Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kuljettaa rinkka lentokoneessa?

Vierailija
01.08.2016 |

Siinä on hihnoja ja solkia paljon. Pelkään, että hihnat jää jonnekin kuljettamien väliin. Pitääkö ne teipata va mikä on paras keino? Kovasti painoa kannettavaksi ei voisi lisää tulla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jäteskin sisään tms.

Vierailija
2/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellaisia pusseja, johon rinkan voi laittaa kun se menee ruumaan. Kysy rinkkoja myyvistä kaupoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten vaan solmulle nauhat ja klipsit kiinni. Jos lentoyhtiö vaatii rinkan pakkaamista pussiin, heiltä saa pussin. Jos lentoyhtiö hajottaa rinkan, lentoyhtiö korvaa. Rinkka on ihan tavallinen matkatavara.  T. kymmeniä kertoja rinkan kanssa ongelmitta lentänyt

Vierailija
4/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan 2 jätesäkkiä (1kpl/lento) ja ilmastointiteippiä, jolla suljet pussin.

Kun olet pakannut rinkkasi säkkiin, teet sopiville nosteluhihnoille reijät, josta vedät ne ulos.

Jätesäkki suojaa rinkaa myös sateelta.

Vierailija
5/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vienyt kyllä ilman mitään säkkejä, olen vain solminut hihnat ja remmit hyvin etteivät roiku . Ihan hyvin on sujunut.

Vierailija
6/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vedät elmukelmua muutaman kieroksen ympärille :).

Vierailija
7/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuollaisen rinkkapussin pikaisesti retkikaupassa (kauppa oli silloin menoss kiinni). Hintalapussa on niin valtava numero, että en taida kauppaan tuon vuoksi palata.

Toisaalta jos menisi rikki menisi myös vaellusreissu pilalle, siksi pelkään. Rinkka on ihan uusi, joten säälisin siksikin. Myutaman vuoden vanhan rinkan kanssa olisi toisin.

Vierailija
8/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain lentokentillä on kelmutuspalveluita. Itse reissasin pallon ympäri rinkan kanssa ja sidoin vaan hihnat niin etteivät löpötä ympäriinsä, ei tullut ongelmia.

Kuulemma se metallinen putkirakenne selän puolella (jos sellaista on) aiheuttaa enemmän ongelmia kuin nuo hihnat.

Vierailija
9/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätesäkki, erillinen rinkan säilytyspussi tai vaikka rinkan sadesuoja olkainten puolelle, ja matkalaukun vyö ympärille. Pääasia, että ne roikkuvat hihnat on siististi nipussa. Ei ole koskaan ollut rinkan kanssa ongelmia.

Vierailija
10/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihnat kiinni ja rinkkapussi rinkan päälle. Mun rinkan mukana tuli suojapussi, mutta niitä myydään kyllä erikseen.

Vierailija
11/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ota matkustamoon mukaan ja sanot että et voi luopua siitä, koska siinä on laskuvarjo pakattuna ;-)

Vierailija
12/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tuollaisen rinkkapussin pikaisesti retkikaupassa (kauppa oli silloin menoss kiinni). Hintalapussa on niin valtava numero, että en taida kauppaan tuon vuoksi palata.

Toisaalta jos menisi rikki menisi myös vaellusreissu pilalle, siksi pelkään. Rinkka on ihan uusi, joten säälisin siksikin. Myutaman vuoden vanhan rinkan kanssa olisi toisin.

Merkkipussi ton kalliiita, mutta on myös niitä "ei niin kalliita ja tunnettuja merkkejä", joiden pussit käy ihan hyvin myös merkkirinkan päälle.

Vierailija
13/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätesäkki on yleisin ja paras. Suomalaiset paksut jätesäkit kestävät hyvin.

Vierailija
14/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätesäkki on yleisin ja paras. Suomalaiset paksut jätesäkit kestävät hyvin.

Kyllä, jos ei osaa sitoa niitä hihnoja kiinni...

Vierailija
15/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite solminu/kieputellu hihnat eikä oo ollu ongelmia. Joillain kentillä pystyy pussittaan/kelmuttaan. Ja sit tosiaan esim. Partioaitasta on saanu rinkkapusseja ja jätesäkkikin varmaan toimis.

Vierailija
16/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On taas sellaista logiikkaa mitä en ymmärrä. Ostetaan kallis hyvä rinkka, ostetaan liput vaellusmatkalle, mutta ei raskita ostaa yksinkertaista suojapussia sille rinkalle.

Vierailija
17/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesarilla remmit rinkan kylkeen tiukasti. Lopulla jesarilla hiljennät matkustamon kiljuvat kakarat.

Vierailija
18/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen tavaraa ihmiset kuljettaa matkoilla, että tarvitsee noin suuria kantamuksia? Varsinkin jos lähtee pidemmälle reppureissulle, missä on tarkoituksena vaihtaa usein paikkaa tai käydä jopa eri maissa? Todella käytännöllistä raahata isoa matkatavaraa...

Mä olen pärjännyt neljän kuukauden Kaakkois-Aasian ja Etelä-Amerikan reissut käsimatkatavaralla, ja ensi talvena olen lähdössä kolmeksi viikoksi kylmään maahan myös pelkällä käsimatkatavaralla. En keksisi mitenkään niin paljoa pakattavaa, että iso rinkka tulisi täyteen. Mitä ihmettä esim. sinä ap pakkaat mukaasi? Anna ihan käytännön esimerkkejä. Puoli kirjahyllyllistä kirjoja? Hiustenkuivaimen, kihartimen ja suoristimen? Mitä rinkkasi sisältää?

T:N39

Vierailija
19/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä saat muovisen pussin, johon laitat rinkkasi.

Vierailija
20/20 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän hihnat etupuolelle ja laitan kiinni. Silloin ne on tiukasti. Nykyään kentillä on kelmupalveluita. En ole koskaan kelmuttanut tms. Rinkka on pysynyt ehjänä, mutta tullut likaiseksi. Eli on tainnut jossain aina pudota kyydistä maahan.