Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanantaina alkaa laihdutus - mitä suosittelette?

Vierailija
29.07.2016 |

Hankin kortin kuntosalille, laihdutan 20kg ja elelen terveemmin.

Nyt alkanut kroppa reistaamaan ja kohta puhkeaa diabetes jos en ryhdistäydy.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikävä Painonvartijoita.

Pidin heidän konseptistaan.

Vierailija
2/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mahdollisimman puhtaasti ja kiinnitä huomiota makroihin:tarpeeksi proteiinia, hiilareita ja hyviä rasvoja.

Helpommin sanottu kuin tehty, mutta ohjenuora on simppeli ja sitä on helppo noudattaa kun alkuun näkee vähän vaivaa. Eikä puhtaasti syöminen tuu loppupeleissä sen kalliimmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei heti tänään?

Vierailija
4/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei heti tänään?

No koska ...

.. vietän pari lomapäivää tässä ja rentoudun ;)

Äh, ihan paska selitys, mutta nöin se nyt menee. Maanantai aamuna kauppaan ja sitten kaapissa ei ole mitään ns. herkkua

Ap

Vierailija
5/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita samalla unirytmi kuntoon, meet petiin 8h ennen herätystä, otat käyttöön vesipullon ja vähennät tietoisesti herkkujen syöntiä jo tänään.

Minunkin pitäisi ryhtyä tuohon samaan hommaan verenpaineitten takia, nyt olen vielä tuolla asteella että juon vettä ja olen vähentänyt herkkuja. Puolivuotiaan vauvan vuoksi en pääse kuntosalille..lisäsi vain kiukkuisuutta kun kotona koitin pitää vartin päivittäisestä painon nostosta kiinni. Aina tuli keskeytys niin annoin olla ja päätin että syksymmällä sitten kun vauva on isompi ja viihtyy paremmin itsekseen. Vaunulenkki ei tule kysymykseen koska vihaa monttuja ja kaikkea epätasaista😬 Eikä ole ketään kenelle jättäisin hoitoon päivällä. Mutta jatkossa rataslenkki onnistunee, niin voi sintti olla hereillä ja katsella maisemia kun heitetään lenkki. Tsemppiä sulle, muista nukkua tarpeeksi niin kärsivällisyyttä piisaa paremmin😉 Meillä herätään vielä syömään 3 kertaa yössä..

Vierailija
6/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut pois vaan ja tavallista ruokaa sekä liikuntaa! Tsemppiä, sama edessä maanantaina... Tänään ja huomenna juhlat, joten otan pari päivää rennosti ja jatkan taas. -25kg iisillä tahdilla.

Vierailija
7/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei heti tänään?

No koska ...

.. vietän pari lomapäivää tässä ja rentoudun ;)

Äh, ihan paska selitys, mutta nöin se nyt menee. Maanantai aamuna kauppaan ja sitten kaapissa ei ole mitään ns. herkkua

Ap

Kannattaisi aloittaa jo jollain pienellä ettei maanantai iske koko voimalla

Vierailija
8/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppaajille! Mulla tosiaan selkä ja polvet reistaa, ikää 42 ja painoa hurjat 102kg kun punnitsin pitkän tauon jälkeen. Väsymys ja saamattomuus tuttuja, ahistaa ja äh puh!!!

Pakko tehdä asialle jotain.

Ap

Vierailija
9/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kaikki kevyttuotteet pois, älä pelkää rasvaa. Pitää hyvin nälkää eikä tule sitä mussutustarvetta. Vihanneksia, proteiinia, munakkaat ja wokit ihan hyviä vaihtoehtoja. Juo paljon vettä, vaikka pieni lasillinen ennen jokaista ateriaa. Hyötyliikuntaa aina kun pystyy, kotonakin voi tehdä hikijumppaa youtuben tahtiin.

Keksi jotain ruokavalioon sopivaa millä voi herkutella, itselläni se oli fiinimmät juustot, kaakao ja suolapähkinät (vhh-ruokavaliolla) ettei liian tiukille mene.

Tsemppiä!

Vierailija
10/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus

Jos et ennen ole laskenut kaloreita, niin ala laskemaan. Koita pitää noin 500 kalorin kalorivaje per päivä. Kai sillä noin kilon viikossa laihtuu, jos olen oikein käsittänyt. Eli ei niin kova tahti, mutta jos koittaa nopeasti laihduttaa niin jää vain nahka roikkumaan vatsasta. Eikä se ole nätin näköistä. Sitten kans joutuu koko ajan elämään saatanallisessa nälässä jos liian vähän syö.

Vierailija
11/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee liian radikaaleja muutoksia, vaan sellaisia joiden kanssa pystyt oikeasti elämään. Herkut minimiin ym. Laihdutus on minusta huono termi, koska sehän ei ole lopullista ja monella käy niin, että kun laihdutus loppuu, niin kilot tulee takaisin. Elämäntapamuutos, se on minusta tärkeää, jos haluaa pitää sen painonsa.

Vierailija
12/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo alotat jo tänään jos kerran päätös on tehty. Älä jätä herkkuja kokonaan mutta vähemmän ja harvemmin. Herkuttele vaikka mansikoilla ja hunajalla jne.

Vierailija
13/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus

Jos et ennen ole laskenut kaloreita, niin ala laskemaan. Koita pitää noin 500 kalorin kalorivaje per päivä. Kai sillä noin kilon viikossa laihtuu, jos olen oikein käsittänyt. Eli ei niin kova tahti, mutta jos koittaa nopeasti laihduttaa niin jää vain nahka roikkumaan vatsasta. Eikä se ole nätin näköistä. Sitten kans joutuu koko ajan elämään saatanallisessa nälässä jos liian vähän syö.

Yleensä kyllästyn kaikenlaisiin mittareihin ja ohjelmiin kun menee liikaa aikaa siihen säheltämiseen. Kiitos vinkistä kuitenkin, täytyy ehkä tutustua.

Mietin omaa ruokarytmiäkin. Puputan vähän väliä jotain mukamas nälkään tai sit muuten vaan, että olen kadottanut sen tajun että montako kertaa päivässä sitä oikeasti pitäisi syödä!!?? :)

Teen vuorotyötä joten sekin on hankaluus, kun ei aina pääse sillon syömään kun pitäs.

Ap

Vierailija
14/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta liikaa keskitytään siihen ruokavalioon, kun paljon tärkeämpää on keskittyä annoskokoon! Ei herkkuja tarvitse kokonaan lopettaa, reipas vähentäminen riittää ja annokset puoleen tai 1/4 vanhoista annoksista. Jos jää nälkä niin salaattia kylkeen ja hedelmä jälkkäriksi. :) Nimim. 58 kg.

Vierailija
15/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

+11kg kirjoitti:

Laita samalla unirytmi kuntoon, meet petiin 8h ennen herätystä, otat käyttöön vesipullon ja vähennät tietoisesti herkkujen syöntiä jo tänään.

Minunkin pitäisi ryhtyä tuohon samaan hommaan verenpaineitten takia, nyt olen vielä tuolla asteella että juon vettä ja olen vähentänyt herkkuja. Puolivuotiaan vauvan vuoksi en pääse kuntosalille..lisäsi vain kiukkuisuutta kun kotona koitin pitää vartin päivittäisestä painon nostosta kiinni. Aina tuli keskeytys niin annoin olla ja päätin että syksymmällä sitten kun vauva on isompi ja viihtyy paremmin itsekseen. Vaunulenkki ei tule kysymykseen koska vihaa monttuja ja kaikkea epätasaista😬 Eikä ole ketään kenelle jättäisin hoitoon päivällä. Mutta jatkossa rataslenkki onnistunee, niin voi sintti olla hereillä ja katsella maisemia kun heitetään lenkki. Tsemppiä sulle, muista nukkua tarpeeksi niin kärsivällisyyttä piisaa paremmin😉 Meillä herätään vielä syömään 3 kertaa yössä..

Eikö äideille ole vauvan kanssa tehtäviä jumppia ja muutenkin kun vauvaa nostelee niin lihakset vahvistuu.

Vierailija
16/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippuu just kilot kun vähennän hiilihydraatteja. Jätin leivän mussutuksen, syön silti pari palaa täysjyvää päivässä. Jätin perunat, syön lihan salaatin kanssa. Ja syön jäätelöäkin helteellä, mutta kaksi ruokalusikallista ja hirveästi marjoja sen kanssa. Rasvaton rahka on mulla hyvä nälänhävittäjä. Liikuntaa kannattaa varmaan aloittaa varovasti kun kiloja on, mutta käveleminen on hyvä.

Tiputin 30 kg Extravaganzassa viisi vuotta sitten, nyt vajaa10 oli hiipinyt takaisin. Pienillä ryhtiliikkeillä on jo pari tippunut nopeasti, loputkin lähtee kun en enää sorru noihin hiilarimättöihin (lasten mukana karkkia, leipää nälkään jne). Tsemppiä, kyllä se onnistuu!

Vierailija
17/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+11kg kirjoitti:

Eikö äideille ole vauvan kanssa tehtäviä jumppia ja muutenkin kun vauvaa nostelee niin lihakset vahvistuu.

Tuon ikäiset yleensä nukkuvat aika paljon; eikös silloin voisi jumppistella tai ottaa vaavi mukaan? Yleensä rakastavat kun hymyssä suin liikutaan.

Vierailija
18/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta liikaa keskitytään siihen ruokavalioon, kun paljon tärkeämpää on keskittyä annoskokoon! Ei herkkuja tarvitse kokonaan lopettaa, reipas vähentäminen riittää ja annokset puoleen tai 1/4 vanhoista annoksista. Jos jää nälkä niin salaattia kylkeen ja hedelmä jälkkäriksi. :) Nimim. 58 kg.

No tämä ei todellakaan ole oikea tie pysyviin muutoksiin. Kaikilla ylipaino ei johdu jättimäisistä annoksista, vaan siitä että syö mitä sattuu ja milloin sattuu, ja on välillä jopa 8h syömättä jne. Todellakin se ruokavalio ja SOPIVAT annoskoot ovat avain tässä asiassa.  Jos on elänyt vaikka lihapiirakoilla aiemmin, niin onko 1/4 lihapiirakka laihduttajalle sopiva lounas? Ei. 

Suosittelen ap:ta tutustumaan esim. Kaisa Jaakkolan ajatuksiin. Ainakin netistä, ja jos intoa on, lukemaan kirja Hyvän olon hormonidieetti. Painonhallintaan vaikuttaa niin moni muukin asia, kuten uni, hormonit ym. Myös Patrik Borgilla on hyviä ja järkeviä ajatuksia pysyvistä elämäntapamuutoksista. 

Älä ap aloita mitään kuuria, laihdutusta tms. vaan ajattele että nyt muutat pikkuhiljaa elämäntapasi kokonaan. Tee muutos kerrallaan, sen mukaan mitä pystyt tekemään niin, että siitä oikeasti tulee tapa ja osa elämääsi. Esim. tällaisia muutoksia:

- uni kuntoon, kunnon yönunet joka yö 7-8 tuntia, kännykät, rasittava liikunta ym. pois ennen nukkumaanmenoa

- proteiinipitoinen aamupala

- JOKAISELLA aterialla kasviksia tai marjoja (tai hedelmiä, niitä max 2-3/pvä) vähintään pari kourallista ja mahdollisimman värikkäitä, siis usean värisiä > syö sateenkaari päivässä!

- jokaiselle aterialle proteiinia oman kämmenen kokoinen annos

- prosessoidut ruoat pois, tilalle puhdasta ruokaa

- lisää arkiaktiivisuutta: kävele, nouse portaat hissin sijasta, siivoa, tee pihatöitä, ulkoile lasten kanssa jne. 

- rasittava lihaskuntotreeni mukaan elämään, ei niin että heti 4 salia viikossa vaan lähtötason mukaan, pikkuhiljaa treeniä ja rasittavuutta lisäten > lihas kuluttaa enemmän kuin läski, voit syödä enemmän =)

Tässä vinkkejä näin alkuun. Tsemppiä!

Vierailija
19/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä on ruuan sisältö, vasta sen jälkeen määrä.

Vierailija
20/22 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lukenut monta kertaa kirjan " Ranskattaten ruokavuosi". Siinä tietysti ruokavuosi on erilainen kuin Suomessa. Mutta pääpiirteittäin ohje on " Syö pieniä annoksia, Suosi kauden hedelmiä ja vihanneksia, juo vettä runsaasti, nauti viinistä, kävele enemmän ja juo runsaasti vettä".

Ja nyt vasta tuntuu, että olen sisäistänyt kirjan opit. Ehkä tämä vastaisi "välimerellistä dieettiä", mutta olen viehättynyt tähän ja uskon tämän ruokavaliomuutoksen olevan minulle hyväksi ja helpoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä