Voiko olettaa laihtuvansa, jos syö n. 1000kcal vähemmän vuorokaudessa kun ennen?
Olen reilun viikon verran merkannut kaikki syömiseni yhteen palveluun, joka laskee puolestani ne kalorit. Enkä siis ole kaunistellut vaan ihan jokaisen suupalan olen sinne merkannut ja syönyt jotakuinkin niin, kun viime vuosina on tullut syötyä. Kalorit on mennyt vähän vaihtelevasti 500-1500kcal yli kulutukseni.
Saisin tuon kulutuksen pysymään aisoissa jättämällä herkut pois (kerran viikossa jokin pieni herkku olisi luvallinen) ja pienentämällä annoskokoja. Tuon lisäksi olen myös aloittamassa liikunnan.
Tiedän siis kyllä, ettei ne kalorit kerro kaikkea ja että oleellisempaa on se mitä syö, kun kalorimäärä. Tiesin kuitenkin jo ennen kun syömisiäni tuonne palveluun merkkailin, että herkkuja menee ihan kohtuuttomasti ja ruokaakin syön liikaa, koska se on niin hyvää.
Eikö noin niin kun periaatteessa pitäis laihtua kilon verran, jos viikossa kalorivaje on noin 7000kcal? Mulle tosin riittäis hyvin myös puol kiloa viikossa painonlasku.
Kommentit (7)
Kokeile ja ylläty. Älä retkahda vanhaan takaisin nopeasti tai kilot tulevat salamana takaisin. Itse elin 4kk noin -500kcal/vrk ja laihduin painoindeksistä 22 -> 17,5. Harrastamalla liikuntaa saa myös syödä enempi, ei tarvitse kituutella. Itse söin 1800-2500kcal päivässä.
Jos sulla on nyt mennyt vähän vaihtelevasti 500-1500 kcal yli kulutuksen, et laihdu 1000 kcal vajauksella.
Periaatteessa sillä saat painosi junnaamaan paikoillaan. Nykyisellä kulutustottumuksella lihoot jatkossa.
Laskennallisesti 7000 kcal vaje vastaa kilon pudotusta. Mutta jos olet aiemmin syönyt yli kulutuksesi ja nyt syöt 1000 kcal vähemmän päivässä, eihän vaje voi olla 1000 kcal päivässä. Jos olet syönyt 500-1500 kcal yli kulutuksesi niin 1000 kcal vähemmän päivässä tarkoittaa sitä että syöt keskimäärin kulutuksesi verran....eli painon pitäisi sillä pysyä samana.
Jos kalorit on ennen menneet 1500 yli kulutuksen, ja vähennät siitä 1000, niin et laihdu vaan lihot edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kalorit on ennen menneet 1500 yli kulutuksen, ja vähennät siitä 1000, niin et laihdu vaan lihot edelleen.
Oli ehkä vähän epäselvä aloitus. kalorit on mennyt yli vaihtelevasti sen 500-1500kcal vuorokaudessa. Ajatus/tarkoitukseni on, että siitä peruskulutuksesta (sisältäen liikunnan) vähentäisin noin 1000kcal vuorokaudessa, jolloin periaatteessa painon pitäis laskea kilon viikossa, ellei oma peruskulutukseni ole normaalia alhaisempi tmv, jolloin tuo ei ainakaan täysin pitäis paikkaansa.
ap
1000kcal päivässä on rasvakudoksena kilo viikossa. Eli laihdut, ellet sitten ole aikaisemmin syönty päivittäin 1000kcal tai enemmän yli tarpeesi.
Laihdut, jos syöt vähemmän kuin kulutat.