Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko niistä Anttilan tuotteista nyt maksaa alv vai ei?

Vierailija
28.07.2016 |

Kysymys otsikossa. En ymmärrä julkisuuden selittelyjä järjestelmistä, eivätkä ne minua kiinnostakaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei ainakaan tarvitse olla huolissasi asiasta. Mistä näitä idiootteja sikiää, joilla ei ole mitään hajua yhteiskunnan toiminnasta?!?

Vierailija
2/5 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ei ainakaan tarvitse olla huolissasi asiasta. Mistä näitä idiootteja sikiää, joilla ei ole mitään hajua yhteiskunnan toiminnasta?!?

Täh? Olen jonkin verran "huolissani" (=kiinnostunt) onko tuotteessa, jonka olen aikeissa ostaa, se 24% alv vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta. Kun kuitissa selvästi lukee alv:in osuus ja toisaalta se,  että alv:ia ei konkurssipesä maksa, niin silloinhan tavaroiden alennus ei ole ollut niin suuri kuin väitetään. 

En osaa selittää tätä ajatusta tarkemmin, mutta niin se vain minäkin maksoin 4 e ylimääräistä kuitin mukaan :)

Vierailija
4/5 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostaja maksaa alvin, kun ostaa tuotteen. Esim lampun arvonlisäverollinen hinta on 50€ ja sä ostat sen -50%, eli 25€ joka sisältää alvia 24%. Mutta Anttila sen alvin hyötyy, kun ei tartte maksaa verottajalle.

Vierailija
5/5 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ostaja maksaa alvin, kun ostaa tuotteen. Esim lampun arvonlisäverollinen hinta on 50€ ja sä ostat sen -50%, eli 25€ joka sisältää alvia 24%. Mutta Anttila sen alvin hyötyy, kun ei tartte maksaa verottajalle.

Ensimmäinen järkevä vastaus selvään kysymykseen. Ei kai mikään ei-alv velvollinen yritys asiakkaaltakaan alv:a veloita. Silkkaa kusetusta tuo anttilan meininki siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi