Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää turha painonnousu raskausaikana?

Vierailija
28.07.2016 |

Te jotka olette onnistuneet pitämään painonnousun maltillisena, antakaa neuvoja? Bmi:ni oli ennen raskautta 24.8, eli ylimääräisiä kiloja ei tarvitsisi juurikaan tulla. Nyt olen 20. raskausviikolla, eikä paino vielä ole noussut, mutta loppu hirvittää. Tähän asti olen pystynyt liikkumaan melko rejokkaasti, mutta nyt olen joutunut vähentämään sitä radikaalisti lääkärin kehoituksesta (muut kuin painoon liittyvät syyt siis). Tarkoituksenani ei siis ole laihduttaa, vaan syödä ihan normaalisti ja terveellisesti, mutta on vaikea hahmottaa, minkä verran energiaa päivässä todella tarvitsee, jos liikunta on vain kevyttä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis, että olen tähän asti pystynyt harrastamaan liikuntaa melko *tehokkaasti. Ap

Vierailija
2/4 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanoisin ite et syömällä normaalisti. Siis ite söin niin kuin ennenkin, lukuunottamatta päivittäistä paria palaa suklaata (aiemmin ei lainkaan karkkia / suklaata). Bmi ennen raskautta oli tasan 24 ja viikolla 34+ painoa oli tullut vajaa kuusi kiloa, huolimatta siitä että olin ollut jo viitisen viikkoa täydessä vuodelevossa. Nyt on turvotusta sen verran, että painoa tuntuu kertyvän vaa'an mukaan nopeasti, mutta nesteen kertymisellehän ei oikein mitään voi. Se 6-8kiloa on kuitenkin aika pitkälti vauva, istukka, vesi yms eli turha kuitenkaan liikaa stressata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi 2. Painan tällä hetkellä ~67kg, ja salaa olen toivonut, että raskauden loppuvaiheessa paino olisi korkeintaan ~75kg. Pelottaa että nuo raskausaikana tulleet kilot sitten jää ja jämähtää eikä lähdekään pois. Turvotukselle nyt ei tietenkään mitään mahda, jos sitä ilmaantuu.. Ap

Vierailija
4/4 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tänään rv 40+0, painoa tullut raskauden aikana 6,5 kg. Tärkeintä on ymmärtää, että raskaana ollessa ei todellakaan syödä kahden edestä. Syö paljon hedelmiä, niillä pysyy makeanhimokin kurissa. Ja maalaisjärki mukaan kun luet niitä ruokarajoituksia/-ohjeistuksia, ne on melkoisen yliampuvia. Lapselle ei kasva kolmea kättä, vaikka silloin tällöin söisit muutaman salmiakin tai ostaisit metwurstia suolaisen nälkään. Liikunnaksikin riittää arjen hyötyliikunta, käy koiran kanssa kävelyllä/uimassa tms itselle sopivaa, tietenkin lääkärin ohjeistuksen mukaan.

Loppuraskaudessa usein annoskoot muutenkin pienenevät, kun lapsi vie enemmän tilaa ja kylläisyyden tunne tulee aiempaa nopeammin. Onnea odotukseen. :)