Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaa pojan sotaleikit, kun joka päivä uutisista kuulee tapahtuneista iskuista, eikä poika lopeta leikkejään vaikka olen pyytänyt

Vierailija
27.07.2016 |

8v pojalle ei ole ostettu yhtään ainoaa pyssyä, mutta kuten jotkut tekevät, myös oma poikani on tehnyt aseita kepeistä, ym. Inhottaa ne sotaleikit ja kaikki niihin liittyvä, inhottaa kuulla pojan suusta sanoja "ase, panos, tähtäin, räjähtää", ym. Olen selittänyt, että on oikeasti olemassa rikollisryhmiä, jotka tekee pahaa toisille, täysin viattomille ihmisille, sodassa kaikki osapuolet kärsivät, sotilaat, siviilit, perheet, aikuiset ja lapset. Poika tuntuu ymmärtävän sodan kauheudet, mutta silti ei lopeta leikkejään, vaikka toistuvasti pyydän ja selitän aina uudestaan sodan raadollisuutta. Olen kertonut isovanhempien kauhuista sota-aikana, mutta tuntuu ettei ymmärrä, mitä sota oikeasti on ja kuinka kamala asia, kun kerran leikkii tuollaisia. Poika pelkää kuolemaa, etenkin nukkumaan mennessä on usein mielessä, miksi silti jatkaa tuota, en ymmärrä?!?! Hävettää, että muut vanhemmat pitävät perhettämme ja lastamme sairaana, kun leikit pihalla on tuota luokkaa. Meidän vanhempien kasvatuksen syyksi se kuitenkin laitetaan, vaikka todellisuudessa olen taistellut kaikenlaisia väkivaltaleikkejä vastaan. Pelkään myös, että tuo mielenkiinto jatkuu aikuisikään asti ja mitä siitä seuraa...

Auttakaa, mitä pitäisi tehdä. Vastaattehan kunnolla, ettekä ilkeilymielessä tähän. Kiitos!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poikien kuuluu sotaa leikkiä. Eipähän kasva sitten vanhempiensa kaltaiseksi trollaavaksi hiirulaiseksi.

Vierailija
2/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia. En tiedä paljonkaan poikia joita ei nuo tollaset kiinnostaisi. Kuuluu ikään, ei ole poikkeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne iskut sitten torjuisi jos ei hyviksillä ois enää solttuja?

Vierailija
4/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat leikkii tollasia. Itsekin muistan kun tehtiin pyssyt puusta, kun äiti ei suostunut ostamaan. 

Vierailija
5/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyssyleikkien viehätys loppui siihen kun annoin ampua oikealla kiväärillä melonin rikki. Ja sanoin että samalla tavalla käy ihmisellekin kun ampuu.

Tosin nyt haluaa lisää mukaan ampumaradalle ampumaan oikealla pyssyllä...

Vierailija
6/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia toimintaa, kaikki pojat tuollaista jossain vaiheessa tekevät.

Vierailija
7/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vitsi????

Sotaleikeillä ei ole mitään tekemistä oikean sodan kanssa. Anna lapsen leikkiä mitä haluaa kunhan ei oikeasti satuja muita. Oikeasta väkivallasta on syytä olla huolissaan, ei sotaleikeistä.

Sinun käytös on ongelma, ei pojan. Lastenpsykiatri Jari Sinkkonen puolustaa sotaleikkejä. Lue hänen kirjojaan niin ymmärrät edes alkeet poikien leikeistä.

Vierailija
8/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Anna lapsen olla lapsi. Ei pojasta hullua murhaajaa kasva sen takia, että leikkii samoja leikkejä joita lähes kaikki muutkin lapsena ovat leikkineet. Miksi pikkulapsen pitäisi täysin ymmärtää sodan kamaluudet? Ei ihme jos pelkää, kun joka päivä häntä pelottelet tuollaisilla asioilla.

Vierailija
9/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh... Anna lapsen olla lapsi. Ei pojasta hullua murhaajaa kasva sen takia, että leikkii samoja leikkejä joita lähes kaikki muutkin lapsena ovat leikkineet. Miksi pikkulapsen pitäisi täysin ymmärtää sodan kamaluudet? Ei ihme jos pelkää, kun joka päivä häntä pelottelet tuollaisilla asioilla.

Niinpä. Mä leikin sotaleikkejä joka päivä skidinä ja ihan normaali mustakin tuli. En edes mennyt armeijaan

Vierailija
10/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi parka. Normaalit leikit ja äiti pelottelee. Lopeta heti ja anna pojan olla normaali huoleton lapsi joka saa ihan itse päättää leikeistä.

Vierailija
11/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin pojat riehuu koko ajan leikkipyssyjen kanssa. Ihmettelen itsekin sitä, ei ole kovin fiksua. Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, maailmassa on muutenkin pahuutta, miksi lasten vielä pitäisi leikkiä sitä. No, vuosien saatossa nähdään mitä naapurin jätkistä kasvaa, tuskin empaattisia ihmisiä.

Vierailija
12/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kenestäkään voisi tulla Suomea puolustava sotilas, jos ei saisi kukaan koskaan ihmistä ampua.

Vierailija
13/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan mammat tietävät paremmin kuin lastenpsykiatri. Tai ehkä ei sittenkään. Lue nyt ap niitä Sinkkosen ajatuksia niin ehkä tajuat, miksi lasten pitää saada leikkiä myös sotaleikkejä.

Vierailija
14/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan pojastani halua sotilasta ja tykinruokaa. Eikä isänsä, joka on sotilas itse.

Vierailija
15/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ne on leikkineet sotaa vaikka eivät siitä mitään edes tietäisi. Tulevat miehet harjoittelevat näin taitoja tulevaa varten, sota Venäjän kanssa on jossain vaiheessa tulossa.

Vierailija
16/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaleikkejä ei voi estää... :) mun poika tekee käsivarrestakin konekiväärin, ei siihen tarvitse ostaa mitään leikkipyssyjä.. :) poika on todella empaattinen ja normaali sotaleikeistä hiolimatta.

Ajattele niin päin, että selibaattiin sitoutuvien katolisten pappien joukossa on enemmän pedofiliaakin kuin normaalisti seksiä harrastavien uskontokuntien papeissa. Jos pakotetaan epänormaaliin, tulee kieroutuneisuuksia.

Vierailija
17/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset miehet, jotka pystyvät sotimaan, ovat säilyneet evoluutiossa hengissä ja pystyneet perustamaan perheen ja pitämään sen hengissä.

Siksi miehillä taistelu on myötäsyntyinen ominaisuus, kuten vaikka tiettyyn asiaan jalostetun koirarodun.

Vierailija
18/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset osaa ajatella sotivaa ihmistä sellaisena, joka puolustaa itseään ja kansaansa hyökkäjältä? Miksi ajattelet sotivan pahiksena?

Vierailija
19/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika leikkii sotaleikkejä, mutta en ole yhtään huolissani. Poika osaa olla todella empaattinen ja pitää suunnattomasti eläimistä. Kaikki koiratkin tulee pojan syliin ja eläinten kanssa hän on tosi rauhallinen. Tuttava antoi meille jopa chihuahuan päiväksi hoitoon, kun poika 10v halusi.

Vierailija
20/33 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ja läheiset, avoimet välit,

hyvä vuorovaikutus, välittäminen, rakkaus, huomiointi, aito kunnioitus, toisen huomioon ottaminen...

sotaleikkien lisäksi. Jos sotaleikeillä ei ole liian suurta roolia, niin en suuresti huolestuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi