Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakotitalon rakennuskustannuksista tietävät hoi

Vierailija
29.07.2016 |

Paljonko maksaa suurinpiirtein rakentaa (pohjatöineen tasaiselle, kuivalle tontille) 140m2 omakotitalo ja 45m2 autotalli/varastorakennus? Oletetaan, että kyseessä olisi elementtitalo, missä itse tekisi kuitenkin kaiken mahdollisen...

Ja tarkennuksena vielä... Emme ole alkamassa rakentamaan, mutta harkitsemme tällaisen talon ostoa (muutaman vuoden ikäinen) ja koetamme miettiä tuota talon myyntihintaa... Kuinka realistinen se on. Toki hintaan vaikuttaa sijainti, sijainti ja sijainti 😂 Minkä lisäksi talo on omalla tontilla, eikä sisustusratkaisut ole halvimmasta päästä... Eli kaikki vaikuttaa tottakai hintaan...

Te rakentamisesta tietävät... Pystyykö näillä tiedoin antamaan mitään hintahaarukkaa, minkä verran tällaisen talon rakentaminen mahtaisi maksaa? Ja mielenkiintoista olisi vielä kuulla paljonko tällainen talo tulisi maksamaan jos rakennuttaisi täysin avaimet käteen periaatteella ja vastaavasti kaiken mahdollisen itse tehden.

Kiitos jos joku osaisi antaa vähän suuntaviivoja!!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suunnilleen tuon kokoinen betonielementtitalo+autotalli-varasto n. 370te ilman tonttia. Tuon lisäksi piha+terassit n. 20te. Pks.

Vierailija
22/28 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suunnilleen tuon kokoinen betonielementtitalo+autotalli-varasto n. 370te ilman tonttia. Tuon lisäksi piha+terassit n. 20te. Pks.

Niin ja tehtiin sisätyöt ja piha suurimmaksi osaksi itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

320 000

Vierailija
24/28 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19: Eihän lainan määrä kerro talon rakennushintaa. Paljonko teillä oli omaa rahaa siihen päälle?

Omaa rahaa ei ollut. Muutakuin ne muutamat tapetit, laatat ja huonekalut maksettiin palkkatuloista, ehkä myös muutama maalipurkki. Vanha talomme oli lainan vakuutena, ei myyty sitä heti.

Vierailija
25/28 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on se 200-500 tuhatta. Sille välille osuu 90% varmuudella. Yhtään tarkemmin ei voi kohdetta tuntematta kukaan arvioida.

Kyllä se tallin kanssa tiukkaa tekee, mutta on mahdollista itse tehden päästä alle 200 tuhannen.

Vierailija
26/28 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaaleissa voi pihistää, mutta työmiesten palkoissa ei.

Kylppärin-saunan kalusteet ynnä muut tykötarpeet maksoivat 4000e, mutta kokonaiskustannus oli 12 000e, koska itse ei tehty muuta, kuin hajotettiin ja vietiin vanha pois.

Vierailija
27/28 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu raksamies pystytti n.100m2 yksikerroksisen puisen elementtitalon avaimet käteen periaatteella. Sijainti peräpuska 100km Tampereelta. Kaikki matskut ok mutta karvalakkimallia koko talo ja talo mm

Suorakulmio niin edullinen malli.

200 000e.

Huomioikaa että muuttotappiokunta eli saivat hyvät diilit kyllä. Tontti oli myös kunnan puolesta valmis ja mm.liittymät valmiina

Tontti oli n 10t ja en tiedä oliko tuossa 200000e mukana.

Vierailija
28/28 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäystä vielä että kuvailemanne talo ja at noilla neliöillä itse tehtynä n.200 000-250 000. Pohjatiedot ovat aika huonot.

Avaimet käteen n.250-350t.350t lähempänä totuutta.