Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juurihoidettu hammas kipeytyi!

help
31.07.2016 |

Minulle on tehty etuhampaaseen juurihoito n. 4-5 vuotta sitten ja nyt pari päivää sitten se kipeytyi ja on puruarka. eli vissiin tulehtunut taas? Sama hoito on tehty kauan sitten takimmaiseen hampaaseen alas ja se myös kipeytyi puoli vuotta sitten ja hammaslääkäri sanoi että ei kannata enää lähteä uutta juurihoitoa tekemään että poistetaan se. Nyt vähän jännittää että eikai ne lähde tuota etuhammastakin poistamaan? :O kai ne yritetään säilyttää mahdollisimman pitkään kun kumminkin etuhammas? ei olisi oikein varaa uuteen hampaaseen tällähetkellä :( Huomenna varaan ajan lääkärille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sinne jää juuria, joita ei saatu putsattua. Juurihoidon voi uusia. Minulle on tehty niin kerran, välissä oli pari vuotta. Ja onneksi onnistui, joten hammas vieläkin suussa.

Vierailija
2/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sullahan on ihan sama tilanne kuin mulla. Mulle se juurihoito tehtiin tuos huhtikuussa, ja sen jälkeen hammas on kipuillut. Sitä ennen ei kipuillut itse hammas. Huomenna soitto hamppikseen.

Joudun ilmeisesti leikkaukseen, missä puhdistetaan se juuri. Epäilen, että menetän kyllä tuon hampaan. Kyllä ne laittaa julkisella siihen jotain tilalle, mutta sillä ei vissiin paljon pureskella. Toisaalta en mie oo pitkään aikaan nytkään pureskellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tulehdustahan siellä on. Ottavat varmaan röntgenkuvan ja siitä päätellään kannattaako uudestaan juurihoitaa. Mulle kävi noin ja hampaassa oli juuren kärjen tulehdus. Tehtiin resektio eli pikku leikkaus ikeneen jossa hampaan juuren kärki katkaistiin ja tulehtunut kudos poistettiin. No mulla ei tämäkään auttanut joten etuhammas poistettiin ja nyt odotan väliaikaisen hampaan kanssa (liimattu viereisiin hampaisiin) implantin laittoa...

Vierailija
4/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei poistettaisi vaan hoituisi uudella juurihoidolla.. olis kyllä kamalaa kulkea ilman etuhammasta jos ei heti saa siihen jotain tilalle.. tuskin heti?

AP

Vierailija
5/5 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä jouduin käymään töissä 3 päivää ilman etuhammasta :( Onneks mun töissä ei tarvitse paljon puhua... ja aika nopeasti opin puhumaan niin ettei hampaat näy :D Ihan heti ei voida siihen tilalle mitään laittaa koska on verenvuotoa ja turvotusta yms. Toivottavasti sun hammas vielä pelastuu mutta kannattaa varautua siihen ettei se tule loppuelämää kestämään.