Otin fellow financelta kymppitonnin lainan
Kyl vähän jännittää et mihin käteni lykkäsin. Onko muilla kokemuksia kyseisestä firmasta? Joku kuitenkin kysyy, niin normipankit ei myöntäny euroakaan.
Kommentit (33)
Varmaan itse tiedät, millä ehdoilla lainan otit ja mitä se maksaa. Tuskin noissa putiikeissa mitään eroa on, jos maksat takaisin ajallaan...
Onneksi olkoon olet hypännyt suohon
Saiskos noihin haukkumisiin jotain perusteluja?
Minä olen lainannut nuo rahat sinulle. Fellow finance on tällainen uber tyylinen lainausmuoto. Rahat lainataan toisilta yksityishenkilöiltä.
Ei minusta eroa mitenkään merkittävästi pankin käyttöluotosta. Korot ovat samaa luokkaa. Kannattaa maksaa ajoissa, myöhästymisestä rokotetaan lisää rahaa.
Fellow finance on pärjännyt huonosti markkinoilla = vähän asiakkaita. Vaikea saada rahoja edelleen lainattua. En suosittele sijoittajille.
Paljonkos tuommoisessa kymppitonnin lainassa on korko & järjestelykulut?
mihin otit lainan?mitä maksat korkoa, seonkovempi kuin pankin.fellowvoi myydä lainan eteenpäin esim ikäville tahoille.Lainan saa aina maksaa takaisin etukäteen.Jos ei ole välttämätön laina ja kaduttaa niin voit maksaa lainan pois
Vierailija kirjoitti:
mihin otit lainan?mitä maksat korkoa, seonkovempi kuin pankin.fellowvoi myydä lainan eteenpäin esim ikäville tahoille.Lainan saa aina maksaa takaisin etukäteen.Jos ei ole välttämätön laina ja kaduttaa niin voit maksaa lainan pois
Kyseessä on yksityishenkilöltä yksityishenkilölle tehty laina eikä sitä voi käsittääkseni myydä eteenpäin ilman molempien suostumusta. Kuitenkin mikäli lainanmaksu on yli jonkun rajan myöhässä (30 pv ?) se myydään perintätoimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lainannut nuo rahat sinulle. Fellow finance on tällainen uber tyylinen lainausmuoto. Rahat lainataan toisilta yksityishenkilöiltä.
Ei minusta eroa mitenkään merkittävästi pankin käyttöluotosta. Korot ovat samaa luokkaa. Kannattaa maksaa ajoissa, myöhästymisestä rokotetaan lisää rahaa.
Fellow finance on pärjännyt huonosti markkinoilla = vähän asiakkaita. Vaikea saada rahoja edelleen lainattua. En suosittele sijoittajille.
No nyt myönnän, etten ole allekirjoittanut vielä mitään, mut siis kaikki olisi valmista. Katsoin että tuossa olisi matalimmat korot, mut joku pään sisällä estää allekirjoittamasta lainaa. Eli veikkaat, että sijoittajille huono, mut lainanottajalle ihan ok?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt myönnän, etten ole allekirjoittanut vielä mitään, mut siis kaikki olisi valmista. Katsoin että tuossa olisi matalimmat korot, mut joku pään sisällä estää allekirjoittamasta lainaa. Eli veikkaat, että sijoittajille huono, mut lainanottajalle ihan ok?
Ap
On sinulle ihan sama kuin ottaisit pankista käyttöluottoa. Korko on kova, mutta summa on pieni. Ei ole yhtään enempää riskiä, kuin jos lainaisit pankista. Todennäköisesti vähemmän vaivaa ja kiusallisia kysymyksiä.
Maailmalla kilpailu noissa on koventunut ja korot tulevat varmaankin laskemaan Suomessakin. Sijoittajalle FF on ollut huono, koska sijoitetut rahat eivät kierrä tehokkaasti. Iso osa makaa tuottamattomana tilillä (ainakin minun tapauksessa). Noita firmoja on sitten aika paljon.
Kilpailu voi johtaa tietysti siihen, että lainaa saa liian helposti ja tulee paljon luottotappioita.
Itse olen myös ottanut vertaislainaa Fellow Financen kautta ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen lainani korkoihin ja kuluihin. Riippuu toki maksukyvystä mutta itse sain tuolta lainan yhtä edullisesti kuin olisin saanut sen omasta pankistani.
Vertaislainalla hyöydytän vielä jotain yksityistä sijoittajaa enkä riistokapitalistisia pankkeja.
Sain 15000 lainaa FF ja olen tosi tyytyväinen. Jouduin aika paljon kilpailuttaa tätä summaa sen jälkeen kun Norwegian on kusettanut niin, että olisin joutunut tästä summasta maksamaan 54 000 takaisin. Siis onko se edes laillista??? FF kautta sain maksettua roisto Norwegianin lainaan pois. Ihan ok kokonaisuudessa maksettava summa.
Vierailija kirjoitti:
Ääliö.
Sinä haukut ihmistä ääliöksi yhden aloituksen perusteella? Kiusasitko koulussakin muita?
Nou hätä. Otat sit vaan jostain toisesta firmasta taas vipin, jolla maksat edellisen pois. Mihin muuten käytät kymppitonnin? Biletoppeihin ja sellaseen?
Ihmettelen että miten henkilöllä, jolla ei ole varaa kymppitonnin ostokseen, on varaa 15 tonnia (tai jotain) maksavaan lainaan. Velaksi kaikki on kalliimpaa.
On tää hämmentävää, velkaa vaan ja huolettomasti. Samaa ihmettelen kuin 16. Mihin aloittaja tarvitsee kymppitonnin kulutusluottoa? Mistä näitä hölmöläisiä riittää?
Kauheat korot ja tolinhoitomaksu. Selkeä paikka kirjautumiselle puuttuu, tänään en löytänyt... Tilinhoiromaksu 10-€, sillä lisää rosvousta.
Itse otin FF:ltä lainan ja annoin sen eteenpäin. Eli itse kannan luottotappioriskin ja nostan korkeampaa prosenttuaalista tuottoa joltakin joka ei ole "luokiteltu niin luotettavaksi", mutta uskon että win win. Toki kannan riskin palkallani. Perus pankit kun on itsellenikin olleet nuiveita antamaan rahaa mihinkään oikeisiin investointeihin kohtuullisilla ehdoilla (sijoitustoiminta, investointi asunnon perusparantamiseen). Fossiilipankit kun haluaa vaan että "nosta kortin luotto rajaa/laita asunto pantiksi ja näe 1kk työ sen eteen/ei vaan rahaa tipu", eli suosittelen nykyaikaista lainamuotoa. Eli referoituna: olen sekä lainannut että sijoittanut, ja molemmat toimii erinomaisesti. Jos jotakin pahaa pitää sanoa, niin verkkosivu on tökkinyt... mikä toki voi johtua myöskin tietokoneestani.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että miten henkilöllä, jolla ei ole varaa kymppitonnin ostokseen, on varaa 15 tonnia (tai jotain) maksavaan lainaan. Velaksi kaikki on kalliimpaa.
Yleensä laiaa otetaan juuri siksi, että haluaa maksaa isot ostot erissä pikkuhiljaa. Ei monella ihmisellä ole varaa ostaa yhtäkkiä 10k autoa, toisinkuin ostaa kyseinen auto lainalla, vaikka se tuleekin kalliimmaksi. Jos perusasiat yhteiskunnasta on noin hukassa, niin ei ehkä kannata tulla tänne pätemään.
Turhapa sitä enää on itkeä, kun on jo paskat housuissa.