~*~*~HEINÄHATTUJEN keskiviikko~*~*~
Linkkiä eiliseen :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6580160&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (16)
Eilen käytiin ostaa kahdet mammahousut ja kylläpä löytyi tosi kivat! n.6-v sitten sovin vielä kokoon 36/38 ja ekan raskauden ja muun lihomisen jälkeen kokoon 46! Eilen olikin ihana todeta, että päälle menee taas 42=)!! Mulla ei kyllä ole vielä paino noussut ollenkaan. Vielä olis pari kiloa siihen raskauden alussa olevaan painoon. Tuntuu vähän oudolle, kun ekassa raskaudessa painoa oli tullut jo luvattoman paljon.. Kaipa tämä paino pikku hiljaa pitäisi alkaa nousemaan..
Tänään saatiin tietää, että illalla tulee yllätysvieraita ja kääk, pakko siivota! Laitan miehen hommiin (viimeksi tuli ihan hirveet supistukset, kun siivosin!) ja loput mitä se vähän siivoo niin ja näin, niin teen itse.
Ihan säälittää mies, kun sillä on ihan hirveät työajat (kolmivuorotyö). Nyt on yövuoro menossa ja aina ihmettelen miten se jaksaa?!? Vaan kun ei se raha puussa kasva ja vakaa työpaikka on, niin eipä auta vinkua.. Nyt kyllä kahvihammas kolottaa.. Olinkin tohon rv.17 asti ilman kahvia pahoinvoinnin vuoksi, mut nytkun taas ruoka maistuu, niin ihanaa saada taas kahvia!
wekku ja masumyllääjä 19+4(?)
Ja terveisiä neuvolasta. Kaikki ok :)
Tippa tulee silmäkulmaan pelkän sydämensykkeen kuulemisesta. Syke oli 145-150. Neuvolatäti sanoi, että voi sitten ensi viikon rakenneultrassa kysyä näkyykö kumpi tulossa. Sanoi myös, että kannattaa sanoa mikäli ei missään nimessä halua tietää sukupuolta etukäteen. Joskus kun voi kuulemma ultraajalta vahingossa lipsahtaa :) Ollaan kyllä miehen kanssa puhuttu, että ei etukäteen haluta tietää vaikka vähän houkuttaiskin.
Painoa on nyt tähän mennessä tullut 2,5 kiloa eli ihan ok. Pelottaa vaan, että loppua kohden sitä tulee sitten ryminällä kerralla enemmän vaikka mitä tekis. Mutta sen kunniaksi, että painoa ei toistaiseksi ole tullut tuon enempää, lähden nyt hakemaan jotain " lempparilounasta" kaloreista välittämättä!
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Heinämamma rv 19+1
Neljän ja puolen tunnin päästä rakenneultra! Onneksi saa alkaa valmistautumaan pian, kun matkaa on sen verran paljon. No ei nyt ihan niin paljon. Käydään kattomas kaveria samalla, kun joutui sinne osastolle, kun oli pyörtynyt äippäpolilla. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin molemmilla.
Nyt tuhoamaan tuota tiskivuorta, kun eilen leivoin niin kostautui tälle päivää.. Ja nyt tasan puoliväli! Ihanaa! Tuun huomenna kertomaan ultrakuulumiset sitten tänne.
AnnaMaria 20+0
Pääsen nyt vihdoin huomenna lääkäriin näiden supistelujen vuoksi. Tänään olenkin sitten vähän järjestellyt töitä sairaslomaa silmällä pitäen. Toivon pääseväni lepäämään edes muutamaksi päiväksi, vaikka nämä supistukset eivät olisikaan (ja toivon mukaan ei ole!!) mitään vielä tuolla kohdunsuulla tehneet.
Vähäisen puoleisesti teille tuntuu tuota painoa kertyneen. Mulla on tullut jo 5 kiloa, itse asiassa varmaan enemmänkin kun viime punnituksesta on jo varmaan viikko.... Ja ruoka kyllä maistuukin, nytkin näyttää tuo roskis olevan täynnä omar-papereita... Nam!;-)
T: Evius 21+1
P.S. Voi kun on tuo uusi äp-pakkaus kovin poikavärinen! Olen kyllä ajatellut sen ottaa, vaikka vahvasti luulen tyttöä odottavani... Esikoisen pakkaus taasen oli kovin tyttömäinen (vm 2001, beige haalari) ja poika tuli. Suurin osa vaatteista jäi käyttämättä.
