Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ystävyys toiseen naiseen ja pitkä parisuhde

??
01.08.2016 |

Nyt naiset (ja miksi ei miehetkin) auttakaa. Pääni on täynnä ajatuksia enkä saa näitä millään jäsentymään.

Taustaa:
Olemme olleet 17 vuotta naimisissa ja meillä on ala-ikäisiä lapsia. Arki vaikeaa lasten kroonisten sairauksien kanssa ja tekemistä jokaiselle tunnille kyllä on. Ja jokaiselle. Jossain vaiheessa parisuhde alkoi "väljähtymään" ja ero oli puheissa yhä selkeämmin. Varasimme ajan perheneuvolaan ja siellä olemme käyneet puolitoista vuotta. Nyt lomalla mietin taaksepäin kevättä ja huomasin, että mies ei tule enää nukkumaan samaan aikaan. Haluaa kyllä seksiä ja sitä vähän kokeilee saada, mutta jos en heti eka vihjeestä ymmärtänyt niin taukoja voi olla viikkoja! Mies ei puhunut enää mistään arkipäiväisestä eikä silitellyt, hellitellyt. Erimielisyyksien aikana oli sanallisesti todella julma, persoonaltaan muuttui ihan erilaiseksi. Tätä muutosta aiemmin mies oli ennen "koko ajan" kiinni, puhui välillä niin että väsyin jo kuuntelemaan ja ei koskaan ollut haukkunut. Eräs ilta keskustellessa tuli ilmi ettei tiedä rakastaako ja kun on niin vaikeaa. Mietin vuorokauden verran ja sitten tuli pieni haisu asiaan... Eli miehellä on vuosia ollut työpaikalla häntä 10 vuotta vanhempi nainen, joka on ystävä. Ja varmasti hyvä onkin. Välillä itsekin olen kysellyt, että mitä XX tuumasi siitä ja siitä. Nyt vaan kävi niin, että mies ei enää keväästä lähtien minulle mitään hänestä jutellutkaan. Soittelee töiden jälkeen tälle mutteivät tapaa muuta kuin töissä (?). Sain samalla tietää, että työpaikalla on liikkunut keväästä heistä salarakas-juoruja ja mies välillä pelännyt niiden menevän hänen esimiehensä korviin ja vaikuttaisi hänen sijoitteluunsa työpisteillä. Mies vain hehkutti tätä XXX minulle, miten hieno ihminen, kuuntelija, keskustelija jne.

Sanoin sitten miehelle, että ok ystävyys mutta puoleentoista vuoteen ei perheterapiassa ole meidän asioihin kantaa ottanut tai mitään esille nostanut. Tämä XXX kuulemma osaa kuunnella ja hänelle kertoo meidän parisuhteesta, saa neuvoja ja tukea. Ei ole kuulemma koskaan miehessä mitään vikaa vaan miettivät aina minun käytöstä, miksi mitenkin toimin. Näitä keskusteluita siis ei ole koskaan tuonut terapiassa esille.

Mä en tiedä mitä minä uskon. Seksiä ei ole varmaan ollut (?). Mutta muuta. Ja ennen kaikkea, mies näyttäisi olevan ihan hulluna tähän naiseen. Ei halua luopua parisuhteesta ja tällä hetkellä kai suostuu ottamaan etäisyyttä. En vaadi vaihtamaan työtä tai luopumaan ystävyydestä, mutta... Voiko tuollaisten tunteiden jälkeen mies olla hänen ystävänsä ja miten voin luottaa? Entä se yksi kerta pikkujouluissa tai jossain muualla kun rajat ylittyvät. Nythän vain vaatteet erottavat kun tunteita jo on.

Pitäisikö minun vaan unohtaa ja antaa olla vai mitä ihmettä minä teen?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samalla tavalla meidän 20- vuotinen avioliittomme päättyi.... Heidän keskustelunsa lähensi heitä. Kaveruus muutti muotoaan...

Vierailija
22/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Jos miehellä olis puhtaan jauhot pussissa, panostaisi kaiken energiansa sinuun eikä johonkin työpaikan "ystävään". Olet todella sinisilmäinen hölmö. Jo se, että mies vatvoo parisuhteenne- eli ylläriylläri sun ongelmia jonkun ihanan naisen kanssa, on todella loukkaavaa ja pöyristyttävää. Vaikka eivät olisi olleet sängyssä, on tuollainen platoninen rakkaussuhde jo melkoista pettämistä ja sulta pois. Mä olen nähnyt paljon erilaisia ero-ja pettämistarinoita. MIehet ovat useimmiten alhaisia, omaan pussiin pelaavia valehtelijoita, eivätkä jätä vaimoaan ennenkuin seuraava on varmistettu. Usein eivät silloinkaan kykene ottamaan vastuuta vaan roikkuvat ressukat kahden naisen välissä ja pyllistelevät molemmille , kunnes joku naisista saa tarpeekseen. Se että naisella on onnellinen perhe ei tarkoita etteikö hänellä olis suhdetta sun miehen kanssa.  Mulle syy eroon olisi jo siinä, että mies vatvoo töissä mun vikoja jonkun ihanan misukan kanssa. Todella törkeää. Ja kertoo siitä, ettei hänellä ole aikomustakaan ottaa vastuuta omasta osuudestaan teidän ongelmissa. 

Tiivistit aika hyvin sen, mikä minua loukkasi eniten. Mun mielessä mieheni on pettänyt minua. Se on vain hankala sanottaa kun ei voi sanoa onko sitä seksiä ollut vai ei. Monen mielestä vain seksi on pettämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde heillä on, ikävä kyllä harrastavat seksiä. Ei todellakaan puhuta parisuhdeongelmista naistyökaverin kans, samassa veneessä ovat ja sinua syyllistävät, tyypillistä petturuutta. Puhu miehellesi avoimesti.

Miksei voisi puhua? Meillä töissä on muutaman hengen tiivis porukka, mukana yksi mies. Hän on usein kertonut ongelmistaan parisuhteessa; seksittömyydestä ja miten vaimoa ei kiinnosta enää kuin lapset. Suhdetta hänellä ei ole minun eikä muidenkaan kanssa. Monilla miehillä on läheisiä, naispuolisia ystäviä. Naisille voi olla helpompi kertoa parisuhteen ongelmista kuin miehille.

Vierailija
24/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muille esimerkiksi, miten onnellinen parisuhde heittää häränpyllyä, kun mennään hankkimaan lapsia. Miehet, miettikää kaksi kertaa, suostutteko tähän savottaan. Sieltä saattaa nimittäin tulla myös muunkin lapsia kuin niitä Seura-lehden Päivänsäteitä, ja palautusoikeutta ei ole.

Aloittajalle: Osaatko sanoa, minkä pitäisi muuttua, jotta ette eroaisi? Onko teistä kumpikaan enää sitä mieltä, että eron välttäminen on mahdollista?

Vierailija
25/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Jos miehellä olis puhtaan jauhot pussissa, panostaisi kaiken energiansa sinuun eikä johonkin työpaikan "ystävään". Olet todella sinisilmäinen hölmö. Jo se, että mies vatvoo parisuhteenne- eli ylläriylläri sun ongelmia jonkun ihanan naisen kanssa, on todella loukkaavaa ja pöyristyttävää. Vaikka eivät olisi olleet sängyssä, on tuollainen platoninen rakkaussuhde jo melkoista pettämistä ja sulta pois. Mä olen nähnyt paljon erilaisia ero-ja pettämistarinoita. MIehet ovat useimmiten alhaisia, omaan pussiin pelaavia valehtelijoita, eivätkä jätä vaimoaan ennenkuin seuraava on varmistettu. Usein eivät silloinkaan kykene ottamaan vastuuta vaan roikkuvat ressukat kahden naisen välissä ja pyllistelevät molemmille , kunnes joku naisista saa tarpeekseen. Se että naisella on onnellinen perhe ei tarkoita etteikö hänellä olis suhdetta sun miehen kanssa.  Mulle syy eroon olisi jo siinä, että mies vatvoo töissä mun vikoja jonkun ihanan misukan kanssa. Todella törkeää. Ja kertoo siitä, ettei hänellä ole aikomustakaan ottaa vastuuta omasta osuudestaan teidän ongelmissa. 

Tiivistit aika hyvin sen, mikä minua loukkasi eniten. Mun mielessä mieheni on pettänyt minua. Se on vain hankala sanottaa kun ei voi sanoa onko sitä seksiä ollut vai ei. Monen mielestä vain seksi on pettämistä.

Ei kai pettäminen ole pelkkää seksiä.

Sut on petetty siinä, kun et tiennyt teidän ongelmista, kun miehesi luotti niissä asioissa enemmän siihen "ystäväänsä". Ja on aktiivisesti puhunut susta sille ilmeisesti muuta kuin hyvää. Sun mies on ollut pitkään lojaalimpi sille "ystävälleen", eikö? Mies sulki sinut pois aika isolta elämänalueeltaan. Kaikki tuo on pettämistä.

Vierailija
26/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhde heillä on, ikävä kyllä harrastavat seksiä. Ei todellakaan puhuta parisuhdeongelmista naistyökaverin kans, samassa veneessä ovat ja sinua syyllistävät, tyypillistä petturuutta. Puhu miehellesi avoimesti.

Miksei voisi puhua? Meillä töissä on muutaman hengen tiivis porukka, mukana yksi mies. Hän on usein kertonut ongelmistaan parisuhteessa; seksittömyydestä ja miten vaimoa ei kiinnosta enää kuin lapset. Suhdetta hänellä ei ole minun eikä muidenkaan kanssa. Monilla miehillä on läheisiä, naispuolisia ystäviä. Naisille voi olla helpompi kertoa parisuhteen ongelmista kuin miehille.

Teidän suhde on juttelutasolla. Ja voi luoja miehet, miksi sen puhumisen pitää olla aina vaan helppoa ja mukavaa ja miksi em. toimisi missään maailmassa perusteluna sille, että sitä ei voi muka jutella sen oman kumppanin kanssa ?

Vierailija
27/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sut on petetty siinä, kun et tiennyt teidän ongelmista, kun miehesi luotti niissä asioissa enemmän siihen "ystäväänsä". Ja on aktiivisesti puhunut susta sille ilmeisesti muuta kuin hyvää. Sun mies on ollut pitkään lojaalimpi sille "ystävälleen", eikö? Mies sulki sinut pois aika isolta elämänalueeltaan. Kaikki tuo on pettämistä.

Samaa mieltä. MIes on lojaali jollekin toiselle. Jos hän olisi sulle uskollinen, hän ei puhuisi susta pahaa vaan panostaisi yhdessä sun kanssa siihen et ongelmanne ratkeavat. Ikäänkuin hänessä ei olis mitään vikaa. Parisuhde on kahden kauppa. Johan tuosta oli tutkimuskin; miehelle olis helpompi antaa anteeksi henkinen pettäminen, naiselle taas fyysinen. Itsekin ajattelen, et joku kännissä paneminen voiolla hetkellistä pakemenistya, mutta tuo mitåä miehes harrastaa on sun hylkäämistä ja vielä toisen naisen kanssa. Mies hylkää sua, pettää sun luottamuksen ja pönkittää omaa oikeassaolemistaan jonkun ulkopuolisen ihmisen ihailun avulla. MInusta halpa, hävytön paskahousu koko äijä. En todellakaan suostuisi tohon vaan vaatisin, että hän valitsee joko kaiken energiansa laittamisen suhteeseenne, joka ao vaikeassa tilanteessa, tai sitten eroatte ja sulla on mahdollisuus rakentaa uusi elämä ja ehkä löytää kumppani joka oikeasti arvostaa ja kunnioittaa sua. Sitähän miehesi ei tee lainkaan. Jos perheessä on hätä, ei tuollaisia misukoita semmoiseen tilanteeseen mahdu, jos perheestään välittää.

Vierailija
28/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tuli mieleen tilanne eksän kanssa. En haluaisi aloittaa uutta ketjua, joten laitan tänne. Ihan vain koska minusta tuntuu kuin olisin joku salainen ajatusten kohde.

Meillä oli siis vuosikausia välit totaalisen poikki jättämisen takia. Yhtäkkiä aivan puskista eksä tuli pyytämään anteeksi tekojaan, siis tuhannen vuoden takaa. Selvinpäin. En tiedä mistä ihmeestä sau rohkaisun, kun vuosien saatossa ei ollut saanut aikaiseksi/uskaltanut pyytää anteeksi. Näin sanoi itsekin.

Aloimme tutustumaan uudestaan, hänellä on nykyään perhe, ja itse asiassa olin siitä tietoinen jo silloin vuosia sitten. Perhe tuli heti meidän suhteemme jälkeen. Minulla on ollut, on edelleen ja tulee varmaan aina olemaan vaikeuksia hyväksyä, että se ihana eksä on tätä nykyä isä. Se muutos on niin OMITUINEN ja oksettava. Pettämistä ei kuulemma ollut, ja uskon sen, koska miksi valehdella sata vuotta myöhemmin? Mutta kaikki on niin muuttunut... se inhottaa.

No mutta asiaan: eksällä on kuulemma ..mmä, mutta eksän profiilissa ei ole tietoa siitä. Olimme kavereitakin FB jossain vaiheessa (nykyään), eikä siellä näy suhteesta mitään. Ämmällä tieto on julkinen.

No, viestittelimme eksän kanssa hänen lomallaan, kun hän oli yksin kotona. Jutut menivät aina flirtiksi, ennemmin tai myöhemmin. Eksä halusi minusta kuvia, ei tosin mitään likaisia (tai ei ainakaan sanonut niin...) mutta kuitenkin. Kuvista puheenollen: meidän aikanamme olin lähettänyt eksälle pari likaista kuvaa, joista minua ei voi tunnistaa. Eksä kertoi, että hänellä on ollut tallessa ne kuvat tähän päivään saakka! Nyt ilmeisesti poistettu, kun pyysin. Eksä _ei olisi halunnut_ poistaa kuvia, mutta halusi lopulta kunnioittaa toivettani. Ei hän ole mikään kuvien levittelijä, en vain halunnut ottaa riskiä että joku vieras käy koneella ja näkee ne jotenkin.

Niin ja ne meidän viestimme menivät tosiaan flirttiin suuntaan ja päädyimme pyytelemään toisiamme "tänne." Eksä oikein intti asiasta ja yritti houkutella minua jonkun "yllärin" avulla, mikä lie olisi ollut, vai heittikö vain...

No sitten joskus myöhemmin tässä juttelimme niitä näitä ja eksä heitti "turhanpäiväisen kommentin" yhteen juttuuni, enkä reagoinut siihen. Sen jälkeen eksä on ollut aivan hiljaa, kuten myös minä. Täh? Ei ole siis mitään riitaa, kunhan vain halusin vähän ottaa etäisyyttä, ettei eksä voi "hyötyä" minusta aina tylsinä (?) hetkinään. Sellainen olo minulla välillä oli. Tosin sanoipa hän myös, että ei tylsyys ole syy tekstata minulle. En kysellyt sen enempää.

Pahoittelut juttutulvasta, kirjoitin tämän vain, koska tunnen eksän ja hänen juttunsa luisuvat välillä niin omituisille urille, että tuntuu, kuin hän odottaisi minun sanovan jotkut taikasanat "meihin" liittyen?? Tai sitten hänellä on tosiaan erikoinen huumori...

Vierailija
29/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis SAI rohkaisun, ei sau.

Vierailija
30/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aikanamme suhdetiedot olivat julkiset facessa, ja tästä sanoessani eksälle hän totesi, että oli silloin sellainen ja nykyään tällainen. Vai niin...

Vierailija
31/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi pitkä! kirjoitti:

Tästä ketjusta tuli mieleen tilanne eksän kanssa. En haluaisi aloittaa uutta ketjua, joten laitan tänne. Ihan vain koska minusta tuntuu kuin olisin joku salainen ajatusten kohde.

Meillä oli siis vuosikausia välit totaalisen poikki jättämisen takia. Yhtäkkiä aivan puskista eksä tuli pyytämään anteeksi tekojaan, siis tuhannen vuoden takaa. Selvinpäin. En tiedä mistä ihmeestä sau rohkaisun, kun vuosien saatossa ei ollut saanut aikaiseksi/uskaltanut pyytää anteeksi. Näin sanoi itsekin.

Aloimme tutustumaan uudestaan, hänellä on nykyään perhe, ja itse asiassa olin siitä tietoinen jo silloin vuosia sitten. Perhe tuli heti meidän suhteemme jälkeen. Minulla on ollut, on edelleen ja tulee varmaan aina olemaan vaikeuksia hyväksyä, että se ihana eksä on tätä nykyä isä. Se muutos on niin OMITUINEN ja oksettava. Pettämistä ei kuulemma ollut, ja uskon sen, koska miksi valehdella sata vuotta myöhemmin? Mutta kaikki on niin muuttunut... se inhottaa.

No mutta asiaan: eksällä on kuulemma ..mmä, mutta eksän profiilissa ei ole tietoa siitä. Olimme kavereitakin FB jossain vaiheessa (nykyään), eikä siellä näy suhteesta mitään. Ämmällä tieto on julkinen.

No, viestittelimme eksän kanssa hänen lomallaan, kun hän oli yksin kotona. Jutut menivät aina flirtiksi, ennemmin tai myöhemmin. Eksä halusi minusta kuvia, ei tosin mitään likaisia (tai ei ainakaan sanonut niin...) mutta kuitenkin. Kuvista puheenollen: meidän aikanamme olin lähettänyt eksälle pari likaista kuvaa, joista minua ei voi tunnistaa. Eksä kertoi, että hänellä on ollut tallessa ne kuvat tähän päivään saakka! Nyt ilmeisesti poistettu, kun pyysin. Eksä _ei olisi halunnut_ poistaa kuvia, mutta halusi lopulta kunnioittaa toivettani. Ei hän ole mikään kuvien levittelijä, en vain halunnut ottaa riskiä että joku vieras käy koneella ja näkee ne jotenkin.

Niin ja ne meidän viestimme menivät tosiaan flirttiin suuntaan ja päädyimme pyytelemään toisiamme "tänne." Eksä oikein intti asiasta ja yritti houkutella minua jonkun "yllärin" avulla, mikä lie olisi ollut, vai heittikö vain...

No sitten joskus myöhemmin tässä juttelimme niitä näitä ja eksä heitti "turhanpäiväisen kommentin" yhteen juttuuni, enkä reagoinut siihen. Sen jälkeen eksä on ollut aivan hiljaa, kuten myös minä. Täh? Ei ole siis mitään riitaa, kunhan vain halusin vähän ottaa etäisyyttä, ettei eksä voi "hyötyä" minusta aina tylsinä (?) hetkinään. Sellainen olo minulla välillä oli. Tosin sanoipa hän myös, että ei tylsyys ole syy tekstata minulle. En kysellyt sen enempää.

Pahoittelut juttutulvasta, kirjoitin tämän vain, koska tunnen eksän ja hänen juttunsa luisuvat välillä niin omituisille urille, että tuntuu, kuin hän odottaisi minun sanovan jotkut taikasanat "meihin" liittyen?? Tai sitten hänellä on tosiaan erikoinen huumori...

Jo oli sekava tilitys. Exästäsi viis. Mutta miksi kutsut hänen lastensa äitiä ämmäksi? Kertoo hyvin paljon sinusta. Toinen asia, miksi välit menevät poikki jättämisen takia? Ei kukaan ole velvollinen olemaan toisen kanssa eikä rakkauteen tai edes riippuvuussuhteeseen voi toista vaatia. Se että toinen haluaa lähteä, ei ole mikään syy vuosien vihaan. Se viha kumpuaa vihaajan omista ongelmista. Miksi muuten haluat olla exän kanssa tekemisissä, eikös hän ole menneisyyttä? Aika omituiselta tuo sun sepustuksesi vaikuttaa. 

Vierailija
32/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä kummallisin juttu. Miksi sua oksettaa että exästä on tullut isä? Tai että hän on muuttunut ja kasvanut? Sehän on melko normaalia ja suotavaa mennä elämässä eteenpäin.

Vierailija
33/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. MIes on lojaali jollekin toiselle. Jos hän olisi sulle uskollinen, hän ei puhuisi susta pahaa vaan panostaisi yhdessä sun kanssa siihen et ongelmanne ratkeavat. Ikäänkuin hänessä ei olis mitään vikaa. Parisuhde on kahden kauppa. Johan tuosta oli tutkimuskin; miehelle olis helpompi antaa anteeksi henkinen pettäminen, naiselle taas fyysinen. Itsekin ajattelen, et joku kännissä paneminen voiolla hetkellistä pakemenistya, mutta tuo mitåä miehes harrastaa on sun hylkäämistä ja vielä toisen naisen kanssa. Mies hylkää sua, pettää sun luottamuksen ja pönkittää omaa oikeassaolemistaan jonkun ulkopuolisen ihmisen ihailun avulla. MInusta halpa, hävytön paskahousu koko äijä. En todellakaan suostuisi tohon vaan vaatisin, että hän valitsee joko kaiken energiansa laittamisen suhteeseenne, joka ao vaikeassa tilanteessa, tai sitten eroatte ja sulla on mahdollisuus rakentaa uusi elämä ja ehkä löytää kumppani joka oikeasti arvostaa ja kunnioittaa sua. Sitähän miehesi ei tee lainkaan. Jos perheessä on hätä, ei tuollaisia misukoita semmoiseen tilanteeseen mahdu, jos perheestään välittää.

En minäkään näe muuta vaihtoehtoa kuin se, että joko me tai tämä ystävä. Miten vaan luottaa siihen, että tämä toteutuu (jos mies siihen haluaa sitoutua) kun ovat joka päivä tekemisissä...

Vierailija
34/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko jatkaa toisessa ketjussa? En haluaisi, että kyseiset viestit sotkeutuvat oman tilanteeni kanssa, joka exästäsi kerroit siis.

Vierailija
35/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään näe muuta vaihtoehtoa kuin se, että joko me tai tämä ystävä. Miten vaan luottaa siihen, että tämä toteutuu (jos mies siihen haluaa sitoutua) kun ovat joka päivä tekemisissä...

No se on vaikeaa. Mutta jos käytös palaisi aikaan ennen tuota ystävyyttä niin ehkä se siitä? Ja jos olisi mitään mahdollisuutta vaihtaa työ tai työtehtäviä, niin se lienee suotava toimenpide miehelle.

Vierailija
36/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauaa en kyllä sinuna ap katselisi miehen päättämättömyyttäkään, sillä sekin on päätös, olkoonkin epäedullinen sinulle.

Vierailija
37/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauaa en kyllä sinuna ap katselisi miehen päättämättömyyttäkään, sillä sekin on päätös, olkoonkin epäedullinen sinulle.

Niin. Niin vaikeata kuin se onkin, jos päätöstä ei voi tehdä tai siitä huolimatta mikään ei selvästi muutu kuin vähäksi aikaa...

Vierailija
38/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi pitkä! kirjoitti:

Jo oli sekava tilitys. Exästäsi viis. Mutta miksi kutsut hänen lastensa äitiä ämmäksi? Kertoo hyvin paljon sinusta. Toinen asia, miksi välit menevät poikki jättämisen takia? Ei kukaan ole velvollinen olemaan toisen kanssa eikä rakkauteen tai edes riippuvuussuhteeseen voi toista vaatia. Se että toinen haluaa lähteä, ei ole mikään syy vuosien vihaan. Se viha kumpuaa vihaajan omista ongelmista. Miksi muuten haluat olla exän kanssa tekemisissä, eikös hän ole menneisyyttä? Aika omituiselta tuo sun sepustuksesi vaikuttaa. 

Kyllä minulla oli monta syytä vihaan, eksä jätti aivan puskista ja sai heti kakaran. Minä en mitään vihaa, me olemme selvittäneet asiat, mutta eksähän se otti yhteyttä enkä minä.

Eksä teki niin törkeän tempun, että olisi ollut niin sanotusti velvollinen selittämään minulle vähintään viisi vuotta sitten ja pyytämään anteeksi silloin. Mutta silloin hänellä ei ollut rohkeutta siihen.

Vierailija
39/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, voit pyytää että miehesi himmaa välejään tämän naisen kanssa ja panostaa teidän suhteeseen. Kyllä näet sen, kun hän alkaa ilahtua sinusta ja aktiivisesti parantaa välejänne. (Ja itsekin kannattaa olla sitten avoimesti mukana siinä) Ei hän pysty rakastumaan, antautumaan, innostumaan sun kanssa, jos hän pelaa jotain peliä muualla. todennäköisesti ei. Laita tiukat ehdot. Että valittava on. 

Vierailija
40/52 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ehkä kummallisin juttu. Miksi sua oksettaa että exästä on tullut isä? Tai että hän on muuttunut ja kasvanut? Sehän on melko normaalia ja suotavaa mennä elämässä eteenpäin.

Siksi, että se kaikki tapahtui heti meidän jälkeemme ja koko muutos on niin lopullinen ja valtava. Minulla on ikuisesti muisto meistä sellaisena kuin olimme, mutta nyt kaikki on pilalla. Lapsi on ällöttävän konkreettinen elämänmuutos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi