Bumbo vs. unipussi
Lahjaa olen siis ostamassa, joten sen takia kummallinen vastakkainasettelu :).
Itselläni on kaksi lasta ja kokemusta ei ole kummastakaan kapistuksesta. Nyt olen kuitenkin ostamassa siskon vauvalle ristiäislahjaa ja nämä vaihtoehdot houkuttelisivat " uutuudellaan" . Lisäksi oman kokemuksen kautta voisin kuvitella, että näille olisi hyvinkin käyttöä (harkitsen hankintaa myös omalle 3-kuukautiselle vauvalleni).
Unipussi: http://www.kultapieni.com/uni.php#angel
Bumbo: http://www.nuppuliina.fi/cat/product_details.php?p=4
Kumman valitsisitte ja miksi? Toki kokemukset vaan toisesta kiinnostaa myös. Unipussin osalta Noukies-merkki kiinnostaa ihan ulkonäkösyistä. 70-senttinen tosin tuntuu aika lyhytikäiseltä ja suurempi taas valtavan kokoiselta pienelle vauvalle.
Suuri kiitos kommenteista jo etukäteen!
t. Jogu
Kommentit (7)
Kiitos Hillariina kommenteista! Tuota Tontonia minäkin ajattelin. Tytölle toki toi Lola olisi kaunein, mutta jatkokäyttöä ajatellen toi Tontonin väritys on varmasti paras.
Jos viitsit vielä kirjoittaa pari riviä tuon Tontonin avaamisesta. Kuvasta päätellen siinä on ylhäällä nepparit. Alhaalla ilmeisesti vetoketju? Saako pussin kokonaan auki eli vauvan aseteltua " alustalle" ja sitten vasta kiinnittää pussi kiinni?
meillä bumbo ja on kyllä käytännöllinen, tyttö viihtyy siinä pitkän aikaa " lueskellen" lehtiä ja ihmetellen maailman menoa! melko kallis se kyllä oli mutta hintansa väärti!
Kyllä se avautuu ihan koko matkaltaan. Vetoketju suljetaan ylhäältä alaspäin (päinvastoin kuin tavallisesti). Eli unipussi avataan ja vauva siihen päälle ja vetskari kiinni. Siinä ylhäällä on nappi ja alhaalla tarranauhapalat pitämässä suojaläppää kiinni.
eli meiltä löytyy mollavauvan unipussi, joka on ollut tosi hyvä, hinta vain 26¿. Pitkä vetoketju sivulla ja nepparit olkapäällä. Hihaton ja fleecekangasta.
Bumbosta meillä ei vielä ole kokemusta. Ostettiin se jo kyllä pari kuukautta sitten. Ohjeissa lukee että yli 3kk, mutta vauvan on osattava pitää todella tukevasti päätä ennen kuin siihen voi laittaa. Meidän neiti nyt 5kk ja vasta nyt osaa istua siinä hetken. Mut ei kyllä oikein viihdy siinä. Ja väri vaihtoehdot oli kyl ihan hirveitä! Se oli meillä semmonen heräteostos...
Joten suosittelen kyl sitä unipussia!
Hienoa, että Laura75:lla oli molemmista kokemusta. Mä luulen myös, että kallistun unipussin ostoon. Onhan se muutenkin paljon suloisempi ristiäislahja pienelle tytölle verrattuna siihen Bumboon ;-D. Täytyy käydä testaamassa sitä Bumboa liikkeessä muutaman kuukauden kuluttua, josko sen hankkisi meille kotiin.
Unipussin ajattelin hankkia myös meidän tytölle, sillä esikoisella on ollut ainakin aina ongelmana, että ei pysy millään peiton alla. Vielä nyt 2-vuotiaanakin herää lähes poikkeuksetta peiton päältä ;-).
t. Jogu
Tyttö nyt 6kk:ta ja viihtyy siinä todella hyvin kun ei vielä kunnolla itse istu. Paremmin viihtyy kuin tavallisessa sitterissä. Saa äitikin tehdä kotitöitä kunnolla kun tyttö istuu bumbossa ja seurailee maailman menoa.
Yleensä ollaan laitettu lelulaatikko viereen josta tyttö sitten nostelee leluja ja kun laatikko on tyhjä pyytää taas sen täyttämään:) Ja ollaan käytetty bumboa myös " syöttötuolina" kun tavallisessa syöttötuolissa se istuminen ei vielä onnistu. Ja ulos lähtiessä olen tytön laittanut bumboon odottamaan kunnes olen itse saanut ulkovaatteet päälle.
Ja bumbo ainakin on pitkäikäinen...tuttavan lapsi on nyt vajaan vuoden ikäinen ja tykkää edelleenkin istua bumbossa ja rienmua tuo paljon tytölle myös se kun on jo oppinut itse pääsemään bumbosta pois ja taas takaisin siihen istumaan:)
Meidän 3kk-neidillä on käytössä tuo Noukies Tonton. Se on minusta tosi ihana. On nätti ja pehmoinen, ja mielestäni helpottaa tytön nukahtamista (erityisesti yösyötöillä). 70cm-koko on ollut meillä käytössä nelisen viikkoa ja menee varmasta vielä pitkään. Se on siis minusta tosi reilun kokoinen. Tosin tyttäremme on nyt " vasta" 57cm. Kesäaikaan tämä Noukies on varmaan liian paksu. Ja on muuten pysynyt hyvänä useista pesuista huolimatta.
Voin siis suositella! Bubbosta minäkin luen mielelläni kokemuksia. Minusta se näyttää inhan muoviselta...