..
Ohjeita ja vinkkejä, KIITOOOS!
Mehis ja pojuli 6kk
Kommentit (3)
Kuulemma vasikanliha on kaikkein miedoin ja paras aloittaa vauvalle ekana.
Mulla on ostostv:stä tilattu Magic Bullet, joka on aivan mahtava vauvanruokien teossa!!!!! (ja muutenkin sillä tekee vaikka sun mitä).
Omakohtaisesti en edes ajatellut, mitä lihaa pitäisi antaa ekana, vaan ostin kaupasta punakansisia purkkeja kaappiin ja niistä tarjosin, mikä käteen osui.
Ainoastaan kana ja kala aloitetaan myöhemmin.
..ihan siksi, ettemme itsekään syö sikaa tai nautaa.
Paistijauhelihaa keitin, ja soseeksi.
Nyt kuvioissa on myös hirvi, sitä kun " sattuneesta syystä" on pakkasessa melkoisen paljon. Myös keitettyä kananmunaa ollaan kokeiltu.
Kala olisi tarkoitus aloittaa vasta hieman myöhemmin, se kun on melko paha allergisoimaan, mutta muuten en " normaalilapsella" näe mitään eroa siinä millä eläimellä aloittaa. Allergiaperheessä täytyy tietysti ajatella asiaa tarkemmin.
Arica ja Catina melkein 8kk
ovat miedoimpia ja vähiten allergisoivia. Näillä siis hyvä aloittaa. Naudanliha voi aiheuttaa ongelmia maitoallergiselle, broileri taas kananmuna-allergiselle.
Liha valmistuu kätevästi keittämällä jauhelihasta tai myös kokolihasta. Sitten vain sauvasekoittimella soseeksi liemineen.