Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä olettaa että kyllä aina elätän

Vierailija
28.07.2016 |

Tekisi mieli välillä erota. Avopuoliso sössii raha-asioitaan koko ajan. Ollut työttömänä kauan, töitä ei oikeastaan ole hakenut, puhuu kyllä että voisi tuonne ja tuonne soittaa mutta puheiksi jää. Kun puhun, että töitä pitäisi hakea, selittää että kyllä hänellä on työkkärissä työnhaku päällä. Eli suomeksi vain olettaa, että hänet tullaan joskus kotoa töihin hakemaan. Nyt häneltä sitten jäi työttömyyskorvauksetkin saamatta, kuulemma joku väärinkäsitys Kelassa, mutta ei ole saanut aikaiseksi selvitellä asiaa. Minulla pienipalkkainen työ joka sekin loppuu pian, käy sitten jatkuvasti minun lompakollani. Ei tästä edes ilmoita ja onpa minun sitten kiva kaupan kassalla huomata, että rahat eivät riittäneetkään ostoksiin, kun poikaystävä onkin käynyt lompakkoni kanssa tankilla ja ostamassa tupakkaa. Kun sanon tästä tuohtuneena, hän suuttuu että kun ei itselläänkään ollut rahaa. Tänään meni lopullisesti hermo, kun olin käskenyt poikaystävää, että käy sossussa sinä aikana, kun olen töissä, että saisi omaa rahaa kun minullakin alkaa olla loppu. Tulin kotiin ja siellä se poikaystävä vaan loikoili sohvalla, kysyin niin oli unohtanut käydä sossussa, "voidaan ME käydä joku muukin päivä". Mua niin raivostuttaa tämä, että aikuinen mies vaan istuu päivät pitkät telkkarin edessä ja odottaa, että minä tuon hänelle vähän rahaa. Se on loppu nyt! Minä en aio enää elää kituuttaen, jotta tuolla on rahaa käydä kaljalla tai aterioida Mäkkärissä aina kun huvittaa. Käyn vaikka itse siellä Mäkkärissä syömässä töiden jälkeen ja kun tulen kotiin ja poikaystävä kärkkyy, tokaisen että sori, rahaa ei ole tänään syödä mitään kun vikat rahat meni sun auton hienosäätöön, keitä kaurahiutaleita. Onko liian ilkeää?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Suhteemme alussa poikaystävällä oli työpaikka, eikä tilanne ollut tällainen.

Rahan ottamisesta lompakosta en ole pitänyt niin suurta haloota, koska koen että yhdessä asuvana aikalailla kaikki on yhteistä. Kunhan hän minulle aina ilmottaisi kun tarvitsisi rahaa. Silloin harvoin, kun poikaystävällä on ollut rahaa ja minulla ei, on hänkin ostanut minulle ruokaa ja jopa vaatettakin jne kun olen tarvinnut. Tässä rahan ottamisessa nyt vain kyrsii se, että koko ajan pitäisi kytätä tiliä onko siellä paljonko rahaa enää jäljellä, kun poikaystävä kysymättä käyttää korttiani. On oikeasti vähän noloa kassalla huomata, että rahat eivät riittäneetkään ostoksiin, siinä sitten yrittää miettiä paljonkohan tilillä on enää rahaa ja arpoa, mitä jättää pois ja mitä uskaltaa ottaa. Olen sanonut poikaystävälle että muistaisi aina sanoa jos on ollut pakko käyttää korttiani, vaan eihän se muista. Se minua risoo, ettei edes sen vertaa muista "olla kiitollinen".

Mies on muuten todella ihana, kehuu minua, osoittaa hellyyttä jne. Silloin harvoin kun omaa rahaa hänellä on, saattaa ostaa yllätyksiä jne. On siis todella huomaavainen enkä haluaisi antaa suhteen kaatua tällaiseen vaiheeseen. Toivon, että poikaystävä vaan äkkiä löytäisi töitä, jotta suhde jatkuisi stressittömästi. Tai edes opettelisi elämään pienemmällä rahalla, hän kun ei tosiaan oikein osaa katsoa että mihin on varaa ja mihin ei, vaan hyvin voi tosiaan muutaman päivän ruokarahat kuluttaa pizzeriassa tms ja sitten ihmetellä, mitä syödään seuraavina päivinä.

Jos et halua erota, niin anna miehelle käyttörahaa käteisenä. Kun raha loppuu, niin se loppuu. Enempää ei tipu. Näin mies oppii edes jotenkin hahmottamaan rahankäyttöä. Jos ostaa röökiä ja käy mäkkärissä, ei ole rahaa ostaa kaljaa ja syödä pitsaa. Valintoja, valintoja. Jos haluaa ostaa jotain isompaa, niin sitten pitää jättää mäkkärissä käynti väliin ja säästää ostokohdetta varten.

Vierailija
22/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Suhteemme alussa poikaystävällä oli työpaikka, eikä tilanne ollut tällainen.

Rahan ottamisesta lompakosta en ole pitänyt niin suurta haloota, koska koen että yhdessä asuvana aikalailla kaikki on yhteistä. Kunhan hän minulle aina ilmottaisi kun tarvitsisi rahaa. Silloin harvoin, kun poikaystävällä on ollut rahaa ja minulla ei, on hänkin ostanut minulle ruokaa ja jopa vaatettakin jne kun olen tarvinnut. Tässä rahan ottamisessa nyt vain kyrsii se, että koko ajan pitäisi kytätä tiliä onko siellä paljonko rahaa enää jäljellä, kun poikaystävä kysymättä käyttää korttiani. On oikeasti vähän noloa kassalla huomata, että rahat eivät riittäneetkään ostoksiin, siinä sitten yrittää miettiä paljonkohan tilillä on enää rahaa ja arpoa, mitä jättää pois ja mitä uskaltaa ottaa. Olen sanonut poikaystävälle että muistaisi aina sanoa jos on ollut pakko käyttää korttiani, vaan eihän se muista. Se minua risoo, ettei edes sen vertaa muista "olla kiitollinen".

Mies on muuten todella ihana, kehuu minua, osoittaa hellyyttä jne. Silloin harvoin kun omaa rahaa hänellä on, saattaa ostaa yllätyksiä jne. On siis todella huomaavainen enkä haluaisi antaa suhteen kaatua tällaiseen vaiheeseen. Toivon, että poikaystävä vaan äkkiä löytäisi töitä, jotta suhde jatkuisi stressittömästi. Tai edes opettelisi elämään pienemmällä rahalla, hän kun ei tosiaan oikein osaa katsoa että mihin on varaa ja mihin ei, vaan hyvin voi tosiaan muutaman päivän ruokarahat kuluttaa pizzeriassa tms ja sitten ihmetellä, mitä syödään seuraavina päivinä.

Hyvin sä olet tätä pohtinut ja vaikka ette ilmeisesti aviossa olekaan, niin tulee niitä myötä- ja vastamäkiä.

Te vaan olette tosiaankin nyt yhdessä tässä vähän huonommassa ajassa. Se vaatii uhrauksia, muutosta. Ensisijaisesti keskustelua siitä, mitä voidaan ostaa ja mitä voidaan ostaa myöhemmin.

Eniten nyppii sun puolestasi tuo miehen asenne, missä hän odottaa että tapahtuu ihme ja joku hakee kotoa töihin. Se on kuitenkin iso juttu, asenne.

Tietty voi olla, että juuri näin kesäaikaan työllistyminen on vaikeampaa, riippuen alasta. Mutta jos kesällä ei työllisty, niin ihan kohta alkaa syksy ja sitä varten etsitään jo työntekijöitä. Jos on elänyt kovin suojattua elämää, voi ihan oikeasti tulla yllätyksenä että ihmisen pitää itse nähdä vaivaa sen eteen että jotain tapahtuu.

Mutta tilanteenne tuollaisenaan on sietämätön. Ottaisin esille myös erilleenmuuton mahdollisuuden, jos jotain muutosta tarvitaan.

Eikä toisen lompakolla käydä - varsinkaan ilmoittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun exältä. Kaiken loisimisen lisäks se vielä useaan kertaan pelas nettipokeriin suurimman osan mun pienistä tuloista, vieläpä salaa. Oli kiva herätä palkkapäivän aamuna, kun pöydällä oli lappu "sori pelasin sun rahat yöllä, hankin ne kyl takas". Ei oo vaikee arvata miks on ex :)

Vierailija
24/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaapa tosiaan huomaavaiselta ja fiksulta mieheltä. Varastaa, valehtelee, rallaa autolla ja polttaa röökiä sun rahoilla, sossun elätti, eikä edes halua hakea töitä. Kiva kun viitsit kuitenkin puolustella ja rakastaa. Varmastihan se on sulle aina silloin tällöin mielin kielin, että palvelu pelaa.

Vierailija
25/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siötä että mies on löytänyt todellisen kulta-apajan. Pidän tämän miehen ajattelutavasta. Kymmenen pistettä ja todella upee papukaijamerkki päälle!

Vierailija
26/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun exältä. Kaiken loisimisen lisäks se vielä useaan kertaan pelas nettipokeriin suurimman osan mun pienistä tuloista, vieläpä salaa. Oli kiva herätä palkkapäivän aamuna, kun pöydällä oli lappu "sori pelasin sun rahat yöllä, hankin ne kyl takas". Ei oo vaikee arvata miks on ex :)

No ei ole. Rahastahan tässä on kyse.

Vierailija
27/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki varmaan oletimme että mies varastaa sinulta lompakosta käteistä, mutta sitten aloit puhua kortista. Et kai nyt oikeasti ole antanut pankkikorttisi tunnuslukua miehelle? Nyt taidat jo tajuta että se oli tosi tyhmää mutta tiedätkö myös että se on sopimusehtojen vastaista ja voit joutua pankissa vaikeuksiin jos he tietävät? Kortti ja sen tunnusluku ovat henkilökohtaisia. Mitäpä jos uusisit korttisi ja et uutta tunnuslukua miehelle paljasta. Sanot pankille vaikka että siru on alkanut tulla hylätyksi maksupäätteissä ja tarvitset uuden.

Vierailija
28/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sulla on päätös edessä. Oletko tavallinen maksullinen akka, joka laskee miehen arvon rahassa ja materiaalissa. Näitähän on maailma täynnä. Vai oletko poikkeus, suorastaan harvinaisuus, eli nainen jolle on miehessä muut asiaa rahaa tärkeämpää.

Etkö sinä idiootti vieläkään tiedä että se ei ole "materiaali". Etkö ole käynyt mitään kouluja?

Olet sinä kyllä sellainen tollo että ei ole toista. Mies tuossa on maksullinen ja sinäkin haluaisit kuollaksesi olla, mutta sinä idiootti syyttelet siitä naista!!! Sinulla ei ole koulutusta, et ole ikinä ollut töissä ja aloittaja maksaa sinunkin avustuksesi verorahoillaan!

Vierailija
29/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Mies on muuten todella ihana, kehuu minua, osoittaa hellyyttä jne. Silloin harvoin kun omaa rahaa hänellä on, saattaa ostaa yllätyksiä jne. On siis todella huomaavainen enkä haluaisi antaa suhteen kaatua tällaiseen vaiheeseen.[/quote kirjoitti:

Voin näin miehenä sanoa, että moni mies ei ole ihan yhtä tunteellinen kuin moni nainen. Mies saattaa hyvinkin kehua, olla ihana jne vain sen takia, että voi edelleen elää sinun loisena. Laskelmoitua touhua. Toki voi olla pieni mahdollisuus, että on vain niin poikanen vielä ettei kykene ottamaan edes noin pientä vastuuta.

Itselle kyllä haiskahtaa korvaan, että äijäs käyttää vaan tilannetta hyväksi kun passaat häntä. Tottakai on mielinkielin muuten, ettet jättäis häntä.

Ei tässä ole kyse miesten ja naisten tunteellisuuden eroista. Ihan hyvin nainenkin voi mielistellä että mies elättäisi, samoin kuin mies voi mielistellä että nainen elättäisi. Kumppaniaan kehuvat ja pitävät hyvänä molempien sukupuolien edustajat.

Vierailija
30/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Mies on muuten todella ihana, kehuu minua, osoittaa hellyyttä jne. Silloin harvoin kun omaa rahaa hänellä on, saattaa ostaa yllätyksiä jne. On siis todella huomaavainen enkä haluaisi antaa suhteen kaatua tällaiseen vaiheeseen.[/quote kirjoitti:

Voin näin miehenä sanoa, että moni mies ei ole ihan yhtä tunteellinen kuin moni nainen. Mies saattaa hyvinkin kehua, olla ihana jne vain sen takia, että voi edelleen elää sinun loisena. Laskelmoitua touhua. Toki voi olla pieni mahdollisuus, että on vain niin poikanen vielä ettei kykene ottamaan edes noin pientä vastuuta.

Itselle kyllä haiskahtaa korvaan, että äijäs käyttää vaan tilannetta hyväksi kun passaat häntä. Tottakai on mielinkielin muuten, ettet jättäis häntä.

Ei tässä ole kyse miesten ja naisten tunteellisuuden eroista. Ihan hyvin nainenkin voi mielistellä että mies elättäisi, samoin kuin mies voi mielistellä että nainen elättäisi. Kumppaniaan kehuvat ja pitävät hyvänä molempien sukupuolien edustajat.

Tätähän ei ääneen saisi sanoa tai kirjoittaa, mutta luulenpa, että jotkut miehet pitävät tuollaisia naisia sen takia, että saavat naisesta ns. vakipimpsan. Vaikea kuvitella, että ap esimerkiksi on nyt valmis maksamaan tuollaisen loisen elämän vain saadakseen kys mammanpojalta munaa kun huvittaa.

Vierailija
31/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole koulutusta!

Toiseen asteen koulutus itse asiassa on. Se vaadittiin, että sai täydet tuet alle 25-vuotiaana.

Vierailija
32/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

Tätähän ei ääneen saisi sanoa tai kirjoittaa, mutta luulenpa, että jotkut miehet pitävät tuollaisia naisia sen takia, että saavat naisesta ns. vakipimpsan. Vaikea kuvitella, että ap esimerkiksi on nyt valmis maksamaan tuollaisen loisen elämän vain saadakseen kys mammanpojalta munaa kun huvittaa.

Tuotahan sanotaan ääneen ja kirjoitetaan joka paikassa. Tekopyhät miehentyperykset. Joka paikassa selittävät että on vain niin kovat seksihalut että naista on pakko saada. Eli miehissä ei ole mitään muuta vikaa kuin se, että joka ukko on kyltymätön sonni. Hah. Niitä miehiä on maailma täynnä, joita ei seksi ole ikinä kiinnostanut ja jotka eivät tekisi ikinä mitään sen eteen. Sanoisin että näitä miehiä on karkeasti arvioiden puolet. Pelkkää uhoa ja puhetta.

Kyllä ne miehetkin etsivät ahkerasti naista joka mahdollistaisi sen, että saa viettää elämänsä sohvalla maaten kun nainen elättää. Harva nainen vain tätä tajuaa. Monet valittavat että miestä ei kiinnosta seksi mutta eivät mainitse että he tekevät työt, tienaavat rahat ja hoitavat kaiken. Mies makaa sohvalla ja pelaa, naisen elätettävänä.

Vierailija
33/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole koulutusta!

Toiseen asteen koulutus itse asiassa on. Se vaadittiin, että sai täydet tuet alle 25-vuotiaana.

Mikä luuseri.

Vierailija
34/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen korttia ei saa käyttää missään tilanteessa. Ei edes vaikka kuinka olisi lupa. 

Vierailija
35/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu nainen hoitaa kumppaniaan kokonaisvaltaisesti!

Vierailija
36/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen poikaystävän sinne sossuun pitäisi mennä? Ei se sieltä mitään omaa rahaa saa. Silloin kun asutaan saman katon alla, lasketaan teidän kahden tulot yhteen. Toki, jos sinun palkkasi on kovin pieni, sitä vajetta voi tulla, mutta muuten ei sieltä mitään tipu, varsinkaan nyt tässä tapauksessa sinun poikkiksellesi. Sen vaan pitää opetella käyttämään sitä rahaa viisaammin. Ei se muillekaan puissa kasva.

Vierailija
37/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Minä opiskelen ja teen töitä, miehellä nyt työttömyys, kun opiskeli ja on näyttöjä vaille valmis. Haluaisi töitä, mutta ei saa mitään aikaiseksi. Toki osa saamattomuudesta johtuu mt-ongelmistaan.

Meillä ei ole ollut varaa pitkään aikaan mihinkään ylimääräiseen ja välillä ei kunnon ruokaankaan. Mies ottaa usein velkaa kavereiltaan esim. juomiseen. Olen hänen velkojaan maksanut satoja euroja ja hän toki osan maksanut takaisin. Kaupasta pitää aina ostaa jotain ylimääräistä ja esim huuto.netissä ostelee kaikkea, johon rahat sitten menee.

Vuokra-asuntomme on nimissäni hänen luottotietojen takia ja hän kyllä makselee puoliskonsa minulle, mutta toisinaan stressaa maksaako. Hän ostelee minulle lahjoja ja muuta, mikä on kyllä ihanaa, mutta aiheuttaa minulle stressiä rahan riittävyydestä. Suutuspäissään hän saattaa sanoa, että mitä väliä, jos stressaan riittääkö minulla vuokraan rahat tai minulla on 700 euron velka maksettavana. Ei tarkoita sitä, mutta ei se nyt mukavalta kuulosta.

Taloutemme tasoittuu pian, kun saan reilummin palkkaa ja kun saan kaikki pakolliset maksut alta pois, en aio antaa hänelle enää rahaa. Oma työttömyystuki saa riittää. Voin toki ostaa hänelle jotain mitä hän tarvitsee, mutta korttiani en hänelle enää anna yksin käytettäväksi. Sen verran huonosti on osoittanut osaavansa käyttää rahaa...

Vierailija
38/38 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen teita maksajia varsinkin jos lorvailevan puolison asenne on suorastaan paskamainen. 

Eri asia tukea toista jos menee tyot alta, opiskelee tai sairastuu vakavasti, mutta antaa nyt toisen kayttaa itseaan hyvaksi tuolla tavalla. Ja kuunnella viela vittuilua paalle. huhhuh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi