Millaisia susheja teette?
Kävin tänään syömässä sushia, ja ajattelin, että voisi kokeilla joskus kotonakin. Millaisia rullia te teette? Etenkin kasviksista, mieheni on nimittäin kasvissyöjä. Millaistahan kalaa sitä uskaltaisi ostaa, vähän arveluttaa kalan tuoreus...
Kommentit (7)
Itse olen käyttänyt graavilohta sushissa, tykkään että on suolaista. Kasviksina olen käyttänyt porkkanaa, kurkkua ja avokadoa. Ravut toimivat myös hyvin jos kala arveluttaa. Ihan perus makirullia osaan tehdä ja en muista niiden nimeä mutta riisistä muotoiltu ovaalin muotoinen "möhkylä" ja siihen päälle vähän wasabia ja lohta tai rapua. Mun taidot rajoittuu noihin, taitavammat tekee ihan uskomattomia luomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus otsikkoon: Surkeita ja epäonnistuneita. Olen kokeillut eteläpohjalaisia soveltaenm, mutta käyttänyt kylmäsavulohta. Tuli hyviä, mutta aivan kamalan näköisiä. http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Kokeile-etel%C3%A4pohjalaista-sushia…
Haha, varmasti pitää harjoitella aika pitkään, ennen kuin saa kauniita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt graavilohta sushissa, tykkään että on suolaista. Kasviksina olen käyttänyt porkkanaa, kurkkua ja avokadoa. Ravut toimivat myös hyvin jos kala arveluttaa. Ihan perus makirullia osaan tehdä ja en muista niiden nimeä mutta riisistä muotoiltu ovaalin muotoinen "möhkylä" ja siihen päälle vähän wasabia ja lohta tai rapua. Mun taidot rajoittuu noihin, taitavammat tekee ihan uskomattomia luomuksia.
Graavi- tai kylmäsavulohta voisi tietty kokeilla, mutta mun mielestä kyllä se ihan raaka kala on aivan parasta :)
Ap
Monet aaaialaiaet kopiot ovat, myös syöjätkin, kaukana aidosta.
Väliin tungettu jotain kapakalaa, suola purkki keikahtanut väliin jne. Noita tarjotaan kylkiäisenä miiden aasialaisten kera, jotka ei todellakaan ole terveellisiä. Mahan saa kyllä pulleaksi ja voi sitten raahautua illan jälkeen höyrystämään omaa maksaansa.
Onhan niitä settejä ruokakaupoissa mutta.
Vierailija kirjoitti:
Monet aaaialaiaet kopiot ovat, myös syöjätkin, kaukana aidosta.
Väliin tungettu jotain kapakalaa, suola purkki keikahtanut väliin jne. Noita tarjotaan kylkiäisenä miiden aasialaisten kera, jotka ei todellakaan ole terveellisiä. Mahan saa kyllä pulleaksi ja voi sitten raahautua illan jälkeen höyrystämään omaa maksaansa.
Onhan niitä settejä ruokakaupoissa mutta.
Ok.
Ap
Me ollaan tehty pääasiassa lohesta ja joskus tonnikalasta. Myös mätiä ja kampasimpukkaa ollaan käytetty. Kalan pitää olla suolaisen veden kalaa, ja tietty mahdollisimman tuoretta. Paremmalla kalatiskillä / kalakaupassa osataan kyllä suositellakin, jos kerrot että tulee sushia varten. Kasviksista juuri tuo porkkana, kurkku, avokado. Ja jos kananmuna käy niin siitä tehtyä ohutta munakasta välillä näkee. Inari-sushien tofu-kuoria varmaan saa myös aasialaista kaupoista.
Vastaus otsikkoon: Surkeita ja epäonnistuneita. Olen kokeillut eteläpohjalaisia soveltaenm, mutta käyttänyt kylmäsavulohta. Tuli hyviä, mutta aivan kamalan näköisiä. http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Kokeile-etel%C3%A4pohjalaista-sushia…