Onko täällä ketään, jonka lapsella ei ole Pokemon Go-peliä ?
Jos on, niin miksi ei ole? Lapsen ikä? Meidän kahdella nuorimmalla ei ole nettiyhteyttä kännyköissä muualla kuin kotona wifin kautta, enkä haluaisi nettiä vielä heille antaakaan käyttöön, mutta vähän tuntuu, että jäävät ihan ulkopuolisiksi, jos kaikki muut pelaa Pokemonia. Mielipiteitä?
Kommentit (28)
No hommaa niille ne netit, Pokemon Go on kiva peli, kokeile itsekin niin tulee lähdettyä ulos! :)
Sellaisia lapsia, jotka sitä peliä eivät pelaa, sanoisin ennemmin normaalia fiksummiksi ja terveellä järjellä varustetuiksi. Ja kyllä tuo peli menettää hohtonsa kohta muidenkin lasten keskuudessa. Kun syksy ja talvi tulee, niin aivan varmasti vähenevät sen pelaajat ulkosalla. Ja ensi kesänä sitä ei kukaan enää edes muista.
Turhaan huolehdit siitä, että lapset jäisivät ulkopuolisiksi, sitä ei kohta pelaa enää muutkaan lapset ja kohta ennemmin muuttuu asetelmat siihen suuntaan, että sitä pelaavat jäävät ulkopuolisiksi.
Meillä 7- ja 10- vuotiaat pojat, joilla netti kännykässä, mutta pokemonit ei vaan kiinnosta. Tekevät muita juttuja ja pelaavat lähinnä pleikalla. Eli ei kaikkia kiinnosta, eikä meillä poikien kaveritkaan pelaa Pokémon go:ta. Pk-seudulla asutaan
Muksuilla on vieläkin lumiat eli ei Pokemon GOta.
11 v. ja kännykän netti ja käyttis ei riitä.
Lapsi on vasta vuoden vanha, joten hän ei omista puhelinta.
Minulla on viisi pienempää sisarusta.(itse olen 17-vuotias). Kukaan pienemmistä sisaruksistani ei omista puhelinta ja jos omistaisi niin eivät he Pokemon-Go:ta pelaisi. En näe pelissä mitään järkeä juosta nyt puhelin kourassa pitkin poikin keräten jotain Pokemoneja.🤔 Lapset keskittyvät muutenkin vain kännykkänsä tuijottamiseen niin että ovat juoksemassa muutenkin autojen alle. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni!
Olin etukäteen innoissani Pokemon Go:sta, mutta sehän onkin aivan paska peli. Aivot puutuvat haasteiden puutteesta sen parissa. Älykkyysosamäärä on Suomessa laskemaan päin. Toista se oli 80- ja 90-luvuilla, kun lapsille tehtiin ihan oikeita pelejä. Olen huolissani nykylasten tulevaisuudesta.
Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi :). Tuo on myös yksi syy miksi en kyseistä peliä lapsilleni halua. Ap
Siis vastaaja nro 10:lle oli kommenttini tarkoitettu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olin etukäteen innoissani Pokemon Go:sta, mutta sehän onkin aivan paska peli. Aivot puutuvat haasteiden puutteesta sen parissa. Älykkyysosamäärä on Suomessa laskemaan päin. Toista se oli 80- ja 90-luvuilla, kun lapsille tehtiin ihan oikeita pelejä. Olen huolissani nykylasten tulevaisuudesta.
No en tiedä onko joku supermario kovin älykäs peli. Jos "ihan oikeitä pelejä" kaipaa, niin valikoima on suurempi kun koskaan.
Hyvä peli. Meillä jo tokaluokkalainenkin jo sujuvati suomentaa englannninkielistä hahmojen ominaisuudesta kertovaa tekstiä. Meillä alakoululaiset eivät pelaa siksi etteivät jäisi ulkopuolisiksi, vaan siksi että tykkäävät. Pidän pelejä kehittävinä monella tapaa. Tässä pelissä ei ole kuin hyviä ominaisuuksia.
16/16 Jos kyseinen peli ei vaatisi nettiyhteyttä, niin en epäröisikään sen suhteen. Varmasti lapset siitä tykkäävät. Tosin olen sitä mieltä, että liikenteessä havannointi kyllä herpaantuu monella. En halua nettiyhteyttä lapsille pelkästään tuon pelin takia hommata, koska netissä on niin paljon kaikenlaista, jota heidän ei vielä tarvitse katsella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä onko joku supermario kovin älykäs peli. Jos "ihan oikeitä pelejä" kaipaa, niin valikoima on suurempi kun koskaan.
Lapset menevät muodin mukana. Yksikään lapsi ei haasta itseään vaikkapa Super Meat Boyn parissa, koska muutkaan eivät sitä tee. Viime vuosituhannella Mario oli muotia ja se oli kyllä haastava peli, joka kehitti kaikkien lasten koordinaatiokykyä ja kärsivällisyyttä yhtäaikaa.
Toinen juoksisi pokemonia jahdatessa liikenteen sekaan ja toisel ei ole nettiä kännyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset menevät muodin mukana. Yksikään lapsi ei haasta itseään vaikkapa Super Meat Boyn parissa, koska muutkaan eivät sitä tee. Viime vuosituhannella Mario oli muotia ja se oli kyllä haastava peli, joka kehitti kaikkien lasten koordinaatiokykyä ja kärsivällisyyttä yhtäaikaa.
Joo se oli haastava peli lapselle, ei aikuiselle. Sama se on nykyäänkin, monet pelit on edelleen haastavia lapselle. Ja väittäisin kyllä, että ylivoimainen enemmistö peleistä on haastavampia, kun joku supermario jossa pompittiin ylös alas ja hiippailtiin eneetpäin. Etenkin kun monia pelejä voi pelata muita vastaan netissä, joten pärjätäkseen pitää kehittää itseään sen sijaan että vain tyytyisi olemaan huono.
Go voi ollakin yksinkertainen peli, en ole kokeillut. Pokemonista kun kuitenkin puhutaan, niin otetaan vaikka ns. pääpelit esimerkiksi. Itse tarinamoodi nyt on hyvin helppo, varsinkin jos osaa englantia. Siinä nyt on jo yksi hyöty, pääsee oppimaan englantia samalla kun pelaa.
Ns. competitive play onkin sitten jo erittäin haastavaa. Pitää rakentaa tiimi, tuntea kaikki 18 pokemontyyppiä + tuplatyypit jotka on yhdistelmiä noista 18 tyypistä (mikä tyyppi on vahva/heikko/immuuni mitäkin muuta vastaan), Pokemoneilla on omat IV:t (individual value) 0-31, ja paremmat IV:t saa suht aikaavievän ja monimutkaisen prosessin kautta breedaamalla Pokemoneja. Kun on useiden tuntien kuluttua IV:t kunnossa, täytyy alkaa työstämään kyseisen Poken EV:tä (effot values), joita voi olla max 510 (4 EV:tä = 1 HP/attack/special attack/defense/special defense/speed "piste"). Yhteen ominaisuuteen voi panostaa max 252 EV:tä. Tämä kuusi kertaa vähintään, jotta saat kokonaisen tiimsii kasaan. Pitää tietää mm.fyysisten ja spesiaalien hyökkäysten ero, status muuvien vaikutukset, tyypit yms. otellessaan toista vastaan.
Ei ole ihan simppeliä, silti pelaajia on vaikka ja kuinka pirusti, niin lasten kun aikuisten jokossa. Junioreille on oma kategoria MM-kisoissa ja kansallisissa turnauksissa.
Ja sama koskee isoa osaa suosituista peleistä.
Oon 13v ja mulla ei sitä oo, saisin jos haluisin ite ladattuu phonee mut ei kino🙃