Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain heippalapun haukkumisesta - koira on yksin hyvin vähän

Vierailija
30.07.2016 |

"Hei; sinun koirasi haukkuu KOKO AJAN ja se häiritsee minua. Voitko tehdä jotain, että se loppuu. Kiitos"

En tiennyt tätä, ja osaan kyllä hoitaa asian. Täällä asuu 1,5v villikoira, en yhtään ihmettele, jos se haukkuu joskus, kun olen pois. Toinen koira on vanhempi ja helpompi.
Mutta, teen työtä kotona, ja koirat ovat hyvin vähän yksin! Näin kesällä ollaan mökilläkin paljon. Yksinoloa (ja haukkumista?) on 3-5h kerrallaan, kolmisen kertaa viikossa.
Niin ja nauhoitin eilen niitä, olin kolme tuntia poissa ja sinä aikana metelöivät yhteensä alle 10 min. Ehkä ne aina muulloin haukkuvat koko ajan...

Kysymys kuuluu, onko kohtuullista odottaa, että koirat ovat päivisin kerrostalossa hipihiljaa? Minusta ei, ja tiedän, että mitään "virallista" kantaa tähän ei ole.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko villakoirasi toy? Minun standard ei varmaan edes osaa haukkua.

Vierailija
22/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin ja nauhoitin eilen niitä, olin kolme tuntia poissa ja sinä aikana metelöivät yhteensä alle 10 min."

Siis ihanko oikeasti kuuntelit koko nauhoitteen kiltisti alusta loppuun? Kolmen tunnin ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Täällä saatiin vastikään häädettyä eräs wt-mamma jonka rotweileri louskutti joka risauksen ja mamman mielestä se vain haukahteli pari kertaa päivässä, jos sitäkään. Eli enpä taida välttämättä uskoa väitteitäsi.

Ei toki tarvitse uskoa. Tännehän voi kirjoittaa mitä vaan.

Mutta tosiaan, nauhoitan nyt kaikki yksinolot, niistä saa aikajanalla nätin koosteen, ihan täsmälleen tiedän sitten, mitä täällä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään. Nyt ollaan mökillä, täällä saa haukkua. Ekoille pätkille ei jäänyt tosiaan paljoa ääntä.

Tuli mieleen "joka risauksesta", että olen jättänyt näin kesällä ikkunat auki kun lähden, sieltä toki kuuluu enemmän ääniä. Ja jos häiriytyjällä on myös ikkunat auki, kuulee haukun paremmin.

Tounen koira ollut mulla 3 vuotta, toinen 9 kuukautta (tuli 10kk iässä). Ei ole tullut valituksia aikaisemmin.

ap

Vierailija
24/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut tänä kesänä valittamaan isänöitsijälle koiran jatkuvasta haukkumisesta. Rapussa asuu useampia koiria, enkä tiedä mistä asunnosta louskutus kuuluu, joten päädyin valittamaan isännöitsijälle heippalapun sijaan. Tässä tapauksessa pitkäkestoista haukunta on kestänyt helmikuusta alkaen ja se on hyvin usein ajoittunut yöaikaan. On tullut sellainen olo, että koiran omistaja on joko töissä tai asiakkaana jossain baarissa, koska useita kertoja viikossa louskutus alkaa alkuillasta ja jatkuu n. 2-3 asti yöllä.

Suosittelen sinua ap olemaan myös yhteydesä isännöitsijään ja kerro sinnekin, että nauhoitat koiriesi ääniä poissaollessasi, jotta saisit selville, onko kyse tosiaan sinun koiristasi.

Vierailija
25/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten jännä että näitä valittajia on yleensä vain just se yksi...

Vierailija
26/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kuulin, miten eräs koiranomistaja piti skype-yhteyttä kotiinsa ja oli selvillä koiran äänistä.

Vierailija
27/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäjaksoista haukuntaa ei jaksa kuunnella paria minuuttiakaan putkeen. Pari haukkua silloin tällöin taas ei häiritse ainakaan päivällä.

Oho, tuolla perusteellako teet heippalappuja? 2 minuuttia jossakin muualla kuin asunnossasi olevasta koirasta lähtevää ääntä, jostskin seinien ovien takaa erottuvaa!!! Onpa sinulla vihamielinen asenne koiriin.

Vierailija
28/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

J*malauta, muuttakaa nalkuttajat omakotitaloon jonnekin korpeen, jos elämisen äänet häiritsee.

Koiraa en kyllä itsekään ottaisi, jos asuisin kerrostalossa, mutta se onkin jo toinen juttu.

Vierailija
29/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullakin menis hermot vaikka se koira haukkuiskin "vaan" 3-5h aikana. Voihan olla että koira haukkuu  koko tuon ajan taukoamatta.

Joo, samaa mieltä! Mutta ei täällä koko ajan haukuta, senhän jo tiedän! Olen myös aina välillä kysellyt naapureilta, kun ovat silitelleey koiria rapussa, kuuluuko haukkumista. Ei ole kuulunut. Siksikin on outo juttu.

Ärsyttää, kun en voi lappunaspurilta KYSYÄ, onko milloin alkanut haukkuminen, onko sellaista hätääntynyttä eroahdistushaukkua, jne... Ja puhuessa selviäisi sekin, onko edes minun koiristani kyse!

ap

Vierailija
30/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne välttämättä hauku vaikka valitetaan. Joskus se valittaja on oikein käynyt postiluukkua räpläämässä ja kolistelemassa jos ei muuten hauku, että pääsee valittamaan. Osa vaan etsii aina jotain valittamisen aihetta tai ei muuten pidä koirista.

Meillä näin. Eli saimme valituksen että koirat haukkuu päivin ja öin, eritysesti viimeset kaksi viikkoa. Muuten hyvä, mutta vanhempani oli kesälomalla ja ottivat koirat jos 3 viikkoa ennen lappua hoitoon. Sitten kun koirat tulivat takaisin äänitin koulupäivien ajan niiden haukkumisen ja joo, räksytystä kuului, mutta myös ovikellon rämpytystä, koputtamista postiluukun kolistamista ja huutoa ja ihmisen haukkumista luukun kautta... Kyseinen naapuri teki meistä valituksen isännöitsijälle ja kävin sitten soottamassa äänitteet toimistolla ja kirjallinen varoitus meni eri osoitteeseen.

Vierailija
31/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin ja nauhoitin eilen niitä, olin kolme tuntia poissa ja sinä aikana metelöivät yhteensä alle 10 min."

Siis ihanko oikeasti kuuntelit koko nauhoitteen kiltisti alusta loppuun? Kolmen tunnin ajan?

En oo ap mut miksipä ei? Kyllä mua huolettaisi häiritseväksi sanottu haukunta. Pistäisin nauhoitteen pyörimään ja hoitaisin kotihommia samalla kun kuuntelisin, merkkaisin vihkoon kauanko kestäisi ja monestikko siellä haukuttaisiin.

Vierailija
32/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Hanki myös ultraviolettisäteily"kamera"

Vierailija
33/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ystävä... Millä ihmeen tavalka sinä onnistut palstailemaan, jos et ole kuullut tietokoneiden, tablettien, älylaitteiden olemassaolosta? Vitsailetko nyt?

Vierailija
34/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan tietoinen että nauhoitteen nopeutta voidaan vaihdella? Jos esim. laitat sen kaksinkertaiselle nopeudelle, niin 3h nauhoitteen kuuntelee 1,5h aikana.

Vierailija
35/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ap mut miksipä ei? Kyllä mua huolettaisi häiritseväksi sanottu haukunta. Pistäisin nauhoitteen pyörimään ja hoitaisin kotihommia samalla kun kuuntelisin, merkkaisin vihkoon kauanko kestäisi ja monestikko siellä haukuttaisiin.

Ei kun latasin tabletille ohjelman, mikä nauhoittaa vain äänet, ei sitä hiljaisuutta. Ja näen tietysti nätillä janalla mikä on mihinkin aikaan ollut dB-taso, ja voin kuunnella.

ap

Vierailija
36/36 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko villakoirasi toy? Minun standard ei varmaan edes osaa haukkua.

Se on villi, ei villainen. Anteeksi epäselvä ilmaus... Tämä koira tuli mulle lokakuussa, edellinen omistaja oli pulassa sen kanssa, ja jopa viimeisestä piikistä puhuttiin.

Olen kouluttanut aikaisemminkin vaikeita koiria, ja tiesin, että tästä tulee vielä upea koira, kun jaksan vaan tehdä työtä sen kanssa.

Meillä on mennyt ihan hyvin. Koira saa tarpeeksi aktiviteetteja, ja se käyttäytyy koko ajan paremmin. Juuri sen takia, että mulla tällainen haastava koira on, olen tosiaan silloin tällöin kysellyt naapureilta, kuuluuko haukuntaa. Tähän asti ei ole ollut valittamista, huokaus.

Villikset on kyllä söpöjä, tosi älykkäitäkin!

Tämä on saksanpk:n ja jonkun toisen ison, aktiivisen ja älykkään rodun sekoitus.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi