Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te, joilla kakkostyypin diabetes

Vierailija
29.07.2016 |

Mistä aloitte epäillä, että teille on sairaus puhjennut?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidilläni on. Häntä janotti, oli tosi väsynyt ja ärtyisä. Ramppasi myös jatkuvasti pissalla. Hän on ollut aina vähän tukeva mutta alkoi laihtumaan nopeaan tahtiin.

Vierailija
2/8 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut epäillä mistään, vaan diabetes löytyi ihan sattumalta. Minulla oli paljon vakavampia sairauksia, joiden takia olin väsynyt ja huonovointinen (mm. keuhkoveritulppa) eikä tk-lääkäri osannut sanoa, mikä minulla oli, joten hän otatti varmuuden vuoksi kaikenlaisia kokeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana tuli raskausdiabetes ja kontrollikäynnillä todettiin että paastoarvo oli juuri rajoilla ja kahden tunnin arvo selvästi koholla. Siitä se sitten lähti. Ei kuulemma ole vielä kakkostyypin diabetes mutta kohta on jos en tee asialle mitään. 30 kiloa on ylipainoa, terkan mukaan ei lähde koskaan ja kymmenen kilonkin pudotus on vuosien urakka. "Katsotaan sitten ensi vuonna oletko saanut sen viisi kiloa laihdutettua". Kiva terkka.

Mitään oireita ei sen kummemmin ole, aina olen juonut paljon vettä eikä vessakäynneissä ole muutosta. Väsynytkin olen koko ajan vauvan myötä.

Vierailija
4/8 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin epäillä, koska olin sairaalloisen lihava tuolloin, ja aina syönnin jälkeen minulle tuli hirveä väsymys, usein nukahdinkin, kun verensokeri nousi liian korkeaksi. Nykyisin olen laihduttanut ja diabeteskin pysyy kunnossa ihan normaalilla ruokavaliolla toistaiseksi, välillä oli tablettilääkitys. Kotimittareita on helposti saatavilla ja sokerirasituskin kertoo, mikä tilanne, kannattaa selvittää asia.

Vierailija
5/8 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita kotimittareita saisi hankittua?

Vierailija
6/8 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveystarkastuksessa löytyi. Lyhyessä ajassa puhjennut ja lääkäri meinasi että stressi oli osasyy perinntötekijöiden lisäksi. Laihdutin heti 25 kg ja nyt en tarvitse lääkkeitä käyttää.

Vierailija
7/8 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskausaikana tuli raskausdiabetes ja kontrollikäynnillä todettiin että paastoarvo oli juuri rajoilla ja kahden tunnin arvo selvästi koholla. Siitä se sitten lähti. Ei kuulemma ole vielä kakkostyypin diabetes mutta kohta on jos en tee asialle mitään. 30 kiloa on ylipainoa, terkan mukaan ei lähde koskaan ja kymmenen kilonkin pudotus on vuosien urakka. "Katsotaan sitten ensi vuonna oletko saanut sen viisi kiloa laihdutettua". Kiva terkka.

Mitään oireita ei sen kummemmin ole, aina olen juonut paljon vettä eikä vessakäynneissä ole muutosta. Väsynytkin olen koko ajan vauvan myötä.

Onpa inhottava terveydenhoitaja. Tsemppiä painonpudotukseen ja terveempiin elämäntapoihin (ellet ole jo alkanut noudattaa). Minä uskon että onnistut!

T. Radista "kärsivä"

Vierailija
8/8 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveystarkastuksessa löytyi. Lyhyessä ajassa puhjennut ja lääkäri meinasi että stressi oli osasyy perinntötekijöiden lisäksi. Laihdutin heti 25 kg ja nyt en tarvitse lääkkeitä käyttää.

Mistä tiedät, että on lyhyessä ajassa puhjennut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän