Ootteko saaneet postia tilastokeskukselta?
Onko kukaan muu saanut Tilastokeskukselta kirjeen, jossa sanotaan, että soittavat lähipäivinä ja haastattelevat? Mä sain ja ahdistaa ihan hirveesti, en halua osallistua tollaseen. Oon epäsosiaalinen ja inhoan puhelimessa puhumista, kun toista osapuolta ei nää. Mitä kaikkee nää kyselee?
Kommentit (8)
Jos et vastaa, niin ne lähettää toisen kirjeen. Ja pommittaa sitten ahkerasti puhelimella. Ärsyttävää.
Jooh, mullakin aikoinaan yrittivät oikein kotiin tunkea tekemään jotain haastattelua. Ilmoittivat vaan ajan, että silloin ja silloin tullaan. Noh, kilttinä ihmisenä sentään peruin koko paskan, mutta aika vammaista ahdistelua joka tapauksessa.
Olen joskus saanut. Yksi kävi haastatelemassa henkilökohtaisesti eri aiheista. Olen tutkimusmyöteinen joten ei mua haittaa yhtään.
Ei se pakollista ole, mutta olet kyllä kiva, jos vastaat. Vastauksesi kirjataan tietysti nimettöminä, kukaan ei voi sua lopputuloksista tunnistaa.
Sun ei tarvitse olla puhelimessa se aktiivinen osapuoli, vastaat vaan niihin (ihan helppoihin) kysymyksiin.
Tilastokeskus tekee tutkimusta, josta on hyötyä koko yhteiskunnalle. Mitä useampi kyselyyn mukaan arvottu vastaa, sitä luotettavammat tulokset saadaan.
Siskoni on työssä Tilastokeskuksessa haastattelijana, siksi tiedän tästä asiasta. Ehkä juuri mun siskoni on se, joka sulle soittaa. Ei tarvitse pelätä, tosi mukava ihminen on. :)
Jos se on työvoimatutkimus, sulta kysytään, oletko työssä kokopäiväisesti, osapäiväisesti vai etkö ole työssä ollenkaan. Ja jotain oheiskysymyksiä.
Suomen työllisyysluvut ja työllisyystilanteen kehittyminen saadaan selville just näistä tilastokeskuksen tutkimuksista. Ne on aika tärkeitä tietoja koko maan kehittämisen kannalta. Kannattaa vastata.
Jatkuvasti pukkaa kirjettä Tilastokeskuksesta.
Vanha sananlasku sanoo: valhe, emävalhe, tilasto.
En osallistu tutkimuksiin ilmaiseksi, enkä luota salassapitovelvollisuuteen, sen olen karvaasti saanut oppia, että "velvollisuutta" rikotaan.
Ja jostain työvoimatutkimuksesta on kyse.