Haaveilen kolmannesta, ei vaan voi.. :(
Meillä on kaks pikkusta poikaa; 5 kk ja 1,5- vuotias.
Mää oon kai jääny koukkuun raskaana olemisesta. On jo ennen kakkosen syntymää ollu kaipuu kolmanteen ja miehen kanssa oltiin valmiita siihen, mutta todellisuus ei kestä;
olis talossa remonttia, kaks turvaistuinta pienessä autossa, miten jaksaa käydä kolmen lapsen kanssa kaupassa tai neuvolassa? On muutenkin ihanaa tavallaan kun kroppa palautuu ja laihtuu. Koitan tsempata ja opetella syömään jatkossakin terveellisesti ettei jää puolitiehen..
Palaan töihin kesällä kun äitiysloma loppuu. Suunnitelma on valmiina; lapsi koitetaan saada tossa " parin vuoden kuluttua" . Riippuen siitä miten helposti tai vaikeasti töissä oleminen sujuu, vaivaako lapsien hoitoon vieminen liikaa jne, koska kerkeehän sitä oleen raskausajallakin kotona ja tienaamaan hiukan..
Esikoinen on ihan kiva viedä tarhaan, mutta harmittaa ton vauvan vieminen.
Mutta pakko on vietävä ja mentävä töihin.. Kodinhoidontuella ei makseta lainoja ja remontteja.
Inhottavaa kun jossain tuolla pääkopassa on semmonen pieni ujellus! Näin yks yö unta että pieni tyttö käveli sängyn viereen, sillä oli keltanen mekko ja hattu ja käsissä matkalaukku ja se heilutti mulle.
Tekee pahaa..
Kommentit (9)
Minulla vähän sama tilanne, eli kotona on maailman kaikkeuden ihanimmat pojat 4v 11kk ja 9kk, mutta kolmas olisi haaveissa. Vaikka tämän kuopuksen vauva-aika on ollut tosi raskasta. Sen lisäksi ensi keväänä haen opiskelemaan alaa, josta olen haaveilltu jo kauan ja isompi asunto pitäisi löytää. Mikään nosita syistä ei poista sitä, että tahdon kolmannen vaikka heti...Miehen kanssa ollaan sovittu, että todennäkööisesti kesällä 2007 aloitetaan yritys tai siitä vuoden päästä, ei vaan jaksa odottaa.
Mareila+Pojat 4v11kk ja 9kk
Kyllähän mää sut muistan! Tosi kiva että sää oot tälläsessä samassa ansassa! :))
No en tiiä onko noi raha-asiat syy vai sopivan kuulonen syy ettei ny viälä.. Jos miehelle ehdottaisin et josko nyt kuitenkin sen kolmosen tekis niin ei se varmaan vastustelis. Samaten jos tulis vahinkona tärppi niin sais kasvaa.
Kolmas olis ihana, mutta kun ei oo ihan niin varma niin varmaan kannattaa oottaa.. Ainakin kuukausi??
Me tosiaan puhuttiin, että kakkosen ja kolmosen välillä vois olla sitten vähän pidempi ikäero ja nyt me ollaan ihan sitä mieltä, että 10 kk ois sellanen ihan riittävän pitkä ikäero :))
Tervetuloa Kolibrien pinoon haaveilemaan jos kiinnostaa muiden samankaltaisten seura/ajatukset/huolet/murheet ja haaveet!
meitä kolmannesta haaveilevia on vino pino ja mukaan ilmottautuu lisää koko ajan!
Kolibrien pino on siis kolmannesta haaveileville/yrittäville ja miksei myöskin jo plussanneille.
Muistan myös sinut, ehkäpä sinäkin minut :)
Mutta kumminkin..
Kolmas lapsi on aina se " suurin" kynnys koska kaksi on jotenkin se tavallisin määrä. Meillä pojat olivat vuosi sitten 9kk ja 3v3kk.. annettiin (tavallaan) vauvalle mahdollisuus tulla. Suuri päätös ja annettiin luonnon päättää siitä!
No vauva sai alkunsa..
..ja syntyi marraskuun lopussa pieni tytöntyllerö! Olen onnellinen että annettiin mahdollisuus tälle vauvalle syntyä.
Tee niin ku parhaalta tuntuu :)
-Anu, pojat ja tyttö 14vko
Mun mielestä suurin kynnys on neljännen lapsen kohdalla useimmin!Sit tulee vastaan isomman auton hankkiminen ym. Semmoset isot rahakysymykset. Kovasti neljännestä haaveilen, mut mies ei innostu tosta auton hankkimisesta ym.
Onnea vaan haaveiluun ja toivottavasti hyvin menee.
Jokainen lapsi on pieni ihme!
me taas ollaan koko ajan haaveiltu neljästä eikä autoa vielä edes ole. Ostetaan ehkä sitten tila-auto, jos/kun kolmas lapsi saapuu. Ja siihen sitten sopii se nelonenkin. Ja miksei viideskin :)
Meillä taas oli tarkoitus pitää väliä kolmosella ja nelosella. Mutta kolmas kun oli noin 8kk ajateltiin antaa luvan tulla nelosenkin. Vaikka kolmosen kun tein, olin varma, että tämä on se viimeinen. Se neljäs olis vaan se haave vauva. Meillä vanhin on ekaluokalla, keskimmäinen 2v8kk ja nuorin 1v5kk. Pienimmillä on ikäeroa noin 1v3kk. Tulokkaalle ja kuopukselle tulee noin 1v 6kk.
En kiellä eikö raskasta ole ollut, varsinkin kun meillä on edelleen pieni muotoista remonttia. Talo laajennettiin kesällä, ja lisä laajennos on parin kolmen vuoden päästä ajankohtainen. Raha tuppaa olemaan tiukalla, mutta mies on vakituisessa työssä. Lainat, laskut ollaan saatu maksettua, eikä ruokaa ole puuttunut pöydästä.
Tässä lapsen suunnittelu hommissa me taas ajateltiin niin päin, että pienellä ikäerolla, mikäli mahdollista. Nyt olen sitten taas kotona seuraavat kolme/neljä vuotta. Ei ole oikein houkutellut ajatus, että pitäs lähteä raahaamaan kahta pientä hoitoon. Saatikka sitten kolmea. Jossakin vaiheessahan se on sitten edessä, mutta ovatpahan omatoimisempia, kun ovat vähän isompia.
Suurin hankinta oli (kuten edellinenkin mainitsi) auton vaihto. Sekin saatiin sitten hoidettua, ja jos siltä joskus tuntuu, niin mahtuis se viideskin sitten :o)
Tässäpä sulle vähän mietteitä. Ja siitä neuvolassa/kaupassa käynnistä mainitsit. Neuolassa mulle sanottiin, kun kolmatta odotin, että on täällä käsiä ja apuja, kun tulen pienten kanssa neuvolakäynnillle. Kaupassa käynnit ei ole tehnyt tiukkaa, kun ne on hoidettu miehen kanssa porukalla. Hulinaa kyllä riittää, sitä en kiellä.
Että näin meillä.
Aurinkoista kevättä
S@ga rv 30 & tenavat
muistatko minua?
Meillä lapset 1 v 8 kk ja 2 kk ja kolmannesta myös haaveillaan. Oli kyllä tarkoitus odotella vähän pidempäänkin, mutta täällä sitä taas ollaan.
Olisko noita raha-asioita mahdollista ratkaista mitenkään? Me ollaan vuoroteltu kotona miehen kanssa ja itse menen myös kesällä töihin. Saas nähdä, koska koti sitten taas kutsuu :)
Mutta, tsemppiä teille. Toivottavasti saatte asiat jotenkin sumplittua. Mun mielestä lapset ja raha ei liity mitenkään toisiinsa, vaikka valitettavasti se välillä niin vaan tuppaa olemaan.