En ole vähään aikaan jaksanut tällä puolella käydä, toivottavasti kaikilla on riemua mielessä!
Maanantaina kiersin taas kauppoja ja en löytänyt mieleisiä vaatteita vauvalle! Oli pakko sitten mennä kangaskauppaan, vaikka toivon säästyväni siltä urakalta... Löytyi kyllä pari todella söpöä kangaspalaa ja saan niistä aika monet vaatteet tehtyä. Löysin myös ihanan pehmeän flanellin ultrasöpöin kisuin, joten sitä oli pakko ottaa matkaan... Kaavat sain eilen piirrettyä ja leikattuakin yhden paidan. Nyt vain pitää odotella sopivaa päivää, milloin pääsen äitin saumurilla leikkimään. Sarjatyönä vaan kaikki kerralla...
Aamulla oli lähellä etten ruvennut manaamaan ja pahasti. Työkkäri oli antanut mulle ihan vääriä tietoja! Onneksi soitin kassaan kysyäkseni ihan muuta ja täti puhelimessa halusi samalla tarkistaa tietoni. Onneksi tuo täti oli niin ihana, että soitti pari puhelua ja vielä soitti takaisin ja kertoi miten tilanne nyt menee. Hoiti kyllä asian täysin mun eduksi. Aivan mahtavaa!
Esikoinen on aloittanut hylakokeilun ja se on kyllä auttanut nuorta miestä hurjasti. Taidetaan jatkaa tällä linjalla. Sukuvika.
Vaipat on vielä hankkimatta! Kestoilemaan ruvetaan ja harsoilla meinattiin pärjätä koko ajan. Joitain lisäimuja meinaan surauttaa vanhoista pyyhkeistä. Pitää sitä joku tekosyy olla ostaa uusia ;)
Heddastiina 21+5. Kummasti ne viikot vierii.
Just vetäsin kahvin kaa muffinssin ja usean palan suklaata. Pakko oli herkutella kun toista päivää sisällä esikoisen kuumeen takia kykin. Käytiin pe 1v3kk neuvolassa ja siellä laitettiin mpr-rokote. Kuumeen piti nousta 5-12 vrk sisällä mutta meillä nousi jo maanantaina 39.6 asteeseen.
viime neuvolassa mulle oli tullut painoa n.3kg mutta siitä on jo 3vk aikaa joten eiköhän tuota oo tullut 6 kg tähän mennessä. Tuntuu et muut on päässy niin vähällä painonnousulla.Mulla kyllä tuo kahvileivän ja makean syöminen on riistäytynyt jokapäiväiseksi.
Niin kovin poikamainen pakkaus tulossa. Arvelin kyllä ottaa vaikka olen aika varma että tyttöä odotan kun kerta ei ultrassa näkynyt poikaan viittaavia killuttimia ja odotusaika on samanlainen kuin esikoistyttöä odottaessa.
Ylihuomenna on neuvola. Minun pitää mainita noista oudoista mahakivuista joita tulee kävellessä. Esikoista odottaessa paineentunne alavatsalla alkoi vasta rv30, mutta nyt on ollut jo vaikka kuinka kauan. Ei ne minusta kyllä supistuksilta tunnu kun kipu on jatkuvaa, joka askeleella.
Sassa 22+1
Kävin maanantaina ultrassa. Kaikki oli hyvin, mitä näkyi, pikkuinen jopa oli kasvanut enemmän, kuin viikkoihin nähden piti olla. Muutaman päivän eron kyllä vain antoi mittaustulokset, joten ei suurta heittoa. Varmaan vaan isokokoinen vauva tulossa. Olin etukäteen ajatellut kysyä sukupuolta, mutta en siinä sitten tullut kysyneeksi, eikä ultraajakaan sitä sanonut. Vähän harmittaa, kun ei voi alkaa niitä vaatteita sitten vielä ostelemaan... Mutta toisaalta mukava, että säilyy jännitys loppuun asti. :)
Minäkin olen kaupassa töissä ja olen ollu jo 3 viikkoa sairaslomalla epämääräisten selkäkipujen ja mahakipujen takia. En putkeen kylläkään, vaan n. 3 viikkoa välissä aina. Nyt taas oon ollu viikon töissä, eikä vielä ainakaan ole mitään vaivoja. Noiden kipujen takia tehtiin sisätutkimuskin viikolla 19, jolloin kohdunsuu oli sormelle auki, mutta yhtä pitkä kuin ennenkin. Lääkäri sanoi, että ihan tavallista, kun toista oottaa. Minun mielestä kannattaa kyllä olla välillä sairaslomalla, jos siltä tuntuu, jaksaa sitten taas töissäkin paremmin.
Tiitti rv 22+0
Viime viikolla oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Mulle ei ollut painoa tullut kuin 290g per vko ja näytteissä ei mitään häikkää.
Ainoa paha maku tuosta reissusta jäi kun siellä on terveydenhoitaja-opiskelija joka yritti kuunnella vauvan sykettä ja painoi sillä vekottimella masusta niin et hyvä ettei se ollut mun selkärangassa Sanoin kyllä että nyt voisi ottaa pikkuisen hellemmän käsittelyn kun mulla ei ole tuossa vatsassa mitään ylimääräistä ja vauvan tuntee hyvin jo itsekin kun kädellä kokeilee. Antoi sitten laitteen oikealle neuvolan tädille ja löytyihän ne sydämensykkeet vähemmälläkin voimalla.
Meillä neuvolassa ei olla sanottu mitään numeroita tuon sydämensykkeen kohdalla vaan sanoi että normaalit ja merkkasi korttiin plussan siihen sarakkeeseen. Hiukan sitä ihmeteltiin miehen kanssa koska kyllä Neasta sykkeet merkattiin ihan numeroilla. Ja siis samassa neuvolassa käydään kuin esikoisestakin ja aikaahan siitä ei ole kauan koska tyttö täytti tammikuussa 1 vuoden.
Viikkoja tuolloin oli 18+6 ja sf-mitta oli 20 cm Eli ihana masu jo mulla..Ihan samanlainen masu kuin tyttöä odottaessa. Kaikki sanoivat mahan muodon perusteella et poika olisi tulossa mutta suloinen prinsessa sieltä tuli =)
Seuraava neuvola käynti on sitten 20.3 ja silloin saan Kelan paperit täytettäväksi. Pakkausta emme aio nyt ottaa vaan käytetään rahasumma uuteen turvakaukaloon. Jos tämä vekkuli onkin poika niin saadaan varata kirpparipöytä tytön vaatteille ja lähteä ostamaan vaaleansinistä. Musta kyllä tuntuu että toinen tyttö olisi tulossa mutta nähdään se sitten heinäkuussa. Kummatkin on tervetulleita. Puhuttiin miehen kanssa että kunhan tämä vaan päättyisi onnellisesti heinäkuussa, millään muulla ei ole väliä. Vieläkin takaraivossa jyskyttää pelkoja niiden verenvuotojen takia vaikka kaikki onkin mennyt hyvin niiden jälkeen. Ikinä kun ei voi nuolasta ennenkuin tipahtaa.
Tulihan taas tarinaa kerrakseen. Ihanaa aurinkoista (lahdessa paistaa ainakin aurinko) päivää kaikille mammoille
Terkuin Riikka rv 20+1 (JES!!!)
Terve vaan kaikille minunkin puolesta.Kuten vähän lupailin yritän olla aktiivisesti mukana.Olenkin muuten aika yksinäinen ihminen.Ihana perhe minulla on ja miehen suvun puolelta jonkin verran sosiaalistakin elämää aina joskus.Mutta muuten olen aika yksin joten kiva edes täällä lukea ajatuksia ja tuntemuksia.Olen nyt ollut kaks viikkoa sairaslomalla noitten alapää-särkyjen takia.Kaamee sana alapää:)Ja huomenna olis lääkärille jälleen aika.Tuskin tarttee mennä töihin kun en voi edes puolta kilometriä kävellä ettei olis ihan kaameita kipuja.
Jos noita kipuja ei oteta lukuun niin kyllä tämä raskaus on ihanaa.Tuntuu niin ihanalta tuntea pienen liikkeet mahassa.Tosin on se aika pelottavaakin,että kaikki menis hyvin.
Katsoiko kukaan eielen nelosen neljä D ohjelmaa.Oli aika surullista.Mies katsoi hetken kanssani ja kysyi sitten jossain välissä et onks toi periytyvää.?He joilla oli ne kaksoset niin heillähän ei ollut kummankaan suvussa sitä syndroomaa.Ei vastannu mies mitään enää ja alko nukkumaan.Alkokohan häntä pelottamaan.?Olis tietysti pitäny kysyä..hölmö minä..No ei pidä sellaisia asioita ajatella.Vaan kaikkihan menee hyvin ja hienosti.Eikö vaan heinähatut?Ja masut:)
Voidaan hyvin!!! musu76 bäby 21+6 lapset 94,95 ja 00
Tänään oli oikea painajaisaaamupäivä, vieläp huonosti nukutun yön jälkeen. Menimme vanhalle ystävälleni ensi kertaa kylään; siistiin, pieneen kaupunkilaiskaksioon, jonne he olivat juuri uuden miehensä kanssa muuttaneet. Tajusin jo ovella, ettei siitä hyvä seuraa: joka puolella cd-torneja, dvd-telineitä, sähkökitara telinneessä, koriste-esineitä, kirjoja, stereoita ja ties mitä. Ja minä siellä 1v9kk taaperon kanssa, huoh. No, kuten kaikki varmaan arvata saattaa, ei siitä kahvittelusta oikein rentoa saanut, kun vesseli oli koko ajan jonkun laitteen tai cd:n kimpussa ja sain ravata sen perässä ja huutaa EI:tä... HUOH.
Että se siitä. On se vaan niin helppoa kutsua noita vieraita omaan kotiin...ja sitten on mukava käydä niiillä kavereilla, joilla on myös lapsia. Mutta tälläisillä supersiisteillä lapsettomilla kyläily on kyllä tooooosi stressaavaa! ;)
Eipä tässsä sen kummempaa...kaikki ennellaan omassa voinnissa.
Mukavaa loppuviikkoa!
sitruska rv 21+3
Aivan mahtavaa kun tosiaankin tuo pimeydestä kärsinyt valoilmiö vihdoinkin on jo useampana päivänä näyttäytyny. Toivottavasti riittäisi Salpausselänkisoihin saakka.
Eilen oli neuvola ja sain nuo kelan paperit täytettäväksi. Mä kyl meinaan ottaa pakkauksen ja se on musta todella ihanan näköinen, vaikka monet sanovat se olevan niin poikamainen...
wekku kirjoitteli, et voi taas juoda kahvia. mulla on ihan sama juttu ja kylläpä se maistuu ihanalta :) Kuppi päivässä riittää.
Ai niin munkin täytyy mennä siihen sokerirasitus kokeeseen. On sitten 28.3. Odotan ihan mielenkiinnolla kun ei olla koskaan aikaisemmin sellaista tehty.
terkuin EelaSofie ja Hippu 22+1
Istukka kontrollissa käyty ja hyviä uutisia =) Istukka on noussut pois kohdunsuulta ja kaikki ok. Kohdunkaula lyhyehkö, mutta sisäsuu kiinni, kaikki siis ihan hyvin =) SUkupuoli jäi edelleen arvoitukseksi, kun ei tuo vauva suostunut jalkojaan levittelemään...ilmiselvä tyttö siis ;o) Painoarvio oli huimat 584g eli iso vauveli kasvaa..Lääkäri totesikin että taitaa sokeri vauva olla, mahan ympärys oli kuulema aika suuri viikkoihin nähden.
Muuten meillä flunssan kourissa ollaan. Kuopuksella perjantaina putkitetut korvat tulehtuneet ja esikoisella taita poskionteloihin painua.. Keskimmäisellä myös tosi tukkoinen olo =(
Mutta mukavaa keskiviikkoa kaikille!!
Hattara rv 22+3 ja lapset 99, 01, 04
Olenkohan taas päivän viimeinen kirjoittelija, kun en töiden vuoksi ehdi kuin vasta illansuussa koneelle :)
Kiva kuulla hyviä uutisia. Täällä ei mitään ihmeellistä, pikkuinen myllästelee mukavasti masussa (nytkin) ja puntarilla ei ole nyt tullut käytyä. Kaksi työpäivää jäljellä ja alkaa odotettu hiihtoloma. Jee!
Kuinkas moni teistä aikoo kestoilla? Perustan sille oman gallupin, joten käykäähän kirjoittelemassa sinne mietteitänne.
Carelia ja Tiitiäinen
Äitiyspakkauskeskusteluja oon mielenkiinnolla seurannu ja miettiny, mitä mieltä oon. Mutta illalla tulin siihen tulokseen, että sekä vanhassa että uudessä pakkauksessa on omat hyvät puolensa ja molemmat on ihan kivoja, joten ei kannata liikaa miettiä, kummankohan saa. Miellä kait on aika hyvä mahdollisuudet jo uuteen, mutta ei se varmaa tiesti oo. Uudessa ois kivaa tuo kestovaippa eikä turhaa pulloa ja lisätarvikkeet kivoja myös. Mutta toisaalta edellisessä tais olla enemmän kotimaista kampetta, että lieneekö laadultaan parempia myös. No, joka tapauksessa pakkauksen saaminen on niin ihanaa, että tälläkin kertaa otan sen, vaikka kamppeita ois kyllä jo tuli kumpi vain.
Kestoilua mietin vielä vauvan osalta. Taaperon kanssa oon nyt kokeillu ja välillä kyllä miettiny, että kyllä sitä kaikkeen rupeaa. Mutta toisaalta on hvyä mieli, kun ei ihan niin paljon tuu kaatoapaikkajätettä. Mutta välillä käytän kyllä kertiksiäkin.
Heddastiina. Mitä meinasit kuoriksi, jos harsoilla meinasit pärjätä?
Myt loppui lastenohjelmat ja lapset ryntäs tähän, joten mun ajatukset karkas myös.
T@hti rv 20+3
Eli hei vaan kaikille! Karkasi tuo äskeinen aloitus. Olen uusi heinistelijä, la olisi 30.7. elikkä siellä listan häntäpäässä mennään. Odotamme toista, esikoinen on 2,5-vuotias kova menijä, ja nyt sitten jos kaikki menee hyvin niin saa pikkusiskon taikka -veljen. Tänään käytiin ultrassa ja siellä näytti kaikki olevan ihan hyvin. Sukupuolta ei kysytty vaikka Kättärillä kätilö vähän vihjasi, että saa kysyä. Jännitystä loppuun saakka :)
Itse jään kesälomille ennen äippälomaa, ja pikkuhiljaa huomaan työmotivaation katoavan olemattomiin. Välillä sitä huomaa ihan laskevan viikkoja lomaan. Toisaalta ihanaa ja toisaalta aikas kamalaa, toukokuuhun on kuitenkin aika pitkä aika.
Meillä oli esikoisella kantoliina ja kestovaipat käytössä ja aion ottaa ne käyttöön tällä seuraavallakin. Esikoinen oli meillä aika itkuisa ja kannettava, jolloin tuo kantoliina pelasti kyllä mut pysyvältä selkävauriolta. Kestot oli muuten vaan meillä se parempi valinta. Tälle pikkukakkoselle tekisi mieli vähän uusia tuota vaippavalikoimaa, vaikka meillä on niitä kyllä aikas paljon. No, uudet pul-kuoret ainakin täytyy saada. Muuten ei olla vielä mitään oikein hankittu, meillä on esikoisen tavarat kaikki tallessa ja toivottavasti saadaan niitä käytettyä mahdollisimman paljon.
No nyt uni kutsuu.
aurinko06 ja maha 18+3
Olettepa myöhään liikenteessä..Yleensä se olen minä, joka nukkuu pitkään ;)
Lunta sataa. Kohta pitäisi lähteä taas tuonne ulos. Tyttö aikoi lähteä kaverin luokse leikkimään. Saapi nähdä ovatko näin lomaviikolla kotonakaan. Hrr, meinaa olla vähän kylmä tupa taas. Ei sen puoleen, on tämä räkätautikin päällä, niin ei oikein tunnu olevan muutenkaan kunnossa. Peiton alla olisi niin mukava olla ;)
Näin yöllä taas aivan ihme unia..Onneksi ne meni kuitenkin nopeasti ohi.
Mitenkähän tuonne ulos tarkenee mennä, kun tulee ja tuiskuttaa? No, pitäisi kait vain lähteä kokeilemaan :)
~suviande ja öttiäinen 22+5~