Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokohan mä saisin yksinhuoltajuuden...

Vierailija
31.07.2016 |

Exä on muuttanut jälleen kerran, mutta ei ole kertonut mulle asiasta mitään. Meidän yhteisille lapsille se soittelee silloiun tällöin, joten lapsilta kuulin ettei vanha osoite ole enää voimassa. On niin suuttunut mulle ettei vastaa mun viesteihin mitään, eikä suostu tapaamaan lapsia jos mä ehdotan. Tapaamissopimus on tehty vuosia sitten lastenvalvojan luona, mutta saattaa olla että se on jo vanhentunut (muistaakseni itse halusin määräaikaisen). Mutta eihän se sopimus etää koskaan sitonutkaan mihinkään, saattoi perua tapaamiset aikaisemminkin tosi lyhyellä varoitusajalla. Ja nyt ei siis käytännössä ole muutamaan vuoteen tavannut lapsia kuin äärimmäisen satunnaisesti.

Exä ei ole narkki eikä juoppo, lapsia kohtaan ei fyysisesti väkivaltainenkaan (henkinen väkivalta taas on jatkuvaa, sitähän tuo lasten tapaamattomuuskin on). En ole selvitellyt yksinhuoltajuusasiaa tähän mennessä, mutta lähiaikoina pitäis taas lasten passit uusia ja tuleehan sitä muutenkin aina tilanteita, joissa toisen huoltajan nimmaria kaivataan. Hiton hankalaa hoitaa mitään asioita kun toinen vanhempi asuu satojen kilsojen päässä, eikä mulla ole edes sen osoitetta....

Miten lähtisin ajamaan yksinhuoltajuutta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy asianajajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla menee tapaamisoikeus ja huolto sekaisin.

Vaikka sulla pis yksinhuoltajuus, on isällä oikeus nähdä lapsiaan.

Kurjaa on, että se on oikeus eikä velvollisuus. Sopimuksesta ei tarvitse pitää kiinni kuin vain lähivanhempi. Jos et anna tai lapsi ei halua mennä isälle, niin sinä saat syytteet. Mutta isän ei tarvitse nähdä lapsiaa jos ei huvita.

Yksinhuoltajuutta varten ota yhteys lastenvalvojaan. Ja etsi se sopimus. Jos aika on mennyt umpeen, niin teidän pitää tehdä uusi.

Yksinhuoltajuus on helpompi jos toinen vanhempi katoilee tai tekee kiusaa...

Vierailija
4/6 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa on, että se on oikeus eikä velvollisuus. Sopimuksesta ei tarvitse pitää kiinni kuin vain lähivanhempi. Jos et anna tai lapsi ei halua mennä isälle, niin sinä saat syytteet. Mutta isän ei tarvitse nähdä lapsiaa jos ei huvita.

Yksinhuoltajuutta varten ota yhteys lastenvalvojaan. Ja etsi se sopimus. Jos aika on mennyt umpeen, niin teidän pitää tehdä uusi.

Miten niin menee sekaisin?? Ap:han nimenomaan mietti kuinka vaikeaa passin hakeminen on, kun on yhteishuoltajuus. Lisäksi kertoi, ettei etä ole tavannutkaan lapsia.

Vierailija
5/6 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin menee sekaisin?? Ap:han nimenomaan mietti kuinka vaikeaa passin hakeminen on, kun on yhteishuoltajuus. Lisäksi kertoi, ettei etä ole tavannutkaan lapsia.

Just näin. Oon sanonut etälle, että saa mun puolesta tavata lapsia niin paljon kuin haluaa - mutta kun ei sitä kiinnosta. Yksinhuoltajuus ei tosiaan vaikuta tapaamisiin eikä elatusmaksuihinkaan (joita ei etä myöskään halua maksaa, on ennemmin työtön), mutta käytännön asiat helpottuis huomattavasti kun ei tartteis olla sen armoilla.

Oon vaan kuullut, että nykyisin ollaan tiukkoina ettei yksinhuoltajuutta saa jos ei etävanhempi ole narkkari tai alkoholisti. Kun ei tiedä keneltä kysyiskään, että maksaako vaivaa alkaa yrittämään sitä. Maalaisjärki sanoo että jos etä ei halua tavata lapsia, ei ilmoita muuttuneesta osoitteestaan eikä muutenkaan ole lainkaan yhteistyökykyinen, yksinhuoltajuuden voisi vaikka saadakin. Mutta kun tämän maan oikeuslaitos on mitä on...

-ap-

Vierailija
6/6 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan kommenttien & vinkkien toivossa!

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme