Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL:n busseilla matkustetaan ilmaiseksi

Vierailija
30.07.2016 |

Olen todistanut nyt usemman kerran miten HSL:n busseilla matkustetaan ilmaiseksi. Esimerkiksi Kampin pysäkiltä bussiin ahtautuu yleensä valtava lauma ihmisiä avonaisista takaovista kun tunnolliset ihmiset maksavat matkansa ja menevät bussiin etuovista kuten kuuluisi. Sieppaahan se kun itse maksaa h*vetin kalliita kuukausimaksuja, niin on näköjään kahdet säännöt bussin käyttäjille. Joidenkin sallitaan matkustaa ilmaiseksi kuskin siihen puuttumatta. Nämä vapaamatkustajat matkustavat lopulta tietysti niiden kustannuksella, jotka tunnollisesti maksavat itse matkansa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, onko sillä takaovesta tulevalla voimassaoleva kuukausilippu?

Vierailija
2/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistitko kaikkien liput vai miten tiedät ettei heillä ollut voimassa olevia matkalippuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi nyt ei todista vielä mitään, monilla kuukausikortti jossa on aikaa eikä rahaa.  Ja jos luulet että HSL:n matkahinnat on kalliita maailman mittakaavassa, niin huhhuh.

Vierailija
4/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö häh? Ensinnäkin se 80 euron tarkastusmaksu tulee vapaamatkustajalle henk.koht., sitä ei jaeta lisäksi kaikille muillekin. Eli siis liittyy sinuun MITEN?

Vierailija
5/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi toisekseen...kuljettajia on ehdottomasti kielletty tulemasta turvaohjaamosta ulos näissä tilanteissa. Haluaisitko itse ottaa turpiisi jonkun vatun lipun takia?

Vierailija
6/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjalla 550 tuo on sallittua. Mutta se ei pysähdy Kampissa.

Oletko ap ajatellut, että ihmisten täytyy tulla myös takaisin keskustaan joskys, ja jotenkin he ovat sinne tulleet? Hiljaisemmalla pysäkillä ei oikein pääse takaovesta sisään.

Luulen, että heillä on liput.

Vierailija
7/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein busseissa käy tarkastajat? En muista että olisin koskaan nähnyt

Vierailija
8/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosikortti, enkä kaivele esille kulunvalvonnan vuoksi.

Tallinnassa on siisti systeemi, että paikalliset saa kulkea ilmaiseksi. Ei hullumpi idea.

Vierailija
9/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitte jos bussi on peruttu niin HSL ei korvaa mitään

Vierailija
10/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen päivittäin, yleensä Hki-Espoo alueilla. Kyllä on todella monta kertaa osunut tarkastajat kohdalle.

Vierailija
11/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi nyt ei todista vielä mitään, monilla kuukausikortti jossa on aikaa eikä rahaa.  Ja jos luulet että HSL:n matkahinnat on kalliita maailman mittakaavassa, niin huhhuh.

HSL:n liput on oikeasti kalliita maailman mittakaavassa.

Helsingistä matkustat halvemmalla Tampereelle ja takaisin kuin Espooseen ja takaisin.

- Vapaata hintakilpailua kaipaava

Vierailija
12/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut samaa, yleensä ne takaovista tulijat ei taida puhua kovin hyvin suomea. Lastenvaunujen kanssa tulee myös keskiovista koko 6-henkinen perhe. Ei ne kuskit niille mitään sano.

Vierailija
13/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 v kulkenut julkisilla ja neljästi muistan busseissa olleen tarkastajan. Ei liian usein siis.

Vierailija
14/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

550:ssa on tarkastajia tiuhaan, varmaankin juuri siksi, ettei niissä tarvitse näyttää kuukausilippua lukijalle. Tavallisissa busseissa harvemmmin, vaikka on niissäkin tullut tarkastaja vastaan useamman kerran.

Vierailija
15/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Voisiko joku selventää tätä logiikkaa, miksi usein (ainakin Lauttasaareen menevissä) busseissa tulee tarkastajia? Eihän ne bussit liiku mihinkään jos kuski näkee, että joku menee takaovesta sisälle? Ainakin todistamissani tapauksissa kuski vaan huutaa ettei lähde liikkeelle ennen kuin on maksettu/poistuttu. Mitään tietoa tästä??

Vierailija
16/16 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Voisiko joku selventää tätä logiikkaa, miksi usein (ainakin Lauttasaareen menevissä) busseissa tulee tarkastajia? Eihän ne bussit liiku mihinkään jos kuski näkee, että joku menee takaovesta sisälle? Ainakin todistamissani tapauksissa kuski vaan huutaa ettei lähde liikkeelle ennen kuin on maksettu/poistuttu. Mitään tietoa tästä??

Toiminta riippuu kuskista, vähän kuin kaupoissakin. Osa myyjistä pistää silmät 👀 kiinni kun juoksukaljat lähtee ja osa leikki sankaria puuttumalla asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi