olen alkanut hikoilla ihan ylettömästi!
Aloitin tuossa n. kk sitten syömään terveellisemmin ja kuntoilemaan enemmän. En ole mitenkään ylipainoinen mutta ns. laihaläski ja rapakunnossa. Käyn lenkeillä ja uimassa päivittäin.
Nyt olen alkanut hikoilemaan ihan älyttömästi ja koko ajan. Ennen hikoilin vain kainaloista ja lähinnä rasituksessa mutta nyt hikoilen koko ajan ja päästä varpaisiin. Naamakin on koko ajan kostea, vaikka vain istuisin töissä (ja täällä on hyvä ilmastointi!). Edes Absolut torr ei auta.
Kaiken lisäksi mun naamani on alkanut kukkia. Tuntuu niinkun mulle olisi nyt 25-vuotiaana tullut uusi murrosikä kun olen tällainen hikoileva pizzanaama.
Mulle on sanottu tämän kaiken johtuvan mm. siitä että liikunnan ja paremman ruokavalion takia mun aineenvaihduntani toimii paremmin ja joku toinen sanoi tämän johtuvan siitä, että kuona-aineet ovat lähteneet liikkeelle. Voiko tämä johtua siitä? Tää hikoilu nimittäin tuntuu todella liioitellulta. Tällaistako se nyt tulee sitten olemaankin? Missä vaiheessa kannattaa huolestua?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös kilpirauhasen liikatoimintaa.
Oireet kyllä täsmäisivät tuon osalta. Mä jotenkin automaattisesti oletin tämän liittyvän tähän "elämäntapamuutokseeni"...
Unettomuuskin kävisi yksiin; nukun viikossa noin 10-15 tuntia.
Ja vaikka liikuntaa onkin enemmän ja muuta sen sellaista niin kannattaa käydä tarkistuttaan sokeriarvot.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka liikuntaa onkin enemmän ja muuta sen sellaista niin kannattaa käydä tarkistuttaan sokeriarvot.
Kiitos vinkistä! Varailen aikaa työterveyteen jahka kerkeän.
Ihan älytöntä, että heti kun alan panostaa terveyteeni niin tuntuu, että nyt mentiin oikein alamäkeen...
Voi olla myös kilpirauhasen liikatoimintaa.