Montako kertaa päivässä syötte jotain?
Pienetkin asiat lasketaan. Mikä tuntuu teistä parhaimmalta?
Itse syön kaksi kertaa päivässä. Paljon kerralla. Tämä taitaa olla kaikkien suositusten vastaista, mutta voin huonosti, jos jatkuvasti pitä olla mussuttamassa jotain pientä. Tulee tukkoinen olo, jos ei edes ollut nälkä. Verensokeri tuppaa myös tekemään outoja laskuja satunnaisesti, jos totutan itseni syömään useammin ja vähemmän kerralla. Nyt se ei ikinä heittele, kun tahti on kaksi kertaa päivässä.
Kommentit (30)
21 jatkaa, että olen kyllä yrittänyt syödä isompia annoksia kerralla, mutta siitä ei tue mitään. En saa ruokaa alas sen jälkeen kun kylläisyyden tunne tulee. Olen yrittänyt syödä todella nopeasti, ettei kylläisyyden tunne ehtisi viestinä aivoihin, mutta ei sekään auta. Kun ei ruokaa mene sen enempää niin ei mene. Söin sitte nopeasti tai hitaasti tai miten vaan.
Syön noin 15 kertaa päivässä.
Aamulla kahdesti eli rahkaa aloittaessani aamutoimet ja smoothien lopettaessani ne noin tuntia myöhemmin. Töissä aamukahvin kanssa kymmenkunta mantelia/pähkinää. Lounas klo 11 pintaan, siitä tunnin kuluttua jälkiruoka eli joku hedelmä, desi marjoja tms. Päiväkahvilla raakasuklaapallero (siinä ei ole sokeria). Ennen töistälähtöä tölkillinen rahkaa. Kuntosalilla energiapatukka. Kotona päivällinen ja sen jälkeen pientä napostelua.
Olen 170 cm/55 kg, hampaissa 1 reikä ja sekin paikattu, kun olin 11v.
Jos pienet pähkinöidenkin napostelut lasketaan niin 5-15 kertaa.
Kerran päivässä, ei ole nälkä useammin. Aamuisin ei todella mene alas muuta kuin kahvi ja vitamiinijuoma, nälkä tulee sitten alkuillasta vasta. En pysty pupeltamaan mitään väkisin pitkin päivää. Ja normaalipainoinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni täällä vain kehuskelee, kuinka harvoin tai vähän syö. Ihan kuin se olisi joku kehuskelun aihe. Kaikki tietävät, ettei ole terveellistä syödä vain 1-2 kertaa päivässä, kolmekin kertaa on aika vähän, jos käy töissä ja liikkuu päivän aikana eikä vain esim. nuku iltapäivään ja löhöile loppuaikaa kännykän kanssa sohvalla.
4-5 kertaa on normaali, 3 ihan minimi ja silloin tulee yleensä jo heikotus, koska ruokailuvälit tulee niin pitkiksi. Aamupalaa en skippaa ikinä.
Jos kysymys on, että montako kertaa päivässä syötte, niin ei kai se kehuskelua ole vastata siihen, vaikka vastaajan ruokarytmi olisikin erilainen kuin sinun 😂
Jos se harvempi syöminen sopii, eikä se aiheuta huonoa vointia niin mikä siinä on se ongelma? Yksi tapa sopii yhdelle ja toinen toiselle, ei sen kummemmasta elämää suuremmasta asiastaole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön noin 5 kertaa päivässä. Treenaan ja lenkkeilen, joten vähempi ei riitä. En syö kerralla hillittömiä määriä ja välipalat pidän laadukkaina ja proteiinipitoisina. Pakko sanoa että mua huvittaa osan kommentit täällä. Jatkuva nälkä, jos syö useammin kuin pari kertaa päivässä? Kannattais varmaan miettiä mitä syö.
Ja sinun kannattaa miettiä, että ihmiset ovat yksilöitä omine rytmeineen.
Olen yksi noista, joka kirjoitti että jatkuva puputus ylläpitää vain nälkää. Ja kyllä, kokeiltu on että jaan saman energiamäärän ja ravintosisällön kuuteen pieneen tai kolmeen isoon ja olossa on selkeä ero -ensimmäisellä tavalla en koskaan saa syödä mahaa täyteen, joten on koko ajan pieni nälkä ja ajaudun myös napostelemaan herkemmin kaikkea turhaa ja jälkimmäisellä tavalla saan joka kerta mahan täyteen ja olen tyytyväinen sitten seuraavaan ateriaan eikä ole tarvetta välipaloille tai muille.
Ja kyllä, syön sisällöllisesti hyvää ruokaa ja liikun myös säännöllisesti.
Okei, hienoa? Vaikea uskoa, että syömisesi ovat oikeasti ravintorikkaita. Säännöllisen liikkumisen toki uskon, mutta tuskin on kovin tavoitteellista liikuntaa. Mutta tämänkin voi toki "perustella" yksilöllisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni täällä vain kehuskelee, kuinka harvoin tai vähän syö. Ihan kuin se olisi joku kehuskelun aihe. Kaikki tietävät, ettei ole terveellistä syödä vain 1-2 kertaa päivässä, kolmekin kertaa on aika vähän, jos käy töissä ja liikkuu päivän aikana eikä vain esim. nuku iltapäivään ja löhöile loppuaikaa kännykän kanssa sohvalla.
4-5 kertaa on normaali, 3 ihan minimi ja silloin tulee yleensä jo heikotus, koska ruokailuvälit tulee niin pitkiksi. Aamupalaa en skippaa ikinä.
Ei syömisen pidä olla jotain "sääntöjen" tai "normaalin" mukaan menemistä. Joillekin sopii harvemmin, toisille useammin. Ruuan sisällöllä on myös suuri merkitys ruokaväleihin. Aamupalakaan ei ole kaikille "se tärkein ateria", vaikka se joillekin taas on.
Viikonloppuisin ja näin lomalla 2-3 kertaa päivässä (aamupala, ehkä välipala, illallinen).
Arkisin sitten neljä kertaa (aamupala, lounas, välipala tyyliin omena ja teetä ja illallinen seitsemän aikaan).
Jos söisin useammin joutuisin syömään pienempiä annoksia, nytkin aamupalassa 500kcal. En jaksa koko ajan mupeltaa, ei sitä ennenkään mupellettu vaan syötiin silloin kun ruokaa sai metsästettyä.
Minulla ei viisi kertaa riitä mihinkän. Syön vähän väliä ja jotain pientä. Syy tähän on, että en pysty syömään kuin tosi vähän kerralla. Yksi kanan rintafilee salaatin kanssa on aivan äärirajoilla, että mahtuuko. Aamupala on pieni pala leipää ja kahvi, sitten on hedelmiä, manteleita, avokadoa jne vähän väliä. Joskus syön palan juustoa tai tummaa suklaata, että pystyisi pitämään pidemmän tauon.
Jos en syö usein tulee huono olo ja alkaa lähes itkettämään. Näin on ollut kohta 50 vuotta ja paino on ollut aina normaalipainon alarajoilla. JA hampaat on hyvässä kunnossa, ei ole vuosiin ollut reikiä eikä ikinä hammaskiveä, jos joku sitä miettii tällä koko ajan syömisellä.
Matkoilla tämä on ihan hirveän hankalaa varsinkin näiden kaksi kertaa päivässä syövien kanssa, kun syövät hotellissa valtavan aamupalan ja sen jälkeen seuraavan kerran tyyliin iltapäivän puolella. Minulla on aamupalan jälkeen alle kahden tunnin päästä nälkä. Sitten kuuden jälkeen eivät syö mitään enää, etteivät lihoisi. Minä syön ainakin kaksi kertaa vielä kuuden jälkeen.