Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammat ostivat hurjia kirjapinoja lukion aloittaville

Vierailija
28.07.2016 |

Tänään siis oppikirjakaupassa nähtyä: Ostettiin kerralla koko vuoden kirjat, korkea pino kirjoja ja useammalle kurssille. Joo joo tiedetään, että uusi lops astuu voimaan. Mutta suuri osa laittaa kirjat kiertoon heti koeviikon jälkeen eli viimeistään keväällä on tarjolla myös käytettyjä reaaliaineiden kirjoja esim. tokalle kurssille. - -- käytetty kirja maksaa n. 17 € ja siitä saa n. 8 € kun vie aen taas kauppaan. Lisäksi kirjoja voi kierrättää kaverilta toiselle, jos kaveri ei istu samalla kurssilla samaan aikaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jonkun ne uudetkin täytyy ostaa, ja mä ostan mielelläni. On siistit ja puhtaat.

Vierailija
2/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään tätä koskaan tajunnut.

Lukioaikana ostin vain muutaman kirjan uutena. Loput lainailtiin puolin ja toisin kavereilta, kirjastosta,ostettiin käytettynä, oltiin ilman kirjaa ja kopioitiin kirja.

Käytin myös useamman vuoden vanhoja kirjoja,silloin vain jäi omalle vastuulle selvittää koealueen sivut ja sen, oliko uudessa painoksessa jotain mitä omassani ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin vasta ekan jakson kirjat.

Vierailija
4/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jonkun ne uudetkin täytyy ostaa, ja mä ostan mielelläni. On siistit ja puhtaat.

Meinaatko myös päällystää ne kontaktimuovilla?

Vierailija
5/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostivat kurssikirjoja lukioikäisille lapsilleen? Curlingmammoja vai lapset kesätöissä ja eivät itse päässeet paikalle?

Ostin aikoinaan kirjani kyllä ihan itse, samoin tekivät kaverini. Joitain sai käytettyinä, muttei kaikkia. Tuhlailustako olet huolestunut vai mahdollisesti uusavuttomuudesta?

Vierailija
6/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat on muuttuneet. En muista äitini ostaneen ikinä itselleni yhtäkään lukiokirjaa. Siis suorittaneen fyysistä ostotapahtumaa, maksoivat kyllä kirjat. Kenen lukiolaisen äiti oikeasti käy ostamassa ne lukiolaisen kirjat lukiolaisen puolesta?

Ja tyhmäähän toi on oikeasti, meillä saattoi kirjasarja muuttuakin.

Itse muuten aina katsoin tarkasti keneltä ylempiluokkalaiselta ostin kirjat käytettynä (silloin kun ostin). Sai yleensä älyttömän hyvät muistiinpanot samalla.

Vierailija
7/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö menee lukion tokalle, enkä oo yhtään kirjaa sille ostanut. Itse on käynyt ne ostamassa. Toki olen rahat hänelle antanut. VIelä ei ole kirjan kirjaa ostanut. En tiiä millon ostaa, koska itse lähden ylihuomenna 2 vkon ulkomaan matkalle.

Vierailija
8/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva äiti, kun kirjat hommaa. Itse olin lopulta lähes aina kirjaton, kun tuhlasin vanhemmilta saadut kirjarahat luvattomuuksiin.

Vierailija
9/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostivat kurssikirjoja lukioikäisille lapsilleen? Curlingmammoja vai lapset kesätöissä ja eivät itse päässeet paikalle?

Ostin aikoinaan kirjani kyllä ihan itse, samoin tekivät kaverini. Joitain sai käytettyinä, muttei kaikkia. Tuhlailustako olet huolestunut vai mahdollisesti uusavuttomuudesta?

Tähän asti minä olen ostanut lasteni lukiokirjat ihan sen takia, että minulla on Stokkan kanta-asiakaskortti, jolla on aikaisemmin saanut Akateemisessa 20 % alennuksen. Toki lapsi on ollut mukana ostamassa, mutta en ole viitsinyt kerran vuodessa tapahtuvan ostosreissun takia viitsinyt hankkia lapsille rinnakkaiskorttia. Tänä vuonna tilanne varmaan muuttuu, koska Akateeminen ei enää kuulu Stokkaan.

Ja Akateemisesta olen ostanut siksi, että vertailujeni mukaan ainakin edellisinä vuosina oppikirjat ovat siellä halvempia kuin Suomalaisessa.

Vierailija
10/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlailusta lähinnä huvittunut. Iskikö ostoshysteria? Ei ne kerran luetut kirjat lukiolaisen kassissa ehdi kuudessa viikossa niin rähjääntyä, etteikö niitä voisi toinenkin lukea.

-t ap, kolmas nuori lukiossa.

Vierailija
11/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin ylioppilaaksi v. -98. Kaikki kirjat ostettiin uutena. Pieni lukio ja  kurssit samaan aikaan. Ei voinut todellakaan vaihdella kirjoja kavereiden kanssa. Siinä oli vanhemmilla melkoinen rahanmeno, kun isoveljeni kävi lukion 7 vuotta aikaisemmin ja hänelle myös ostettiin kirjat uutena. Ei ollut nettiä, josta olisi helposti löytänyt kirjat käytettynä  ja kun aloitin lukion niin kaikki kirjasarjat vaihtui. Pikkuserkkuni oli vuoden vanhempi minua ja lukiossa eikä mitään voinut häneltä ostaa. 

Vierailija
12/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään siis oppikirjakaupassa nähtyä: Ostettiin kerralla koko vuoden kirjat, korkea pino kirjoja ja useammalle kurssille. Joo joo tiedetään, että uusi lops astuu voimaan. Mutta suuri osa laittaa kirjat kiertoon heti koeviikon jälkeen eli viimeistään keväällä on tarjolla myös käytettyjä reaaliaineiden kirjoja esim. tokalle kurssille. - -- käytetty kirja maksaa n. 17 € ja siitä saa n. 8 € kun vie aen taas kauppaan. Lisäksi kirjoja voi kierrättää kaverilta toiselle, jos kaveri ei istu samalla kurssilla samaan aikaan.

Oletko varma, että osti koko vuoden kirjat. Itse kun aloitin lukin vuosia sitten niin ensimmäiselle jaksolle piti ostaa  11 kirjaa.  

Vierailija
13/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti minä olen ostanut lasteni lukiokirjat ihan sen takia, että minulla on Stokkan kanta-asiakaskortti, jolla on aikaisemmin saanut Akateemisessa 20 % alennuksen. Toki lapsi on ollut mukana ostamassa, mutta en ole viitsinyt kerran vuodessa tapahtuvan ostosreissun takia viitsinyt hankkia lapsille rinnakkaiskorttia. Tänä vuonna tilanne varmaan muuttuu, koska Akateeminen ei enää kuulu Stokkaan.

Ja Akateemisesta olen ostanut siksi, että vertailujeni mukaan ainakin edellisinä vuosina oppikirjat ovat siellä halvempia kuin Suomalaisessa.

No näinkin sen voi tehdä.

Mulla oli 16-vuotiaasta saakka Stockan rinnakkaiskortti, juuri tätä tarkoitusta varten. Itse ostin kirjat tilille, koska se oli ylivoimaisesti kätevintä. Itse aina tiesin, mitä kulloinkin tarvitsen ja kierrätys on toiminut jo vuosikymmeniä mainiosti. Ostin usein uuden kirjan vasta kurssin alussa, jos näytti, että painos on muuttunut liikaa tms. Olisi ollut aivan älyvapaata ostaa vuoden kirjat kerralla, osaa kun ei tarvinnut käytännössä ollenkaan ja tosiaan kirjasarja muuttui välillä. Mutta jonkun av-mamman toki ne kaikki pitää uutena ostaa ja muut sitten hyötyy melkein käyttämättömistä kirjoista. Itse tosiaan ostin mielelläni pikkurahalla niiden kympin oppilaiden kirjoja, joissa oli hyvät numeroinnit ja muistiinpanot valmiina. Ja jo ekalla oppi hyvin arvioimaan mitä kirjoja tarvitsee koko lukioajan ja myös kirjoituksissa, mitä taas ei. Ja mulla olis olut aivan täysi lupa hakea kaikki mahdolliset ja mahdottomat kirjat uusina sieltä Akateemisesta, mutta tajusin jo silloin ihan hyvin rahankäyttöä.

Vierailija
14/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisessa mitään halpaa ole. Mutta tyhmä saa olla ja maksaa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
15/15 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälistö kokoontuu kurjistumaan. Itse ostin lapsilleni uudet kirjat ja opiskelevat Suomen top 10 lukiossa. Ei tunnu kukkarossa mitenkään kun käy T-Ö-I-S-S-Ä eikä makaa kotisohvalla.