Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa päivässä syötte jotain?

Vierailija
30.07.2016 |

Pienetkin asiat lasketaan. Mikä tuntuu teistä parhaimmalta?

Itse syön kaksi kertaa päivässä. Paljon kerralla. Tämä taitaa olla kaikkien suositusten vastaista, mutta voin huonosti, jos jatkuvasti pitä olla mussuttamassa jotain pientä. Tulee tukkoinen olo, jos ei edes ollut nälkä. Verensokeri tuppaa myös tekemään outoja laskuja satunnaisesti, jos totutan itseni syömään useammin ja vähemmän kerralla. Nyt se ei ikinä heittele, kun tahti on kaksi kertaa päivässä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa normaalisti arkisin, kesällä 5 kun tulee syötyä lasten välipala-aikaan jotain. Veden juomista en laskenut mukaan, siitä saisi ainakin 5 kertaa lisää.

Vierailija
2/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa ja on mulle jusävä. En oikeesti edes ehtis syömään sitä 5-6 kertaa, mikä taitaa olla suositus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kertaa ja on mulle jusävä. En oikeesti edes ehtis syömään sitä 5-6 kertaa, mikä taitaa olla suositus

jusävä = just hyvä

Vierailija
4/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheissä varmaan syödään useammin kuin sinkkutalouksissa. Itsekin ruokkisin ilman muuta lapsia vähän useammin, jos sellaisia olisi. Itse kun en syö edes aamiaista, eikä semmoinen taida olla lapsille ihan hyväksi. Tiedä sitten, sortuisiko sitä itsekin haukkaamaan jotain samalla.

Ap

Vierailija
5/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheissä varmaan syödään useammin kuin sinkkutalouksissa. Itsekin ruokkisin ilman muuta lapsia vähän useammin, jos sellaisia olisi. Itse kun en syö edes aamiaista, eikä semmoinen taida olla lapsille ihan hyväksi. Tiedä sitten, sortuisiko sitä itsekin haukkaamaan jotain samalla.

Ap

Meillä on lapsia, lapset syö sen 5 kertaa päivässä, vaikka itse syön vain kolmesti.

2 ja 3

Vierailija
6/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö 5 krt/pvä, kotona ollessani syön itse yhden kerran, iltapäivästä tavallisen annoksen tavallista arkiruokaa. Mummulassa käydessäni syön lisäksi mitä siellä tarjotaan.

Vierailija
7/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme-neljä kertaa, ihan laiskimpina päivinä saattaa riittää kaksikin.

Jatkuva pienen puputus vain ylläpitää minulla jatkuvaa nälkää.

Vierailija
8/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten kerran tai kaksi. Joskus sitten tietysti jotain napostelua niin tulee useampi kerta.

Vierailija
9/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tai neljä kertaa, ei ole useammin nälkä.

Vierailija
10/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4. Aina aamiaisen ja ainakin yhden lämpimän ruoan klo 12-17 riippuen heräämisestä.

Vierailija
11/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 kertaa. Ei ole lapsia.

Vierailija
12/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii, että söisin kolme kertaa päivässä. Silloin pysyn mitoissani, vaikka syön kerralla paljon.

N47

Vierailija
13/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti nyt 3 kertaa päivässä. Lasken aamukahvin (siihen tulee kermaa), ruuan päivällä ja ruuan illalla. Välissä vettä, ei nälkä koska ateriat ovat reiluja. Tuntuu luonnolliselta, vatsa toimii, ei tarvitse ajatella syömistä ja ruokaa koko ajan, ja jaksaminen on hyvä.

Vierailija
14/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti menee niin, että aamiaisen, esim. muki kahvia ja siivu leipää margariinilla, aamulla ja sitten seuraavan kerran syön jotain vasta esim. 12 tuntia myöhemmin. Sitten olenkin taju kankaalla.

Vierailija
15/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 kertaa päivässä. Syön kun lapsi syö. Paitsi välipalaa ei tule aina syötyä, silloin juon kupposen kahvia kun lapsi syö välipalaa.

Tuppaan laihtumaan liikaa jos en syö tasaisesti pitkin päivää ja verensokeri menee liian alas, tulee heikko ja väsynyt olo.

Vierailija
16/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön noin 5 kertaa päivässä. Treenaan ja lenkkeilen, joten vähempi ei riitä. En syö kerralla hillittömiä määriä ja välipalat pidän laadukkaina ja proteiinipitoisina. Pakko sanoa että mua huvittaa osan kommentit täällä. Jatkuva nälkä, jos syö useammin kuin pari kertaa päivässä? Kannattais varmaan miettiä mitä syö.

Vierailija
17/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4. Tuo neljäs kerta on sellaiset "pakkopulla" -tilanteet, kun joutuu johonkin kahvitettavaksi, kuten työpalaverit, päiväkahvit äidin luona, synttärit sun muut kekkerit. Muuten syön kolmesti; aamiainen, lounas ja päivällinen, silloin kun on nälkä.

Vierailija
18/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni täällä vain kehuskelee, kuinka harvoin tai vähän syö. Ihan kuin se olisi joku kehuskelun aihe. Kaikki tietävät, ettei ole terveellistä syödä vain 1-2 kertaa päivässä, kolmekin kertaa on aika vähän, jos käy töissä ja liikkuu päivän aikana eikä vain esim. nuku iltapäivään ja löhöile loppuaikaa kännykän kanssa sohvalla.

4-5 kertaa on normaali, 3 ihan minimi ja silloin tulee yleensä jo heikotus, koska ruokailuvälit tulee niin pitkiksi. Aamupalaa en skippaa ikinä.

Vierailija
19/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin syön yleensä 4 kertaa päivässä, lomilla ja viikonloppuina saattaa mennä kuusikin kertaa. Vapaalla ollessani syön useammin lähinnä siksi, että on enemmän aikaa eikä oikein muutakaan tekemistä, ei siksi että olisi useammin nälkä.

Vierailija
20/30 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön noin 5 kertaa päivässä. Treenaan ja lenkkeilen, joten vähempi ei riitä. En syö kerralla hillittömiä määriä ja välipalat pidän laadukkaina ja proteiinipitoisina. Pakko sanoa että mua huvittaa osan kommentit täällä. Jatkuva nälkä, jos syö useammin kuin pari kertaa päivässä? Kannattais varmaan miettiä mitä syö.

Ja sinun kannattaa miettiä, että ihmiset ovat yksilöitä omine rytmeineen.

Olen yksi noista, joka kirjoitti että jatkuva puputus ylläpitää vain nälkää. Ja kyllä, kokeiltu on että jaan saman energiamäärän ja ravintosisällön kuuteen pieneen tai kolmeen isoon ja olossa on selkeä ero -ensimmäisellä tavalla en koskaan saa syödä mahaa täyteen, joten on koko ajan pieni nälkä ja ajaudun myös napostelemaan herkemmin kaikkea turhaa ja jälkimmäisellä tavalla saan joka kerta mahan täyteen ja olen tyytyväinen sitten seuraavaan ateriaan eikä ole tarvetta välipaloille tai muille.

Ja kyllä, syön sisällöllisesti hyvää ruokaa ja liikun myös säännöllisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme