Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin, että velat ei vanhene koskaan?

Vierailija
31.07.2016 |

?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes nelikymppinen vela, ja alkossa kysytään vieläkin paperit, joten kyllä se taitaa paikkansa pitää.

Vierailija
2/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ystäväni ovat ainakin paremmin säilyneitä kuin ikäisensä vanhemmat, mutta kyllä se vanhuus lopulta kaikille koettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis velkaa tarkoitan

Vierailija
4/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes nelikymppinen vela, ja alkossa kysytään vieläkin paperit, joten kyllä se taitaa paikkansa pitää.

Vähänkö repesin tälle:D

Vierailija
5/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema kuittaa.

Vierailija
6/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottoon viedyt velat, joista siis on oikeuden päätös, vanhenevat (yleensä 15 vuodessa). Muita velkoja saa roikottaa vaikka kuinka pitkään.

Vierailija
7/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että lainaat jostain esim. pankista rahaa, ja jos et maksakaan sitä sovitusti takaisin, niin ne vaan kuittaa sen vanhentuneeksi 😂😂😂

Vierailija
8/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että lainaat jostain esim. pankista rahaa, ja jos et maksakaan sitä sovitusti takaisin, niin ne vaan kuittaa sen vanhentuneeksi 😂😂😂

Nimenomaan, pankkilainan voi jättää tylysti maksamatta ja ne vain kuittaa sen vanhentuneeksi. Ongelmana vain se että pankki vie vakuudet ja ulosotto loput omaisuudesta, ja ulosmittaa palkan seuraavat 15 vuotta.

Vierailija
10/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa oleva kirjoitti:

Ulosottoon viedyt velat, joista siis on oikeuden päätös, vanhenevat (yleensä 15 vuodessa). Muita velkoja saa roikottaa vaikka kuinka pitkään.

Mulla on vuodelta 98 ollut velka ulosotossa ja perinnässä edestakaisin. Ja vieläkin pyörii, vaikka yli 15 vuotta kulunut.

Vierailija
11/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt noinkaan, että ne vanhenee 15 vuodessa? Kun eikö siinä ole jokin juttu, että jos velkoja uusii vaatimuksensa ja siten keskeyttää vanhenemisen, niin sitten se 15 vuotta alkaa aina vain uudestaan?

Vierailija
12/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38-vuotias kolmen lapsen äiti ja kysytään. Mitäs siihen sanot :D

Mutta kyse oli siis rahaveloista. 

Vanhenemisajat vaihtelevat eli julkisen puolen jo viidessä vuodessa. Yksityiset velat 20 vuodessa ja jotain säätöä on tässä välissä.

Vierailija
13/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa oleva kirjoitti:

Mulla on vuodelta 98 ollut velka ulosotossa ja perinnässä edestakaisin. Ja vieläkin pyörii, vaikka yli 15 vuotta kulunut.

No eikö se mene juuri noin, että niitä voi pyörittää perinnän ja ulosoton välillä niin, että velkoja voi sillä tavalla aina keskeyttää vanhenemisen?

Eli annetaanko velkojen vanheta vai ei riippuu velkojasta.

Vierailija
14/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt tuosta aiemmasta linkistä mitään.

Vierailija
15/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo 15 vuotta ei ole mikään vakio. Tiedän, että niitä velkoja maksellaan reilusti yli 15 vuotta ulosoton kautta. Käteen jää vain pieni roponen. Ulosottokin on velan maksua.

Vierailija
16/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä jos velkaa ei 15 vuoden aikana lyhennettä mitenkään, ei edes ulosoton kautta?

Vierailija
17/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotosta saa paperin josta käy ilmi koska velat vanhenee.

Vierailija
19/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakikieli on tehty niin sekavaksi, ettei kannattaisi olla ylimielinen. Enpä usko, että linkkisi toi itsellesikään selvyyttä kaikkien velkojen todelliseen vanhenemisee.

Vierailija
20/42 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat vanhenee viimeistään viidessätoistavuodessa, ellei niitä pidetä yllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä