Kuinka ison rahasumman voisit löydettyäsi laittaa omaan taskuun ilman tunnontuskia?
Löydät esimerkiksi kadulta. Itselle ehkä 50e on raja.
Kommentit (21)
No eihä siinä mitään ylärajaa ole. Taskuun vaan.
Pikkurahasta tulee tunnontuska. Sen palauttaisin. Jos on ihan homona seleteitä, niitä on varmasti jossain muuallakin, joten laitan omaan taskuun.
Ehkä 1000e olisi sellainen summa että sitä suurempien löytöjen salaamista pitäisin jo rikoksena. Joten jos löytäisin 500e, laittaisin taskuun iloisena, mutta jos 5000e, niin kiikuttaisin poliisille.
Mitä isompi summa sen todennäköisemmin se ei ole kenenkään rehellisesti ansaitsema joten sitä typerämpää sitä on kiikuttaa poliisille. Taskuun vaan ja pois.
Vierailija kirjoitti:
No eihä siinä mitään ylärajaa ole. Taskuun vaan.
Parempi ois, ku löytyis niin paljon ettei ees mahtuis taskuun :D
Toki vähän jännittäis ottaa, koska luultavasti eivät olisi rehellistä rahaa, tiedä mikä mafiooso ois kohta oven takana :D
Oma löytty, vieras varastettu.
-suom. sananlasku :)
Jos iso seteli lepattaisi ilman rahapussia pitkin katuja, niin pelastaisin reppanan. Jos löytäisin rahapussin jossa moinen tai vähemmän hynää, katsoisin onko henkkareita ja palauttaisin
Mikäli lompakko löytyy ja siinä on rahaa niin veisin ehdottomasti poliisiasemalle ja kertoisin mistä löytyi. Näin tein kun löysin aikoinaan pinkin kännykän enkä halun nut edes palkkiota.
Heti rupeaa ahdistamaan, että se on jonkun köyhän opiskelijan viimeinen puuroraha.
20€ on tragedia, 240 Miljardia on tilastoluku.
Vierailija kirjoitti:
Pikkurahasta tulee tunnontuska. Sen palauttaisin. Jos on ihan homona seleteitä, niitä on varmasti jossain muuallakin, joten laitan omaan taskuun.
Mihin sä sen palauttaisit? Sehän tässä kait se pointti onkin...periaatteessa koditonta rahaa jolle kyllä koti löytyy, mutta sama ottaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli lompakko löytyy ja siinä on rahaa niin veisin ehdottomasti poliisiasemalle ja kertoisin mistä löytyi. Näin tein kun löysin aikoinaan pinkin kännykän enkä halun nut edes palkkiota.
Tää on eri asia. Tottakai minäkin veisin poliisille lompakon, olen kiltti(mies), vai mihin löytötavaratoimistoon ne nykyään viedäänkään. Korttien uusimisessa jne on helvetinoimen vaiva. Jos taas joku 500e leijailisi kadulla, niin taskuun vaan.
Mulla raja on 10e eli aika harvinainen löytö muutenkin. Kerran löysin 20€, mutta näin kun eräs mies etsi sitä ja annoin rahan hänelle..minulle tuli siitä hirveän hyvä mieli..samana päivänä sain tietää olevani raskaana ja hyvä teko kruunasi sitä entisestään.
Jos maasta löytyisi joku kolmesta isoimmasta euron setelistä niin tottakai veisin ensin jonnekin tarkistettavaksi sen aitouden ennen kuin pitäisin itselläni. Mutta joo, ei ylärajaa.
M22
Jos irtorahaa löytäisin, niin (sisältäen epäilyksiä rahan aitoudesta) nappaisin mukaan. Lompakosta en ottaisi, edes vitosta. Olettaen, että siellä olisi jotain viitteitä lompakon omistajasta myös. Tyhjä lompakko jossa vain vaikka se viissatanen, niin varmaan ottaisin vaan. En voisi viedä mitään, jos tietäisin kenen se on.
Vierailija kirjoitti:
Jos maasta löytyisi joku kolmesta isoimmasta euron setelistä niin tottakai veisin ensin jonnekin tarkistettavaksi sen aitouden ennen kuin pitäisin itselläni. Mutta joo, ei ylärajaa.
M22
Ovatko ihmiset tosiaan niin uusavuttomia, etteivät osaa itse tätä tarkastaa?
Ei ylärajaa.
M