Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä toimenpiteitä tulisi jos työpaikallesi tulisi sinuun kohdistuva tappouhkaus?

Vierailija
26.07.2016 |

Esimerkiksi joku soittaa sinulle ja on sitä mieltä että tulee haulikolla työpaikalle tappamaan sinut. Olisiko väliä jos puhelu tulisi sinun henkilökohtaiseen vai firman puheluun? Entä jos uhkaus kohdistuisi nimenomaan sinuun tai työyhteisöön kokonaisuudessaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin lähteä kotiin. Olen siivooja.

Vierailija
2/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta keskusteltaisiin, arvioitaisiin vaaran määrä ja toimittaisiin sen mukaan. Niin ja jos vaikuttaisi vähänkin siltä, että oli tosissaan, niin lähtisi ilmoitus myös poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a? Ilmoitus poliisille, ilmoitus henkilöstöhallintoon väkivalta- ja uhkatilanteesta? En tiedä mitä muuta...

Vierailija
4/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työ kohteet vaihtuu. 

Vierailija
5/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat paikalle. On tullutkin jos ihminen ei saa mitä tuli hakemaan, lääkäri olen.

Vierailija
6/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille menisi.

Vierailija
7/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille soitettais, joku istuisi mun seurassa ainakin poliisin tuloon saakka, sitten joku veisi kotiin (saattaisi vähintään ovelle saakka). Kenties käskettäisi pysyä loppuviikko kotona. Ainakaan kukaan ei olettais että täysillä jaksaisin töitä painaa joihinkin päiviin. Näin siis jos henkilökohtainen uhkaus. Jotain samantyyppistä varmaan, jos ois yleinen uhkaus, ehkä vähemmän henkilökohtaista tukea. 

Vierailija
8/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpuhelut nauhoitetaan joten poliisilla olisi todistusaineistoa.

Vierailija
9/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja te jotka olette vuokraduunareita, menisikö ilmoitus asiakkaalle?

Vierailija
10/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisille soitettais, joku istuisi mun seurassa ainakin poliisin tuloon saakka, sitten joku veisi kotiin (saattaisi vähintään ovelle saakka). Kenties käskettäisi pysyä loppuviikko kotona. Ainakaan kukaan ei olettais että täysillä jaksaisin töitä painaa joihinkin päiviin. Näin siis jos henkilökohtainen uhkaus. Jotain samantyyppistä varmaan, jos ois yleinen uhkaus, ehkä vähemmän henkilökohtaista tukea. 

Mitä työtä teet?

Vierailija
11/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta keskusteltaisiin ja  päätettäisiin seurata tilannetta. Mitään tuskin tehtäisiin, jos opettajan uhkaa joku tappaa. Ammattiin kuuluvia varjopuolia...

Vierailija
12/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovet lukkoon, sisään pääsisi vain ne, jotka tullaan erikseen noutamaan ala-aulasta eli sovittu tapaaminen. Vartijat paikalle (nyt on vain 2 koko talossa eli lisää pyydettäisiin). Soitto poliisille.

Vierailija
13/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta keskusteltaisiin ja  päätettäisiin seurata tilannetta. Mitään tuskin tehtäisiin, jos opettajan uhkaa joku tappaa. Ammattiin kuuluvia varjopuolia...

Tuleeko paljonkin uhkauksia?

Vierailija
14/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonhoitaja varmaan sanoisi, että sattuuhan noita, ja minä saisin pelätä yksikseni.

Vierailija
15/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoitajana tätä olen kuullut parikin kertaa. En ryhtynyt toimeenpiteisiin, jatkoin vaan työtäni.

Vierailija
16/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin turvallisuuspäällikölle ja todennäköisesti sitä kautta poliisille. Vartijoille ilmoitus myös, mutta uhkaaja saisi vartijat varmasti peräänsä yrittäessään tulla työpaikalleni ilman kulkuoikeutta, joutuisi silloin nimittäin käyttämään niin poikkeuksellisia reittejä että asia varmasti noteerattaisiin. Toki uhkaamalla myös jotain toista työntekijää saattaisi lueelle päästä, mutta todennäköisesti sekin kameroista nähtäisiin.

En kyllä osaa ajatella oikeasti mitä tällainen tilanne itselleni henkisesti sekä käytännössä aiheuttaisi.

Vierailija
17/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ilmoitus poliisille ja saisin lomaa ainakin viikon tai tapauksesta riippuen jopa siihen asti, että asia on selvitetty.

Voisin työskennellä osittain myös etänä, eli ei kovin suuri vahinko olisi laittaa mua vähäksi aikaa tukikohdasta syrjään.

En jäisi kotiini, vaan lentäisin heti toiseen maahan perheeni luo.

Vierailija
18/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun esimiehen saisi puhelimen päähän niin vastaus tyyliin " jaa jaa, vai niin, aha, joo joo, koita pärjätä, soita vartija". Joka ehkä saapuu tunnin päästä.

Vierailija
19/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuspuolella työskentelevänä, esimiestäni ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
20/26 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla uhkailtiinkin. Totesin soittajalle että saman siitä saa kun ihmisen tappamisesta ja sitten jatkettiin asian selvittämistä.

Nykyään varmaan ei menisi ihan tuolla ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi