Inhottavatko muitakin asuntomessuesitteissä käytettävät ilmaukset "Talon yläkerta on lasten valtakunta" yms.?
Minulle tulee ainakin melkein fyysinen ällötys ajatuksesta, että joutuisi asumaan omakotitaossa yhdessä joidenkin teinien kanssa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa mielessä kuin sanoit. Kai sitä on teiniensä kanssa varautunut asumaan, kun lapsia tehty. Mutta muuten on typerä ilmaisu.
KAikki tavat inhottua lasketaan. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuossa mielessä kuin sanoit. Kai sitä on teiniensä kanssa varautunut asumaan, kun lapsia tehty. Mutta muuten on typerä ilmaisu.
En ymmärtänyt.
Koetko useinkin fyysistä inhotusta lukemistasi asioista? Kannattaisiko sinun hakea ammattiapua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt.
Tarkoitin, että saa kommentoida, piti tuota ilmausta typeränä/inhottavana/sopimattomana mistä syystä tahansa. Minussa tuo herättää mielikuvia haisevien runkkariteinien kanssa asumisesta, mutta varmaan muitakin syitä olla pitämättä siitä löytyy. -ap
Vierailija kirjoitti:
Koetko useinkin fyysistä inhotusta lukemistasi asioista? Kannattaisiko sinun hakea ammattiapua?
Miksi siihen, että tuntee inhotusta lukemistaan asioista, tarvittaisiin ammattiapua? Oletko koskaan lukenut esimerkiksi kauhukirjallisuutta?
No, ehkä tarkoitit ammattiavulla kirjastonhoitajan palveluita. -ap
Myös "perheen isäntä" ja "perheen emäntä" ovat asuntomessuilmauksina inhottavia. -ap
Ei tule. Typerää ottaa neuroosia joistakin esitteiden teksteistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee ainakin melkein fyysinen ällötys ajatuksesta, että joutuisi asumaan omakotitaossa yhdessä joidenkin teinien kanssa.
Missä sinä olet teininä asunut? Ällötitkö sinä vanhempiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa ja tuskin. Mitä tekemistä vanhempieni asumis- ja lisääntymisratkaisuilla on tekemistä tämän ketjun kanssa? -ap
Joo. Lisäksi ainakin Vantaan asuntomessuilla kohteista oli kerätty jokin "äijäpolku" (wtf?), johon kuului iso hampurilainen, nosturi ja jonkun glam-rokkarin somistama kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Lisäksi ainakin Vantaan asuntomessuilla kohteista oli kerätty jokin "äijäpolku" (wtf?), johon kuului iso hampurilainen, nosturi ja jonkun glam-rokkarin somistama kämppä.
Sama tämänvuotisilla Seinäjoen asuntomessuilla. Kuvittelin sen johtuneen siitä, että yhdellä Duudsonilla oli kämppä siellä esissä.
Oman kokemuksen mukaan yläkerta nyt vaan ei voi olla lasten valtakunta, koska painovoimalakien mukaisesti kaikki lelut valuvat aina alakertaan.
Niin, mehet voivat olla kiinnostuneita vain hampurilaisista ja koneista, eivät esimerkiksi rakentamisesta ja sisustamisesta. Ihmeellistä, että tuollainen stereotypiointi menee läpi vielä vuonna 2016.
Mitäköhän kohteita "muijapolulla" olisi? Kanasalaattia ja ihana koti-spa? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa ja tuskin. Mitä tekemistä vanhempieni asumis- ja lisääntymisratkaisuilla on tekemistä tämän ketjun kanssa? -ap
Jos sua ällöttäisi asua 'haisevien runkkariteinien" kanssa omakotitalossa, niin varmasti sun vanhempia on ällöttänyt asua omakotitalossa sun kanssa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ällöttäisi asua 'haisevien runkkariteinien" kanssa omakotitalossa, niin varmasti sun vanhempia on ällöttänyt asua omakotitalossa sun kanssa ;)
Ei millään minun tuntemallani logiikalla. Vai jaatko sinä kaikki mieltymykset omien vanhempiesi kanssa? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tämänvuotisilla Seinäjoen asuntomessuilla. Kuvittelin sen johtuneen siitä, että yhdellä Duudsonilla oli kämppä siellä esissä.
Oman kokemuksen mukaan yläkerta nyt vaan ei voi olla lasten valtakunta, koska painovoimalakien mukaisesti kaikki lelut valuvat aina alakertaan.
Tuo lelujen alas valumien on ihan totta.
Meillä on lastenhuoneet ja leikkitilaa vaikka kuinka paljon yläkerrassa, ja silti niitä leluja valuu alakerran oleskelutiloihin hirveitä määriä. Ylös ne kulkeutuvat paljon heikommin ja se kulkeutuminen on aina kovan työn tulosta. Ja kohta ne on taas kuitenkin alhaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään minun tuntemallani logiikalla. Vai jaatko sinä kaikki mieltymykset omien vanhempiesi kanssa? -ap
En. Mutta tuo sun mieltymyksesi on niin spesiaali, että ajattelin sen olevan joku perinnöllinen sairaus :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta tuo sun mieltymyksesi on niin spesiaali, että ajattelin sen olevan joku perinnöllinen sairaus :p
Melko outoa, jos siinä, ettei halua lapsia tai ei halua asua kumppanin lasten kanssa, on jonkun mielestä jotakin erikoista vielä nykyisinkin. -ap
Toinen lähinnä negatiivisia mielikuvia herättävä juttu asuntomessujargonissa on se jatkuva "helpon ja sujuvan arjen" korostaminen. Suomalaisista saa kyllä melko tylsän kuvan sillä perusteella, mitä asumisessa arvostetaan. -ap