Miten palauttaa LEHMÄN HERMOT
Olen perusluonteeltani rauhallinen 31-vuotias akateemisesti koulutettu nainen. Vastoinkäymisten myötä olen muuttunut hermoraunioksi, äkkipikaiseksi, puolihulluksi akaksi. Nyt on monet asiat palautuneet normaaleiksi: olen valmistunut, hyvä työ, hyvä palkka, paljon matkustamista, kaunis koti, kaunis auto, kohta tulee kissa sijaishoitoon. Asun yksin, ei lapsia. Vääriä "kavereita" ja vääriä miehiä ei enää kuvioissa. En ole enää uupunut, enkä masentunut. Kaikki ok, paitsi ei ole niitä lehmän hermoja enää. Pitäisikö ruveta joogaamaan?
Kommentit (9)
No tutkimusten mukaan lehmät rentoutuvat ja lypsävät enemmän klassista musiikkia kuunnellessaan. Ehkä voisit laittaa Mozartin soimaan?
Mulla hormonit sotkee pääkoppaa, hirveä hillitseminen itsensä kanssa joinakin päivinä. Lääkityksellä kai saisi itsensä turraksi, mutta se ei oikein nappaa. Selektiivinen lobotomia olisi paikallaan. ;)
Joogasta on oikeasti apua, Puolikin tuntia riittää :)
Anneli Auerilla on hyvät hermot. Miten sellaiset saisi?
Tekee jotain, mihin tarvitsee kärsivällisyyttä, esim. mustikoiden poiminta monta tuntia tai joku käsityöväkerrys monta tuntia. Ensin se voi alkaa tuntua ihan oksettavan hirveältä. Näin onnistu mulla. Löysin sen kärsivällisyyden, mikä mulla oli joskus ollut.
Palapelien teko rauhoittaa. Käsityöt rauhoittavat. Luonnossa liikkuminen ja luonnonveden ääressä rentoutuminen auttaa. Voit myös mielessäsi kerrata kaikkia hyviä juttuja ja sanoa toistuvasti itsellesi, että kaikki on nyt hyvin.
Hei kiitos loistavista vinkeistä, nuo ei olisi tullut mieleenkään ilman teitä.
Mietiskely auttaa!