Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö cv:hen merkitä myös työttömyys työsuhteiden välissä/ennen niitä?

Vierailija
29.07.2016 |

Ja jos pitää riittääkö että kirjoittaa siihen "työtön " vaikka ajalla 1.2.2015-1.6.2016 ja sit uusi työsuhde vaikka ajalle 2.6.2016-1.9.2016 ja taas työsuhde päättyy ja on työttömänä 2.9.2016 alkaen.
Vai riittääkö että merkitsee pelkästään ne työpaikat? Kun kyllähän tyhmäkin tajuaa että jos cv:ssä on aukkoja niin ihminen on todennäköisesti ollut työttömänä ellei ole ollut opiskelemassa (joka näkyisi cv:n opinnot osiossa) ja kyllähän moni varmasti mainitsee oman tilanteen (työttömyyden) jo hakemukessa?

Kysyn siksi kun viime aikoina on tullut paljon työpaikkailmoituksia vastaan joissa pitää olla aukoton cv eli merkitä myös ne työttömyysjaksot siihen :/ menee koko ajan monimutkaisemmaksi tämä töiden haku.. Suoraan sanottuna ei edes tee mieli hakea töitä kun tuntuu että mikään ei riitä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymähdin kun luin tämän osion  "Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen ja kansainvälisen työympäristön, mukavan työilmapiirin sekä kilpailukykyisen palkan 10,44€/h + lisät. "

Joo-o no jos haet tuota työtä niin laitat ne työttömyyjaksot siihen. Toki cv menee monimutkaisen näköiseksi jos on monia työttömyysjaksoja mut ite ne pyyti niitä.

Vierailija
22/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lentokonesiivoojan paikka on tähän mennessä ainoa, johon olen nähnyt haluttavan aukotonta cv:tä. Ne hakee suht usein uusia työntekijöitä, aikaisemmin kesällä ne haki päivävuorolaisia. Hetken mietin hakemista, mutta jätin väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän näyttää yleinen tapa olevan se, että ainakin asiantuntijat/päälliköt perustaa työttömyden alkaessa oman firman, joka tarjoaa esim. oman alan konsulttipalveluita. Sitten voi CV:ssä sanoa olleensa sen ajan yrittäjä tai toimitusjohtaja, vaikka todellisuudessa firman liikevaihto on 0 ja henkilö on ihan aikuisten oikeesti ollut työtön.

Vierailija
24/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lentokonesiivoojan paikka on tähän mennessä ainoa, johon olen nähnyt haluttavan aukotonta cv:tä. Ne hakee suht usein uusia työntekijöitä, aikaisemmin kesällä ne haki päivävuorolaisia. Hetken mietin hakemista, mutta jätin väliin. 

Itse innostuin googettelemaan ja löysin pari työpaikkaa joissa pitää olla aukoton cv viimeisen 2-3v ajalta ja hakemukset jotka ovat puutteellisia siltä osin jäävät käsittelemättä eli pitkäaikaistyötön ei voi hakea töitä.. Ja samaan aikaan suomessa itketään työvoimapulaa :D onko tuo mikään ihmekään ettei työnhakijoita "ole" kun pitkään työttömänä olleen  hakemusta ei edes noteerata mitenkään.. Noissa ei sentään vaadittu työttömyysajan laittamista.

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/henkilokohtaisia-avustaja-espooseen-…

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/henkilokohtaisia-avustaja-vantaalle-…

Vierailija
25/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan paljon hakijoita tohon työpaikkaan? Jatkuvasti haku päällä noilla

Vierailija
26/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siivoojaksikaan ei enää pääse ilman mittavas työkokemusta ja aukotonta työhistoriaa?! Mun toivo tulevaisuudessa saada mitään töitä taitaa olla turha.

Luitkohan sinä ollenkaan tuota ilmoitusta? Siinähän sanottiin nimenomaan, ettei kokemusta alalta tarivta. 

Nyt vähän medialukutaitoa. Hakemus painottaa turvallisuusnäköhtia. Aukottomuus tarkoittaa sitä, että hakijan on kerrottava, mitä on tehnyt ja missä ollut - tämän takia aukkoja ei saa olla. Aukottoman CV ei tarkoita sitä, että työttömiä ei hyväksytä vaan työttömyysjaksot on merkittävä. 

Turvallisuudenkin kannalta tämä toki voi olla ylimitoitettu - kuinka todennäköistä on, että aukko CV:ssä tarkoittaa ISIS:n koulutusleiriä Syyriassa - mutta jos nämä aukot pitää merkitä, niin ei tämän kai pitäisi olla suuri ongelma?

Yleisesti - työttömyysjaksoja ei merkitä, mutta työnhakudokumentit toimitetaan siinä muodossa kuin ne on pyydetty. 

Vierailija
27/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siivoojaksikaan ei enää pääse ilman mittavas työkokemusta ja aukotonta työhistoriaa?! Mun toivo tulevaisuudessa saada mitään töitä taitaa olla turha.

Luitkohan sinä ollenkaan tuota ilmoitusta? Siinähän sanottiin nimenomaan, ettei kokemusta alalta tarivta. 

Nyt vähän medialukutaitoa. Hakemus painottaa turvallisuusnäköhtia. Aukottomuus tarkoittaa sitä, että hakijan on kerrottava, mitä on tehnyt ja missä ollut - tämän takia aukkoja ei saa olla. Aukottoman CV ei tarkoita sitä, että työttömiä ei hyväksytä vaan työttömyysjaksot on merkittävä. 

Turvallisuudenkin kannalta tämä toki voi olla ylimitoitettu - kuinka todennäköistä on, että aukko CV:ssä tarkoittaa ISIS:n koulutusleiriä Syyriassa - mutta jos nämä aukot pitää merkitä, niin ei tämän kai pitäisi olla suuri ongelma?

Yleisesti - työttömyysjaksoja ei merkitä, mutta työnhakudokumentit toimitetaan siinä muodossa kuin ne on pyydetty. 

Hei, edelleen - edes AIRPRO:lle, jossa työskentelee siis turvatarkastajat ym. joista tehdään turvallisuustarkistus, ei tarvita aukotonta CV:tä vaan riittää ihan tavallinen. Miksi siis alihankintana työtä lentokentällä tekevä tarvitsee sellaisen?!

Vierailija
28/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, maassamme on alkamassa uusi aikakausi, jossa työtön nähdään täysin kakkosluokan kansalaisena, jota ei edes harkita työpaikkaan. Olemme menossa kohti amerikan mallia, jossa jokainen on vastuussa omasta selviämisestään. Työttömyysturvaahan on jo vähennetty. Kuka kelpaa tuollaiseen työpaikkaan? Opiskelija, jolla ei ole työttömyyttä? Maahanmuuttaja, joka tekee keikkaa siellä täällä? Akateeminen 1,5v vuotta työttömänä ollut? 

Vierailija
29/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:ssä kerrotaan ne asiat joista on hyötyä kyseisen työn saamisessa.

Kerran jätin kaiken työkokemuksen pois koska tiesin että työ annetaan nuorelle joka tarvii työkokemusta ja sain homman.

Vierailija
30/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, edelleen - edes AIRPRO:lle, jossa työskentelee siis turvatarkastajat ym. joista tehdään turvallisuustarkistus, ei tarvita aukotonta CV:tä vaan riittää ihan tavallinen. Miksi siis alihankintana työtä lentokentällä tekevä tarvitsee sellaisen?!

En tiedä miksi - eri yrityksillä on erilaiset ohjeistukset. Ja kuten mainitisin, vaatimus on ehkä hieman liitoiteltu. 

Mutta - missään ei ole sanottu, ettei työtön kelpaa vaan nimenomaan mainittu, ettei kokemusta tarvita. Näin ollen ilmoitusta ei pidä lukea väärin - työnahaussa on aika tärkeää ymmärtää, mitä haetaan ja miten hakemus on toimitettava. Se, onko kaikki vaatimukset järkeviä, on eri asia MUTTA sinä et voi hakea Sodexolle töihöin Airpon vaatimuksin. 

Vierailija
31/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi - eri yrityksillä on erilaiset ohjeistukset. Ja kuten mainitisin, vaatimus on ehkä hieman liitoiteltu. 

Mutta - missään ei ole sanottu, ettei työtön kelpaa vaan nimenomaan mainittu, ettei kokemusta tarvita. Näin ollen ilmoitusta ei pidä lukea väärin - työnahaussa on aika tärkeää ymmärtää, mitä haetaan ja miten hakemus on toimitettava. Se, onko kaikki vaatimukset järkeviä, on eri asia MUTTA sinä et voi hakea Sodexolle töihöin Airpon vaatimuksin. 

Kamalasti lätinää mutta et vastannut kysymyseeni vaikka lainasit viestiäni, eli Miksi siis alihankintana työtä lentokentällä tekevä tarvitsee sellaisen?! = aukottoman CV:n. Boldasin oikein jos nyt huomaisit kysymykseni paremmin.

Vierailija
32/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV:ssä kerrotaan ne asiat joista on hyötyä kyseisen työn saamisessa.

Kerran jätin kaiken työkokemuksen pois koska tiesin että työ annetaan nuorelle joka tarvii työkokemusta ja sain homman.

työnhaku on kyllä yhtä sirkusta sanon minä :P

Vierailija
33/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa työnhakijan kyykyttämistä, ihan kuin työttömänä olo ei olisi jo tarpeeksi nöyryyttävää

Vierailija
34/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalasti lätinää mutta et vastannut kysymyseeni vaikka lainasit viestiäni, eli Miksi siis alihankintana työtä lentokentällä tekevä tarvitsee sellaisen?! = aukottoman CV:n. Boldasin oikein jos nyt huomaisit kysymykseni paremmin.

Mikä sinua risoo - vastasinhan, etten tiedä. 

Se mihin vastasin alunperin oli se, ettei työpaikailmoitus rajaa työttämänä olleita pois - vaikka joku niin kuvitteli. 

Toinen asia on se, ettei työnhaunkannalta ole oleellista, miksi dokumentit vaaditaan tietyssä muodossa - vaan se, että ne toimitetaan oikeassa muodssa. Mikä vastaa ap:n kysymykseen. 

Ja syy, miksi vastaan sinulle "lätisten" on se, että sun on turha huudella toisen firman rekrykäytänteistä - nämä kun eivät ole relevantteja ap:n ongelman kannalta. 

Jos taas halutaan keskustella siitä, miksi turvanormit poikkeaa eri yrityksissä tilanne on tonen- ero tulee varmaan siitä, että Sodexo on ranskalainen ja siellä on vähän tapahtunut viime aikoina. Konsernilla saattaa olla globaaliohjeistus - vaikka tämä aiheuttaisi nimettömälle Airpro av-mammalle pätemisen tarvetta. 

Vierailija
35/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukoton CV:hän tarkoittaa sitä, että joka hetkestä on kerrottu, mitä silloin on tehty. Eli ei jätetä väliin vuotta, josta ei mainita lainkaan, mitä silloin on tehty. Se ei automaattisesti tarkoita, että joku työttömyysjakso olisi este työnsaannille.

Vierailija
36/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:ssä ei kannata mainita mitään, mikä voisi olla työpaikan saannin kannalta haitallista. Ei työttömyysjaksoja, ei työsuhteita, jotka on syystä taikka toisesta purettu koeajalla, ei lyhyitä työsuhteita, jotka ovat päättyneet irtisanomiseen jne. CV:tä kirjoittaessa kannattaa miettiä, millaisen CV:n haluaisit itse työnantajana nähdä. Vaikka itse tietäisit, että syy koeaikapurkuun on ollut naurettava, työnantajalla ei ole lukuisien hakemuksien joukossa aikaa pohtia, onko työsuhteesi purettu mistäkin syystä, vaan hän näkee vain työsuhteen purun. CV:ssä ei myöskään kannata alkaa selittelemään, että olin tuolloin ja tuolloin työttömänä, koska elämässä oli hankalaa aikaa tai sairastelin paljon, sillä työnantaja näkee sinut mahdollisesti hankalana työntekijänä tai paljon sairastelevana. Ja se ei ole firman etu. Kertomatta jättäminen ei ole valehtelemista. Haastattelussa sinulla on aikaa selittää itsesi paremmin. Niin rumaa kuin se olisikin, raha puhuu. Tietysti CV:ssä oleva "aukko" esimerkiksi vanhempainvapaan ajalta kannattaa mainita.

Itse olen nähnyt yhden CV:n, jossa työnhakija selitti, ettei hänen määräaikaista sopimustaan jatkettu, sillä firma palkkasi häntä kokeneemman ja nopeamman työntekijän. Rehellisyys maan perii, mutta työttömäksi jäät..

Vierailija
37/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV:ssä ei kannata mainita mitään, mikä voisi olla työpaikan saannin kannalta haitallista. Ei työttömyysjaksoja, ei työsuhteita, jotka on syystä taikka toisesta purettu koeajalla, ei lyhyitä työsuhteita, jotka ovat päättyneet irtisanomiseen jne. CV:tä kirjoittaessa kannattaa miettiä, millaisen CV:n haluaisit itse työnantajana nähdä. Vaikka itse tietäisit, että syy koeaikapurkuun on ollut naurettava, työnantajalla ei ole lukuisien hakemuksien joukossa aikaa pohtia, onko työsuhteesi purettu mistäkin syystä, vaan hän näkee vain työsuhteen purun. CV:ssä ei myöskään kannata alkaa selittelemään, että olin tuolloin ja tuolloin työttömänä, koska elämässä oli hankalaa aikaa tai sairastelin paljon, sillä työnantaja näkee sinut mahdollisesti hankalana työntekijänä tai paljon sairastelevana. Ja se ei ole firman etu. Kertomatta jättäminen ei ole valehtelemista. Haastattelussa sinulla on aikaa selittää itsesi paremmin. Niin rumaa kuin se olisikin, raha puhuu. Tietysti CV:ssä oleva "aukko" esimerkiksi vanhempainvapaan ajalta kannattaa mainita.

Itse olen nähnyt yhden CV:n, jossa työnhakija selitti, ettei hänen määräaikaista sopimustaan jatkettu, sillä firma palkkasi häntä kokeneemman ja nopeamman työntekijän. Rehellisyys maan perii, mutta työttömäksi jäät..

Luitkohan koko ketjun ja katsoitko sen ap:n laittaman linkin rekryilmoon? Siellä nimenomaan pyydetään aukoton CV ja pyydetään listaamaan myös mahdolliset työttömyysajanjaksot.

Vierailija
38/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä on työnhakudokumentit? Eikö riitä jos kirjoittaa cv:hen olleensa työtön, vai pitääkö työkkärin kanssa alkaa tappelemaan joistakin papereista/dokumenteista :o menee aikamoiseks kyttäämiseks ellei jopa simputtamiseksi jos pitää kirjallinen selvitys hakea työkkäristä .. entä jos on ollut piilotyötön vaikka soskun tukien varassa tai kotiäitinä, millä he todistaa olleensa työttömänä eivätkä millään terroristikoulutusleirillä?

Vierailija
39/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on todella hyviä neuvoja mutta eivät auta ap:ta koska työpaikka jota aikoo (?) hakea on sellainen että siinä vaaditaan myös työttömyysaikojen ilmoittaminen ja se on aika harvinaista

Vierailija
40/43 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän