Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaus, haava, välivuodot...

01.03.2006 |

Heippa!!

Olipa vaikea laittaa kuvaava otsikko, kun niin paljon asiaa...

Eli, lapseni syntyi 6kk sitten sektiolla. Haava on vieläkin kipeä ja nyt (vasta) alkanut kasvamaan hieman arpikudosta ympärille. Onko muilla kestänyt näin kauan " haavan kiristys" ?

Ja toinen asia.. Aloitin ehkäisypillerit, joita söin myös ennen raskautta. Silloin sopi täydellisesti. Nyt alkanut tulla jatkuvasti ihme välivuotoja. Ei kuitenkaan " kunnon verta" . Hormoonitko sekoilee??

Lisäksi tässä pohdiskelin, että onko kohdun pinnassa olevalla myoomalla oma osuutensa vuotoon ??

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että ne kivut on kylläkin enemmän tuolla sisällä päin. Haava ja iho päältä on edelleen tunnottomia!

Vierailija
2/5 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä kolme sektiota takan,tuorein vajaa 4vko sitte.Ei mielestäni 6kk päästä enää pitäs itse laikkaushaavassa(siellä sisälläkään) kipua tuntua mutta mieleeni tuli että voisiko olla kiinnikkeet.Älä kysy mitä ne on ku en osaa itsekää kertoa mut sellasia voi tulla sektioista.Itselläni ne edellises raskaudes vaivasi aina välillä kivun tunteena alavatsalla.

Mutta kannatta ehdottomasti asiasta kysellä lääkäriltä tai neuvolassa.

Tosiaan se haavamn seutu on aika pitkään tunnoton,mutta ei pitäis kipee olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiosta. Toivuin ja paranin siitä hyvin. Parin viikon päästä olin jo erityisen hyväkuntoinen. Noin kuukauden (ehkä enemmänkin) elelin hyvin rauhallisesti ja kevyesti. En nostellut mitään raskasta ja tein kevyitä kävelylenkkejä. Enää ei ole mitään merkkejä leikkauksesta. Ei kiristä, eikä nipistä mistään. Haava parani hyvin ja on " kaunis" /siisti. Otithan sinä alussa kevyesti? Josko haavasi ja vatsasi ei ole saanut parantua rauhassa? Tai muuten siellä mennyt jotain pieleen. Kaikilla tietysti kudokset paranevat eri tavalla ja eri vauhdilla.

Vierailija
4/5 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika kade sinulle paranemisen vauhdista! ;)

Kyllä mä mielestäni ihan rauhallisesti olen ottanut.. Muuttokin oli aika pian synnytyksen jälkeen mutta " pakenin paikalta" vauvan kanssa. Mitään en kantanut tai nostellut.

Ainoastaan pakkasin astioita :)

Ehkä tämä tästä ajan kanssa. Ihmetyttää vaan, kun vieläkin sattuu mm. aivastaminen, kippuraan pitää mennä.

Ehkä se aika sinne lääkäriin olisi tilattava niin saa varmuuden omasta tilastaan.. Jos saa ;)

5/5 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hätäsektio 4v sitten. En nyt ihan tarkkaan muista kuinka kauan haava oli kipeä,mutta ei siinä nyt noin kauan ainakaan mennyt. Minusta sinun kannattaisi käydä lääkärissä haavaa näyttämässä ja kertoa myös niistä vuodoista. Ihan oman mielenrauhasikin vuoksi.