Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ystävyys toiseen naiseen ja pitkä parisuhde

??
01.08.2016 |

Nyt naiset (ja miksi ei miehetkin) auttakaa. Pääni on täynnä ajatuksia enkä saa näitä millään jäsentymään.

Taustaa:
Olemme olleet 17 vuotta naimisissa ja meillä on ala-ikäisiä lapsia. Arki vaikeaa lasten kroonisten sairauksien kanssa ja tekemistä jokaiselle tunnille kyllä on. Ja jokaiselle. Jossain vaiheessa parisuhde alkoi "väljähtymään" ja ero oli puheissa yhä selkeämmin. Varasimme ajan perheneuvolaan ja siellä olemme käyneet puolitoista vuotta. Nyt lomalla mietin taaksepäin kevättä ja huomasin, että mies ei tule enää nukkumaan samaan aikaan. Haluaa kyllä seksiä ja sitä vähän kokeilee saada, mutta jos en heti eka vihjeestä ymmärtänyt niin taukoja voi olla viikkoja! Mies ei puhunut enää mistään arkipäiväisestä eikä silitellyt, hellitellyt. Erimielisyyksien aikana oli sanallisesti todella julma, persoonaltaan muuttui ihan erilaiseksi. Tätä muutosta aiemmin mies oli ennen "koko ajan" kiinni, puhui välillä niin että väsyin jo kuuntelemaan ja ei koskaan ollut haukkunut. Eräs ilta keskustellessa tuli ilmi ettei tiedä rakastaako ja kun on niin vaikeaa. Mietin vuorokauden verran ja sitten tuli pieni haisu asiaan... Eli miehellä on vuosia ollut työpaikalla häntä 10 vuotta vanhempi nainen, joka on ystävä. Ja varmasti hyvä onkin. Välillä itsekin olen kysellyt, että mitä XX tuumasi siitä ja siitä. Nyt vaan kävi niin, että mies ei enää keväästä lähtien minulle mitään hänestä jutellutkaan. Soittelee töiden jälkeen tälle mutteivät tapaa muuta kuin töissä (?). Sain samalla tietää, että työpaikalla on liikkunut keväästä heistä salarakas-juoruja ja mies välillä pelännyt niiden menevän hänen esimiehensä korviin ja vaikuttaisi hänen sijoitteluunsa työpisteillä. Mies vain hehkutti tätä XXX minulle, miten hieno ihminen, kuuntelija, keskustelija jne.

Sanoin sitten miehelle, että ok ystävyys mutta puoleentoista vuoteen ei perheterapiassa ole meidän asioihin kantaa ottanut tai mitään esille nostanut. Tämä XXX kuulemma osaa kuunnella ja hänelle kertoo meidän parisuhteesta, saa neuvoja ja tukea. Ei ole kuulemma koskaan miehessä mitään vikaa vaan miettivät aina minun käytöstä, miksi mitenkin toimin. Näitä keskusteluita siis ei ole koskaan tuonut terapiassa esille.

Mä en tiedä mitä minä uskon. Seksiä ei ole varmaan ollut (?). Mutta muuta. Ja ennen kaikkea, mies näyttäisi olevan ihan hulluna tähän naiseen. Ei halua luopua parisuhteesta ja tällä hetkellä kai suostuu ottamaan etäisyyttä. En vaadi vaihtamaan työtä tai luopumaan ystävyydestä, mutta... Voiko tuollaisten tunteiden jälkeen mies olla hänen ystävänsä ja miten voin luottaa? Entä se yksi kerta pikkujouluissa tai jossain muualla kun rajat ylittyvät. Nythän vain vaatteet erottavat kun tunteita jo on.

Pitäisikö minun vaan unohtaa ja antaa olla vai mitä ihmettä minä teen?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on suhde. Haluatko olla osa sitä kuviota vai mitä tahdot?

Vierailija
2/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuo nainen olla itsekin varattu, joka tietää, ettei häntä kiinnosta saada miestäsi, vaikka tilaisuus olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde heillä on, ikävä kyllä harrastavat seksiä. Ei todellakaan puhuta parisuhdeongelmista naistyökaverin kans, samassa veneessä ovat ja sinua syyllistävät, tyypillistä petturuutta. Puhu miehellesi avoimesti.

Vierailija
4/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on perhe. Mies ja lapsia ja kuulemma onnellinen avioliitto. Kyse on siis lähinnä minun mieheni tunteista naista kohtaan. Ehkä sieltä voi olla jotain tai tykkää mieheni tunteiden kohteena olla, mutta mikään viettelijä tms hän ei ole. Enkä usko, että ottaisi miestäni. Olisi ihan varmasti mieheni jo saanut jos olisi halunnut.

Kysymys onkin, että mitä minä enää uskallan luottaa mieheeni? Voiko tuollaisten tunteiden jälkeen enää vain olla ystävä ilman tunteita? He ovat joka arkipäivä toistensa kanssa tekemisissä.

Vierailija
5/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit nyt oman osuutesi ja ehdotuksesi tulevaisuudestanne ja mies miettiköön omansa. Minä en sinuna tuohon soppaan jäisi vaikka mikä olisi, ei minua ainakaan kiinnostaisi elää tuntemattomaksi osoittautuneen äijän kanssa, joka puhuu ja valittaa minusta jollekin naisystävälleen. Mitä varten mies edes sinussa roikkuu jos kaikki olisi niin paljon ihanammin toisen kanssa? Varmaan siksi, että palvelu himassa pelaa ja kakaratkin hoituvat samaan malliin kuin tähänkin saakka, mutta riittääkö se? Onko kaikki samoin vielä vuoden päästä? Perheneuvola on ollut näköjään turhaa, joten sen voi jättää ja käyttää siitä jääneen ajan muuten hyödyksi.

Nyt siis vain käsket miehen miettiä viisi vuotis suunnitelmansa valmiiksi ensi viikonloppuun mennessä ja sinä mietit omasi + vaihtoehtoja parantaa/muuttaa koko hela hoito. Miinukset ja plussat paperille ja yhdessä ne katsotte läpi. En antaisi ihan kaiken skeidan mennä läpi vain sen takia, että on ne hankalat lapset ja heidän ongelmansa. Sinullakin on vain yksi elämä ja lasten ongelmia ei kannata suurennella tai itseään ylentää lasten takia.

Vierailija
6/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos on salasuhde niin ei mies tuolla tavalla hehkuttaisi sitä naista. Tai mistä noista tietää, mutta eikös salasuhde ole nimenomaan SALAsuhde, eli luulisi miehen olevan todelllakin hiljaa sitten tietyistä asioista.

Vierailija
7/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle annoin vaihtoehdot: jatkaa avioliittoa tai jättää naisen. Molempia ei saa. Tilanne ei kääntynyt kenenkään eduksi. Edelleen ei ole tehnyt päätöstä, mutta jonkinlainen morkkis miehellä on kun käyttäytyy kuin vastarakastunut.

En halua minäkään tähän soppaan jäädä. Kirjoitin naiselle pitkän viestin. Mietin vielä, että kävisinkö tämän naisen miehen kanssa keskustelemassa. Tässä hommassa on jotain mätää, sillä tuskin 10 vuoden työsuhteen jälkeen heistä yhtä äkkiä lähtee salasuhdejuorut jos mikään ei ole muuttunut. Voisikohan se mies tietää jotain?

Tuo on aivan totta, että palvelu on pelannut hyvin. Me ollaan saatu se kiroileva ja tiuskiva mies. Kysyin, että kuinka monta kertaa on ollut sellainen tälle naiselle (muille työpaikalla on ollut, joutunut sanaharkkaan jne) niin tälle ei kuulemma kertaakaan.

Vierailija
8/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos on salasuhde niin ei mies tuolla tavalla hehkuttaisi sitä naista. Tai mistä noista tietää, mutta eikös salasuhde ole nimenomaan SALAsuhde, eli luulisi miehen olevan todelllakin hiljaa sitten tietyistä asioista.

Ap kirjoitti:

"Nyt vaan kävi niin, että mies ei enää keväästä lähtien minulle mitään hänestä jutellutkaan."

Minä luulen että sieltä keväästä lähtien on ollut paljon sellaista, mistä ei voi enää kertoa.

Vierailija
9/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän oli hiljaa koko kevään. Sehän siinä olikin yksi outous kun aiemmin tästä naisesta puhui. Tuo hehkutus oli sitä, kun yritti saada minut tajuamaan "paljastuttuaan" miten ihana tämä nainen on etten minä ihan tosissani voi vaatia häntä luopumaan näin hyvästä ystävästä.

Vierailija
10/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? kirjoitti:

Miehelle annoin vaihtoehdot: jatkaa avioliittoa tai jättää naisen. Molempia ei saa. Tilanne ei kääntynyt kenenkään eduksi. Edelleen ei ole tehnyt päätöstä, mutta jonkinlainen morkkis miehellä on kun käyttäytyy kuin vastarakastunut.

En halua minäkään tähän soppaan jäädä. Kirjoitin naiselle pitkän viestin. Mietin vielä, että kävisinkö tämän naisen miehen kanssa keskustelemassa. Tässä hommassa on jotain mätää, sillä tuskin 10 vuoden työsuhteen jälkeen heistä yhtä äkkiä lähtee salasuhdejuorut jos mikään ei ole muuttunut. Voisikohan se mies tietää jotain?

Tuo on aivan totta, että palvelu on pelannut hyvin. Me ollaan saatu se kiroileva ja tiuskiva mies. Kysyin, että kuinka monta kertaa on ollut sellainen tälle naiselle (muille työpaikalla on ollut, joutunut sanaharkkaan jne) niin tälle ei kuulemma kertaakaan.

Minusta olisi ihan ok jutella sen naisen miehen kanssa. Että miten ystävyys siellä on vaikuttanut ja muuten.

Vierailija
11/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn mies kuulostaa ihka aidolta mieslapselta.

Vierailija
12/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaisi nyt panostaa omaan suhteeseen ja ratkomaan sen ongelmia. Katso ap mielummin peiliin kuin vainoilet, ja yhdessä nyt rehellisesti juttelette, mihin haluatte miehen kanssa mennä. Ongelmat ei ratkea itsekseen. Tarvitsette aikuisten parisuhdeaikaa ja romantiikan herätystä. Tämä koko ystävyys toiseen naiseen on aivan sivuroolissa, enkä lähtisi miehen luotettavuutta sen perusteella arvioimaan, olettehan kärsineet ongelmista.  Tsemppiä!

Vierailija
13/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten ole ihan pimeä jos juttelen sen miehen kanssa? Tarkoitus ei ole tätä naista haukkua tai panetella. Olen vihainen hänelle tietysti, ei hän varmasti tyhmä ole jos tunteet ovat olleet yksipuolisia tai jos molemminpuolisia niin minun vain olisi se tiedettävä. Sen vuoksi, että osaisin mennä eteenpäin elämässäni.

Vierailija
14/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltäkään ei saisi varastaa rakkausaikaa. Jos sen miehen tunteet on muualla niin siltä on ihan vitun epäreilua roikuttaa ketään odottelemassa.

Vierailija
15/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? kirjoitti:

Etten ole ihan pimeä jos juttelen sen miehen kanssa? Tarkoitus ei ole tätä naista haukkua tai panetella. Olen vihainen hänelle tietysti, ei hän varmasti tyhmä ole jos tunteet ovat olleet yksipuolisia tai jos molemminpuolisia niin minun vain olisi se tiedettävä. Sen vuoksi, että osaisin mennä eteenpäin elämässäni.

Et. Vaikutat yllättävän selväjärkiseltä ja rauhalliselta tilanteen huomioon ottaen ja motiivisi jutella on ihan oletettavat. Kysy häneltä josko liikenisi aikaa sulle?

Vierailija
16/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän kannattaisi nyt panostaa omaan suhteeseen ja ratkomaan sen ongelmia. Katso ap mielummin peiliin kuin vainoilet, ja yhdessä nyt rehellisesti juttelette, mihin haluatte miehen kanssa mennä. Ongelmat ei ratkea itsekseen. Tarvitsette aikuisten parisuhdeaikaa ja romantiikan herätystä. Tämä koko ystävyys toiseen naiseen on aivan sivuroolissa, enkä lähtisi miehen luotettavuutta sen perusteella arvioimaan, olettehan kärsineet ongelmista.  Tsemppiä!

Onpa paskoja neuvoja. Ikään kuin ap yksin voisi pelastaa yhtään mitään.

Vierailija
17/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Jos miehellä olis puhtaan jauhot pussissa, panostaisi kaiken energiansa sinuun eikä johonkin työpaikan "ystävään". Olet todella sinisilmäinen hölmö. Jo se, että mies vatvoo parisuhteenne- eli ylläriylläri sun ongelmia jonkun ihanan naisen kanssa, on todella loukkaavaa ja pöyristyttävää. Vaikka eivät olisi olleet sängyssä, on tuollainen platoninen rakkaussuhde jo melkoista pettämistä ja sulta pois. Mä olen nähnyt paljon erilaisia ero-ja pettämistarinoita. MIehet ovat useimmiten alhaisia, omaan pussiin pelaavia valehtelijoita, eivätkä jätä vaimoaan ennenkuin seuraava on varmistettu. Usein eivät silloinkaan kykene ottamaan vastuuta vaan roikkuvat ressukat kahden naisen välissä ja pyllistelevät molemmille , kunnes joku naisista saa tarpeekseen. Se että naisella on onnellinen perhe ei tarkoita etteikö hänellä olis suhdetta sun miehen kanssa.  Mulle syy eroon olisi jo siinä, että mies vatvoo töissä mun vikoja jonkun ihanan misukan kanssa. Todella törkeää. Ja kertoo siitä, ettei hänellä ole aikomustakaan ottaa vastuuta omasta osuudestaan teidän ongelmissa. 

Vierailija
18/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys, rakastatko miestäsi?

Vierailija
19/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa paskoja neuvoja. Ikään kuin ap yksin voisi pelastaa yhtään mitään.

Minä olen ollut puolet syystä, miksi tämä homma kusi näin. Mutta minä olen myöskin vain puolet korjaamisesta. En valitettavasti pysty tähän yksin. Ja tuo nainen on varmasti nähnyt mieheni tunteet. Olisi ottanut etäisyyttä, tehnyt jotain. Hänhän on ollut koko ajan minua tietoisempi meidän ongelmistamme. Hänelle mieheni niistä puhui. Minä en tiennyt muuta kuin, että ongelmia on. En tiennyt millaisia mieheni mielestä. Terapiasta huolimatta.

Vierailija
20/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys, rakastatko miestäsi?

Rakastan. Kun oli se pahin hetki ja nukkumaan mennessä oletin kaiken olevan ohi, musertavinta oli haistaa miehen tuoksu ja tietää, että eron sattuessa se tuoksu hiipuisi pois hiljaa ja iäksi. Ja se etten tuntisi enää toisen kosketusta koskaan.